• Tessie80

    Trådiga flytningar, fattar ingenting?

    Det här med trådiga flytningar under äl-perioden, ska trådarna vara synliga eller hur ska man veta att det är trådar i flytningarna?

  • Svar på tråden Trådiga flytningar, fattar ingenting?
  • browniieee
    Tessie80 skrev 2009-05-28 15:09:18 följande:
    Ja, alla dessa spekulationer och allt sökande efter äl-tecken! Haha!
    Ja, men det kanske är ett tecken! Jag läste förresten också att om man vill veta om det är en äl-flytning man har så kan man testa det i vatten. Man släpper ner det i vattnet och blir det till en klump och sjunker så är det äl. Löser den upp sig så är det något annat.
    hehe bra och veta

    Jag har lagt upp bild nu i mitt galleri på ÄL testerna från 27-idag... senaste togs för 45 minuter sedan Har fortfarande stegring kan jag säga.... Blir ett test till ikväll för att se ifall det håller på fortfarande *ler*
    Saramalia skrev 2009-05-28 23:52:40 följande:
    hihi, denna tråd (!) är grym, tyvärr har inte jag några (kasst skämt..hihi)Men jag kollar numera intresserat inne på toan...hihi, vilket nöje man skaffat sig.Det brukar man inte diskutera med sina vänner som inte har barn eller ens tänker på att skaffa det.Men jag ska nog ta upp det på nästa fika"och hur ser dina flytningar ut idag?"jag har nog några dagar kvar till ÄL
    hehe rolig spekulation
    Tessie80 skrev 2009-05-29 10:09:53 följande:
    Alltså, jag har haft trådiga flytningar sen i måndags eller tisdags. Ska man ha det så länge om man har äl? Man börjar ju bli lite osäker nu... Är det någon som vet hur det är med vanliga flytningar om det verkligen inte går att göra trådar med dom? I går kväll när jag kollade då kunde jag göra trådar om och om igen, dom blev visserligen lite mindre varje gång men det blev trådar hela tiden. Blir det inte det annars?Jag ska åka bort nu idag och kommer inte att ha möjlighet att ha sex i kväll och inte i morgon heller tror jag. Dock så hade vi det i förrgår och kvällen innan dess, hoppas bara inte att det är kört för min del då...
    Det var så jag upptäckte att jag var gravid nu senast... Att de var trådiga när ÄL redan passerat Wiiiie, hoppas nu!!
  • anirahtak

    Den här tråden är ju hur rolig som helst.. Lättare att inse när äl är efter den här tråden än någonsin tidigare..! :) Jag har fått starkare och starkare utslag på äl stickorna sedan i tisdags men ännu inte fullt utslag.. Jämförde flytningarna med den norska sidan och kan tydligt se mönstret från förra veckan..hur jag lksom gått igenom alla faser.. Igår hade jag värsta geleklumpen som man kunde göra trådar av..strecket är ännu lite starkare och idag när jag kände på tappen märkte jag för första gången att den var öppen.. Den satt för högt upp för att nå in i hålet, men jag kände att det var en grop där som jag inte brukar känna annars.. Såå, jag gissar att stickan borde ge starkt utslag ikväll eller imorgon, men vi har haft sex i onsdags, idag och sedan igen på söndag eftersom sambon är borta imorgon..
    Spännande tider nu när det faktiskt känns som att man har lite koll på situationen..:)

  • browniieee
    anirahtak skrev 2009-05-29 11:59:37 följande:
    Den här tråden är ju hur rolig som helst.. Lättare att inse när äl är efter den här tråden än någonsin tidigare..! :) Jag har fått starkare och starkare utslag på äl stickorna sedan i tisdags men ännu inte fullt utslag.. Jämförde flytningarna med den norska sidan och kan tydligt se mönstret från förra veckan..hur jag lksom gått igenom alla faser.. Igår hade jag värsta geleklumpen som man kunde göra trådar av..strecket är ännu lite starkare och idag när jag kände på tappen märkte jag för första gången att den var öppen.. Den satt för högt upp för att nå in i hålet, men jag kände att det var en grop där som jag inte brukar känna annars.. Såå, jag gissar att stickan borde ge starkt utslag ikväll eller imorgon, men vi har haft sex i onsdags, idag och sedan igen på söndag eftersom sambon är borta imorgon..Spännande tider nu när det faktiskt känns som att man har lite koll på situationen..:)
    hehe ja det låter som om att det är på gång för din del också kul att flera har ÄL här samtidigt... hoppas vi alla plusar samtidigt också *ler stort*
  • anirahtak
    browniieee skrev 2009-05-29 12:03:19 följande:
    hehe ja det låter som om att det är på gång för din del också kul att flera har ÄL här samtidigt... hoppas vi alla plusar samtidigt också *ler stort*
    Eller hur! När har ni andra bim? Jag borde ha den 13/6.. Kanske vi ska göra en liten bim-lista? ;)
  • Anna24

    har gjort flera test varav första visade svagt veckan efter starkare och sen nu i förrgår visade det på minus. ska ha min mens i tisdags men ej fått den bara en liten blödning igår. visar det svagt pga av mitt ma för fem veckor sedan el är det min kropp som spelar mig ett spratt. enligt digitalt skulle jag ha äl i tisdags men det går ju inte ihop då jag skulle haft bim då? förstår ingenting

  • anirahtak
    Anna24 skrev 2009-05-29 12:26:26 följande:
    har gjort flera test varav första visade svagt veckan efter starkare och sen nu i förrgår visade det på minus. ska ha min mens i tisdags men ej fått den bara en liten blödning igår. visar det svagt pga av mitt ma för fem veckor sedan el är det min kropp som spelar mig ett spratt. enligt digitalt skulle jag ha äl i tisdags men det går ju inte ihop då jag skulle haft bim då? förstår ingenting
    Hmm, det där låter väldigt invecklat. Jag hade själv liknande problem förra veckan. Fick två svaga plus på bim+11 och 12 men när jag skulle bekräfta några dagar senare var det minus. Jag fick inse att testerna nog visade fel för strecken var inte riktigt så breda som de skulle vara. Nu har jag ju dessutom börjat upptäcka äl-symptom så det är nog det som är på gång.

    I ditt fall finns det åtminstone fyra möjliga förklaringar,
    1. Ägget släppte inte när du trodde du hade äl och den har blivit uppskjuten, du har alltså äl nu i stället.
    2. Du är gravid men har fortfarande låg hcg mängd, därav de olika testen (testade du med samma märke båda gångerna?) och ditt äl-test ger utslag på hcg mängden, som de enligt vad jag förstått ofta kan göra eftersom de inte känner skillnad på hcg och lh hormonet..
    3. Du var gravid när du fick de svaga plusen, men råkade ut för ett tifdigt missfall, därav minuset och blödningen (och äl testet snappar upp hcg hormonet då)..
    4. Det är hormonerna från ma:t som fortfarande spökar för de kan ju sitta kvar många många veckor har jag hört.

    Men som sagt..inte helt lätt att klura ut vilket..;) Lycka till!!!! :)
  • browniieee
    anirahtak skrev 2009-05-29 12:17:00 följande:
    Eller hur! När har ni andra bim? Jag borde ha den 13/6.. Kanske vi ska göra en liten bim-lista? ;)
    tror jag kommer ha den 11:e juni eller så...
    Anna24 skrev 2009-05-29 12:26:26 följande:
    har gjort flera test varav första visade svagt veckan efter starkare och sen nu i förrgår visade det på minus. ska ha min mens i tisdags men ej fått den bara en liten blödning igår. visar det svagt pga av mitt ma för fem veckor sedan el är det min kropp som spelar mig ett spratt. enligt digitalt skulle jag ha äl i tisdags men det går ju inte ihop då jag skulle haft bim då? förstår ingenting
    Jag hade MA (har haft 3 på raken nu) och jag vet att det tar ganska lång tid för hormonerna att gå ur kroppen. Tyvärr så tror jag det var positivt pga hormonerna i kroppen men jag är inte helt säker. uner mitt 2:a MA tog det nästan 5 veckor innan jag blev "hormonfri" och nu senast tog det mindre än 4 veckor... Det är lite olika från gång till gång...
    Det Katharina skrev är en del att gå på avvakta och se ett tag till skulle jag råda dig!
  • Anna24

    ja använde inte samma test alla ggr första två använde jag cb och tredje gången använde jag rfsu. Ja det är invecklat blir bara så frustrerad när vi så gärna vill ha barn och man inte vet vad som händer. har fått dille på grav test, testat mig typ tre ggr idag. kommer bli sjuk av detta. måste försöka vänta och se.... tack snälla

  • Anna24
    browniieee skrev 2009-05-29 13:17:38 följande:
    Jag hade MA (har haft 3 på raken nu) och jag vet att det tar ganska lång tid för hormonerna att gå ur kroppen. Tyvärr så tror jag det var positivt pga hormonerna i kroppen men jag är inte helt säker. uner mitt 2:a MA tog det nästan 5 veckor innan jag blev "hormonfri" och nu senast tog det mindre än 4 veckor... Det är lite olika från gång till gång... Det Katharina skrev är en del att gå på avvakta och se ett tag till skulle jag råda dig!
    Svårt att avvakta men jag vet att jag måste för min egen skull....känns bara så jobbigt när det är olika bud varje test man börjar hoppas och sen försvinner mitt +.
  • Anna24
    anirahtak skrev 2009-05-29 13:06:18 följande:
    Hmm, det där låter väldigt invecklat. Jag hade själv liknande problem förra veckan. Fick två svaga plus på bim+11 och 12 men när jag skulle bekräfta några dagar senare var det minus. Jag fick inse att testerna nog visade fel för strecken var inte riktigt så breda som de skulle vara. Nu har jag ju dessutom börjat upptäcka äl-symptom så det är nog det som är på gång. I ditt fall finns det åtminstone fyra möjliga förklaringar, 1. Ägget släppte inte när du trodde du hade äl och den har blivit uppskjuten, du har alltså äl nu i stället. 2. Du är gravid men har fortfarande låg hcg mängd, därav de olika testen (testade du med samma märke båda gångerna?) och ditt äl-test ger utslag på hcg mängden, som de enligt vad jag förstått ofta kan göra eftersom de inte känner skillnad på hcg och lh hormonet.. 3. Du var gravid när du fick de svaga plusen, men råkade ut för ett tifdigt missfall, därav minuset och blödningen (och äl testet snappar upp hcg hormonet då).. 4. Det är hormonerna från ma:t som fortfarande spökar för de kan ju sitta kvar många många veckor har jag hört. Men som sagt..inte helt lätt att klura ut vilket..;) Lycka till!!!! :)
    ja använde inte samma test alla ggr första två använde jag cb och tredje gången använde jag rfsu. Ja det är invecklat blir bara så frustrerad när vi så gärna vill ha barn och man inte vet vad som händer. har fått dille på grav test, testat mig typ tre ggr idag. kommer bli sjuk av detta. måste försöka vänta och se.... tack snälla
Svar på tråden Trådiga flytningar, fattar ingenting?