• en grönsa­k
    Äldre 29 May 12:17
    23257 visningar
    14 svar
    14
    23257

    Har tappat bort plånbok med allt i vad ska jag göra?

    Har tappat bort hela min blånbok med både id och bankkort. Har föstås spärrat kortet men vad ska jag göra nu? Gick till banken men det enda de kan göra var att spärra kortet.

    Saken var ju den att jag skulle precis åka bort och upptäckte i sista sekunden att den var borta(var ute igår) så förmodligen ligger den nånstans men surt att bli av med id kortet också.

    Tänkte gå till soc eftersom jag får pengar av de så de kanske kan hjälpa mig på nåt sätt men det är sjuk surt att jag inte kan varken beställa nytt kort utan id..

    Vad skulle ni gjort?

  • Svar på tråden Har tappat bort plånbok med allt i vad ska jag göra?
  • en grönsa­k
    Äldre 29 May 12:21
    #3
    Slöjan skrev 2009-05-29 12:18:36 följande:
    Du menar alltså hur du ska beställa nytt id-kort?
    Ja precis. Eller överhuvudtaget. Eller om jag ens kanske kan ta ut pengar för jag har en sån där dosa. Blää vilken dag.
  • en grönsa­k
    Äldre 29 May 12:22
    #4
    tulinas skrev 2009-05-29 12:20:51 följande:
    Polisanmälat förstås! beställ nya kort.
    Jag måste ha id för att beställa nytt vilket inte går eftersom jag tappa bort den annars skulle jag inte behöva beställa nytt.
  • en grönsa­k
    Äldre 29 May 12:29
    #8

    Har inget pass heller.

    Känner knappt nån som kan intyga att det är jag. bläää..

  • en grönsa­k
    Äldre 29 May 12:31
    #9
    Ly75 skrev 2009-05-29 12:27:59 följande:
    Beställ personbevis och ta med någon som får intyga att du är du när du ska ordna nytt id-kort, så gjorde vi när sambon förlorade sitt och inte kunde identifiera sig på något sätt. Om du kommer åt dina pengar på internetbanken kan du alltid föra över till någon som tar ut dem åt dig.Lycka till! Vet hur besvärligt det är att förlora plånboken...
    Ahh smart:P Det kan man göra,föra över pengar till nån som tar ut de åt mig. Tack;)

    Sen personbevis? hur beställer jag den? De på soc känner iof mig så kanske kan de skriva ut nåt eller liknande.
  • en grönsa­k
    Äldre 29 May 12:34
    #12
    manochtrebarn skrev 2009-05-29 12:27:02 följande:
    Det brukar räska med att man har någon med sig som kan intyga att du är du och som även kan legitimera sig.Bra att polisanmäla i alla fall ifall någon skulle fått ut pengar på något kort du har osv.Tråkigt för dig
    Nu har jag inget annat kort än den jag hade och har spärrat den men läskigt att id kortet är på vift också.
  • en grönsa­k
    Äldre 29 May 12:35
    #13
    Lotlas skrev 2009-05-29 12:33:47 följande:
    en grönsak skrev 2009-05-29 12:31:33 följande:
    Personbevis får du från Skattemyndigheten. www.skatteverket.seKan du be någon på soc att följa dig till banken, kanske?
    Ja om det hade varit domendagen så kanske de följt med men frågar jag kanske de bara skrattar åt mig:P
Svar på tråden Har tappat bort plånbok med allt i vad ska jag göra?