• jessielarsson

    Dec-barn 2008 del 5

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-31 17:20
    Så då kör vi på med en ny tråd, denna gången nr 5.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-12 10:19
    Här kommer födelselistan

    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m45497204.html

  • Svar på tråden Dec-barn 2008 del 5
  • BackinBlack

    Kikar in här en kortis efter nattningen. Vet inte om jag ska lägga mig med en bok eller vad jag ska hitta på. Är inte supertrött än, men blir väl. Och eftersom Vincent somnade tidigare idag vaknar han väl tidigare imorgon.

    Inget mors dag-firande här, förutom att jag sa grattis till min mamma. Ni andra då?


  • NorasMamma

    Jag fick presentkort på kläder av mina små Precis vad jag behövde

  • LindaL1983

    Nja här var det dåligt med firande, vi hamnade på akuten igår med stora tjejen. Hon hade så ont i magen att hon bara skrek rätt ut hela tiden. 21,30 åkte vi in och kl 00,30 vart vi skickade till örebro (5 mil härifrån) Där fick vi sova kvar, eller sova och sova. Ifrån 03-05 lyckades vi blunda lite... Sedan var proverna ok och hon fick lavemang, hon var tydligen förstoppad stackaren. Trots att hon bajsat varje dag och 2 ggr igår tom... Men har blivit något galet sedan hon slutade med blöja...
    Så idag är vi tok toktrötta, men fck iaf blommor och nya skor
    Sen packade vi picknick korgen och åkte till stranden och fikade och grillade korv

    Nu är det strax sängen, barnen har just somnat

  • BackinBlack

    LindaL: Stackars liten. Mår hon bra idag?

    Jag har just laddat upp en dagsfärsk bild på lillkillen. Hehe. Nu ska jag lägga mig tror jag. Med en bok. Eller med spel på mobilen (har blivit helt galen i det).


  • alem

    Hittat hit!

    Ayla ligger i bara blöja och sover utan täcket i sin säng för det är så sjukt varmt här!!!
    Hon var helt slutkörd stackarn!

    Vi har varit iväg i slottskogen och gått tipspromenad och haft picnik med några andra mammar här från FL Barnvagnsrullet har varit i stan i dag! Himla mysigt har vi haft det Underbart väder! närmare 30grader och inte ett moln på himlen!

    SKönt med en timmas promenad och sen picnik i skuggan av några träd bredvid flamingo dammen

    Mammor, pappar, syskon och bebisar var vi
    Efter så tog vi en extra prommis jag och R för Ayla sov bara i bilen dit 10min och de var det enda sedan hon vaknade vid 7.30 i morse! och då var kl.15
    Så hon sov i ca 30min till medans vi promenerade lite extra och åt oss varsin mjukglass i solen Sen slocknade hon i ett naffs nu efter lite tutte vid 19.30.

    Hon och R var iväg på en till liten promenix (  ett försök att få henne somna igen men de gjorde hon inte) efter vi kom hem medans jag fick vila lite.
    När dem kom hem satt Ayla och prasslade med en söt liten bukett blommor som hon gav till mig {#lang_emotions_heart} 

    Och nu väntar ja på att få middagen serverad Bacon inlindad fläskfile med colslaw Så har jag gjort egen pannacotta till efterrätt! MUMMS!


    (¯`°?.¸ ღ♥ mikaelajensen.blogspot.com/ ♥ღ¸.?°¯)
  • Tekla78

    Nu har jag också hittat hit.

    Ingen morsdagspresent blev det men sen köper jag och sambon knappt julklappar eller födelsedagspresenter till varandra. Kollade på två lägenheter idag. Den ena som jag länkade till låg i suterräng. Jättefin, men vi kände inte riktigt för den av någon anledning. Den andra var en 5:a som kunde bli en 6:a. Jättefin lägenhet i övrigt, men med två väldiga minus... 3tr upp utan hiss med balkong mot den mest trafikerade vägen i stockholm - nej tack!

    Annars har jag och sambon fått jobba i lägenheten ostört ett tag idag då gammelfaster åkte till gammelmormor med Ludvig. Ett litet nyp tog vi oss först, sen började vi jobba På kvällen var vi hemma hos sambons föräldrar och grillade - supergott! Faster var också där och Ludde fick somna på hennes arm, så skönt att han har släkt omkring sig som vill ta hand om honom och avlasta föräldrarna lite!

  • Norrskenet

    Hittat hit!

    Har fått krukrosor av mina 2 äldre barn o egengjorda kort! Jättefina! Min man gav mig pengar som jag spenderade när jag var på stan igår... Jag bakade en tårta som blev lite misslyckad, men god ändå! Och mannen bjöd på hämtpizza! Skönt att få slippa laga mat...

    Håller på o planerar lite hur jag ska göra med föräldraledigheten, så jag kan vara hemma så länge som möjligt (eller min man om han blir arbetslös). Men jag ska vara hemma till jul o om min man har jobb fortsätter jag vara hemma till våren -10. Om han är arbetslös vid jul, får han vara hemma i stället.

    Planerar lite för den här sommaren också...

    Vi hade 27 i skuggan idag! Sommaren har kommit hit till norr också , fast den ska visst försvinna i morgon!

Svar på tråden Dec-barn 2008 del 5