• evaeng

    utslag på hakan

    hej!

    jag har haft och fått utslag, främst på hakan och runt om, i ca ett halvår. Det kommer och försvinner. Det börjar som en liten "böld" eller att det kliar på ett område (som en prick) efter ngn dag ser det som som en en finne. Har svårt att låta bli att trycka, ibland kommer det var och ibland bara blod och vätska.
    blir inte över hela hakan, utan några st bara. Och det tar tid innan det läker! Läkaren hade svårt att säga vad det var, jag ansåg att det var svinkoppor, och fick då penicillin för det i 10 dagar. (även om hon inte tyckte att det såg ut som svinkoppor) nu har det kommit igen.
    Läkaren sa att det kunde vara stress-utslag!?
    När utslagen börjar komma, känns huden väldigt fet och glansig. Finns det någon produkt som kan lugna huden?? börjar kännas väldigt jobbigt med utslagen :-s

  • Svar på tråden utslag på hakan
  • Åsa skönhetsexperten

    Hej!

    Vill du ha lugnande produkter så ska du leta efter hudvård som innehåller bla Aloe Vera, kamomill och gurka. De har alla lugnande effekt på huden. Var det en hudläkare du var hos? Om det inte försvinner tycker jag du ska följa upp och gå till ngn igen, eftersom du haft problem i ett halvår. Använd helst produkter med naturliga ingridienser nu när din hud är så känslig. Undvik alholhol och parfym i hudvård. Dr Hauscka tex är bra för känslig hy. www.drhauschka.se

    Lycka till,

    mvh Åsa

  • evaeng

    tack för ditt svar! Har varit på vårdcentralen igen - och det var svinkoppor. Antagligen det jag haft i ett halvår, svårt att bli av med ju. Trodde inte det var det, då jag inte haft så värst mkt utslag. Men det var för att jag hållit så god hygien sa han. Så nu har jag penicillin, för 2:a gången i år. Hoppas det försvinner nu!

Svar på tråden utslag på hakan