• Toddes mamma

    Vad för fyllning till färdiga tårtbottnar?

    Hjälp! Sonen fyller år snart, kommer inte hinna göra mycket mer än köpa färdiga tårtbottnar :( Behöver lite tips på vad man kan ha emellan, är inte förtjust i choklad men alla andra tips tas gärna emot...
    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vad för fyllning till färdiga tårtbottnar?
  • vermilion

    Min standardtårta, en botten med banan och vaniljkräm och en med sylt och vispad grädde.


    ♥ Adam och pyret 100101 ♥
  • TheMother

    Kan ge ett tips: dränk inte bottnen med mycket spad iaf. Det gjorde jag(ville motverka att den skulle bli torr) och dagen efter var det nästan som en stor sörja, innehållet. Lagom hade varit bäst.

    Jag funderar på nån fyllning med mosad banan på ena lagret när sonen fyller 1 år, sen har jag inte kommit så mycket längre. Skulle vilja göra så att sonen kan smaka om han visar intresse.

  • Toddes mamma

    Tack för tipsen! Tänkte inte på banan (eftersom jag själv hatar det :)
    men sonen skulle säkert tycka om det!!
    Tar gärna emot fler förslag...

  • saris2008

    När vår kille fyllde 1 år fyllde vi tårtan med sånt han gillar, det blev ett lager med fysta bär (dock tinade), ett lager med banan, sen grädde och mandariner på burkt och kiwi ovanpå. Han tyckte det var mums

  • m a r i a

    Eftersom jag inte tycker om banan brukar jag ha krossad ananas (finns på konservburk) mellan lagren. Blir gott och saftigt och inte så där brunt och tråkigt som det blir med banan!

  • fjällbäck

    Har kört med sån där hallonmousse (fresta) som man vispar från pulver. Blanda med grädde och sen ett lager med färska bär. Även frysta tinade brukar bli gott.

  • MammatillTindra08

    Jag har en fyllning som jag alltid gör och det är i undre lagret har jag mosad banan och i det övre hallonsylt sen har jag vispad grädde på och strössel av nåt slag.

  • Mollymajs

    Det är gott o ha aprikospure (barnmat) o sen lite grädde blandat.

  • Tamara

    Vi mosade massa bananer för ett lager, lite jordgubbssylt eller mosade jordgubbar för det andra och massor av grädde och skivade jordgubbar på toppen till dotterns 1,5-årskalas. Det var supersöta jordgubbar redan nu så den blev supergod!
    Annars är ju vaniljkräm alltid gott.

  • Joico

    Jag brukar alltid mosa bär med lite grädde och ha emellan.. alternativt banan då
    Grädde ovanpå och runtom och massor med bär

  • Disco

    Vaniljkräm, jordgubbsmousse, jordgubbssylt och grädde hade vi till min sons födelsedag för en vecka sedan...Finns ju chokladmousse!

  • Thäläs

    En favorit vi har haft är att mosa banan el hallon ett lager, sedan blanda typ nutella med vispad grädde och ha i nästa lager och på runt om...sedan lite hallon överst...blir gott kan jag lova. OM du nu vill ha choklad :)

  • Toddes mamma

    Tack för alla tips! Blev till slut hallonmousse, grädde o vaniljkräm med frysta hallon på toppen. Hoppas bara att det blir gott!!

  • CloudBerry the 1st
    vermilion skrev 2009-06-03 12:00:16 följande:
    Min standardtårta, en botten med banan och vaniljkräm och en med sylt och vispad grädde.
    Så gör jag också, och sedan har jag på ett tjockt lager grädde på hela tårtan.

    Mycket fyllning och ett tjockt lager grädde, då kan man inte bli besviken.
  • hajan

    något som är enkelt, är 84 år och har tårtbottnar, vicpgrädde och frysta jordgubbar

Svar på tråden Vad för fyllning till färdiga tårtbottnar?