• miss marion

    Tips inför förlossningen - vad man inte tänkt på

    Här samlar vi tips inför förlossningen, helst små dråpliga grejer som man garanterat inte tänkt på. Jag kan börja med att tipsa om att INTE ha (färgat) nagellack, ifall det skulle bli kejsarsnitt. Då vill de nämligen kunna se blodets syresättning och det gör man enkelt genom att kolla naglarnas färg. I mitt fall inträffade det komiska att en sköterska fick springa bredvid sängen med en bomullstuss med aceton på och ta bort mitt nagellack medan jag rullade mot operationssalen.
    Den här gången blir det ofärgat nagellack

  • Svar på tråden Tips inför förlossningen - vad man inte tänkt på
  • hellohanna

    Tips EFTER förlossning: Sno med så många nät-trosor hem som du bara kan! Grymt sköna när man har avslag, och bara att slänga efteråt!

  • amag

    Alsohl-lösning (eller hur det nu stavas) på kompresser på bindan i trosan ifall du blivit sydd något.... GUDOMLIGT skönt!!

  • nano

    Ha alvedon och Ipren hemma. Jag åt de dygnet runt första veckan (fick både migrän och ganska många stygn), kände inget när jag tog dom men missa jag....

  • Moa81

    ha med lypsyl till förlossningen för läpparna blir grymt torra av syrgas..


    ღ Hilma 070330 ღ
  • trisha

    Ta med ett par tofflor du kan ha i duschen, jag tycker det är lite äckligt att gå barfota på golvet där ni vet vad har runnit. Och många ombyten till dig själv, om bebisen spyr ofta och om det läcker igenom bindan.

  • amag

    & definitivt inga byxor som trycker mot magen!!! Oavsett vaginal födsel eller KS!!
    Plus att jag hade en massa tajta amningstoppar med mig.. >:/
    Inte heller att rekomendera!

  • GullpuckotMe

    vilken kanontråd! den lägger jag till i mina favoriter =) mera MERA mera tips =)

  • blixtanna

    jag har inte fött min bäbis än men fick tipset att använda "microlax" första gången man ska göra nr 2 efter förlossningen. vet som sagt inte om det är bra eller inte men jag kan tänka mig att det gör rätt ont annars....

Svar på tråden Tips inför förlossningen - vad man inte tänkt på