• Pernellis

    Hudvårdsprodukter och smink...

    Hej
    Jag har alltid haft problem med min hud i ansiktet, har jag använt nån hudkräm så har jag fått finnar och använder jag inget alls så är jag jättetorr och flagar. Jag har skrubbat ansiktet med en sån där hanske för pieling eller vad det heter och det har funkat för stunden men dagen efter så är jag flagig igen... Började ge upp hoppet om att få min hud i ansiktet att bli så som jag ville att den skulle vara tills en reklam om Proactiv Solution kom upp på datorn och jag gick in och kollade och beställde och jag tycker att det funkar riktigt bra... vill nu veta vad du anser om deras produkter, tycker du att dom är värda pengarna? Jag har haft problem med att hitta smink som passar min hud oxå och har just nu en väldigt flammig hud och jag har använt puder ett antal gånger men tycker aldrig att det blivit bra, tycker att jag varit på spacklad. Men har nu hittat ett mineralpuder som jag har beställt och ska prova... Det heter Sheer Cover och jag undrar om du har haft nån erfarenhet av det och om du tycker att dessa produkter är värda pengarna..

    Tacksam för svar


    Stolt mamma till Lukas f/d 041001, Robin f 050909 och Ronja 080726
  • Svar på tråden Hudvårdsprodukter och smink...
  • Åsa skönhetsexperten

    Hej!

    Vad bra att dom produkterna funkar för dig!

    Jag måste göra lite research ang. de produkter du nämner eftersom jag själv inte provat dem. Jag återkommer så fort jag kan.

    För övrigt rekommenderar jag att du dricker mycket vatten (1,5 liter minst) och äter rekommenderade portioner av fet/nyttig fisk. Omega 3 brukar ha positiv effekt på huden.


    Om du blir flammig av foundation och puder så är det oftast så att man har en för mörk färg eller inte har arbetat ut den tillräckligt. Pudra inte där du är torr heller eftersom puder absorberar olja och du blir ännu mer torr. Så ett mineralpuder kanske inte är den bästa produkten för dig om du är mycket torr och huden flagnar. (Även om mineralpuder är bättre än "vanliga" puder.) Då skulle jag hellre rekommendera en flytande olje och vatten-baserad foundation som tex M.A.C cosmetics "Face and Body foundation". Men om de hudvårdsprodukter du använder nu har balanserat din hy så går det säkert bra. Bara se till att smörja in huden ordentligt innan du applicerar Sheer cover.

    Mvh Åsa

Svar på tråden Hudvårdsprodukter och smink...