• Anonym (Nojjig mamma)

    Min 5-åring har pytteliten snopp, mindre än många bebisar...

    Jag vill inte på något vis hänga ut min son som är 5 år, därav att jag väljer att vara anonym. Han väljer ju inte själv att mamma diskuterar honom på nätet. :-/

    Jag nojjar över storleken på min sons snopp. Den är verkligen pytteliten. Redan när han var bebis kunde jag ibland reflektera över att många andra jämngamla hade mkt större snopp än han. Men då var det naturligtvis inte mer än just en reflektion.

    Annat är det nu när han är fem, och snoppen inte är större än vad den var vid just bebis åldern. Jag ser ofta jämnåriga pojkar nakna i badhuset osv och slås av hur vansinnigt mkt större snoppar de alla har. Detta kanske låter urlöjligt och jag skäms nästan när jag skriver det men jag har som sagt börjat oroa mig för detta på sistone.

    Varför växer inte snoppen? Kommer den alltid vara pytteliten? Kommer han bli retad när han börjar skolan?

    Om min sons snopp kanske är så liten som 1-1,5 cm "bred" på bredaste stället och 2,5 cm lång så är "alla" andras säkert 5 ggr så långa. Tänk er en prinskorv mot en frukostkorv typ. Visst det låter skitlöjligt men det är så extremt stor skillnad. Många bebisar i vår bekantskapskrets har större snopp än min 5-åring har.

    Snälla har någon annan varit i samma situation eller kan råda på något vis? Ska jag sluta oroa mig över detta eller ska jag kontakta en läkare? Man är ju bara så förbaskat oroligt att han ska bli retad eller liknande. Det är ju ett rätt känsligt "område" om ni förstår vad jag menar.

    Tack för att ingen hånar mitt inlägg på nåt vis utan bara svarar om man har ett seriöst svar eller råd att ge. Tack.

    MVH
    Nojjiga mamman

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-08 13:42
    Efter flera feltolkningar ang. att jag skrev "så är "alla" andras säkert 5 ggr så långa". Men jag menade inte bokstavligen att de har 12-13 cm långa snoppar utan jag ville bara tala om hur jag uppfattar det - att det är enormt stor skillnad i storlek. Jag har som sagt knappast mätt någon snopp så sluta haka upp er på siffrorna, tack.

  • Svar på tråden Min 5-åring har pytteliten snopp, mindre än många bebisar...
  • Anonym

    Hmm har ingen aning.. men den borde väl växa.. hoppas nån mer svara för vill också veta vad du ska göra eller "tro"

  • Anonym

    Tror inte alls att du behöver oroa dig! Den kommer säkerligen att växa ikapp senare!

  • Anonym

    Men snoppar ÄR ju olika stora även hos vuxna män. Tror inte det är något fel på din pojke. Viist är det ett känsligt ämne men man kan ändå inte göra något åt det. han är helt enkelt skapt så.

  • Ejin
    Anonym skrev 2009-06-07 20:45:05 följande:
    öhh...???? du har alltså mätt din SONS SNOPP?? perverst...
    men kan du inte läsa eller... hon skrev KANSKE .... hon har väll kanske uppskattat den... inte tagit fram måttbandet...
  • Anonym

    tror du ts haft linjal o mätt?
    ögonmått finns det nåt som heter.


    Anonym skrev 2009-06-07 20:45:05 följande:
    öhh...???? du har alltså mätt din SONS SNOPP?? perverst...
  • Anonym (Nojjig mamma)

    Det är väl klart jag inte mätt den!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag utgår ifrån något slags ögonmått begriper du väl!

  • Wilowa

    Fast vilken femåring har en snopp stor som en frukostkorv? Jag skulle nog vilja säga att det normala är just en prinskorvs storlek. Som någon skrev innan så är det ju stor skillnad även på vuxna mäns snoppar med, men prata med BVC om du är orolig.

  • Anonym (K)
    Anonym (Nojjig mamma) skrev 2009-06-07 20:48:47 följande:
    Det är väl klart jag inte mätt den!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag utgår ifrån något slags ögonmått begriper du väl!
    Hur är det med testiklarna? Är de också jättesmå i jämförelse med andra pojkar i samma ålder?
  • Anonym (här ocskå)

    Vår son är 2,5 och vi har samma fundering. När han var ca 4mån var det en mamma i föräldragruppen som utbrast: men vilken liiten snopp han har, när hennes son har värsta prinskorven i samma ålder. hade inte tänkt på det innan men efter det har jag samma fundering som du TS. ska ha nbli retad, växer den ikapp osv. Vore också glad om någon kunde säga att den växer ikapp och allt blir bra.

Svar på tråden Min 5-åring har pytteliten snopp, mindre än många bebisar...