Inlägg från: mannehund |Visa alla inlägg
  • mannehund

    Köpa ny tvättmaskin? Åsikter om vad som är bra och dåligt?

    Vi har miele både tvätt och torktumlare. Jättebra maskiner, skontrumma som inte sliter så hårt på kläderna. Många val på program och grader och centrifug men ändå väldigt lättanvänd. Hade Blomberg tidigare, både där vi bor nu och tidigare. Den vi bytte ut här var 7 år och krånglade en hel del med elektroniken. Så de kan jag inte rekommendera....
    Miele gör reklam att de har flest nöjda användare och det kan jag förstå. Köpte även miele diskmaskin nu när vi bytte det. MEN...Jämför priser på nätet för det skiljer flera tusen på samma modell hos olika säljare. Vi fick tillslut en bra rabatt hos en lokal försäljare genom att spela ut dem mot varandra och mot nätaffärerna.

  • mannehund

    Vi kikade på cylinda. men blev avrådda av två olika säljare. Det berodde på att Cylinda, som märke, hade bytt till en utländsk ägare och de var osäkra på hur det skulle gå att få tag i resrevdelar och liknande. De valde därför att inte ta in fler Cylinda just då. Men det kan ju ha stabiliserat sig!

  • mannehund

    Innan någon annan skriver det: Ja, jag vet självklart att många andra vitvarujättar är utländska.....Det var bara så att de påtalade att det var osäkert kring Cylinda då (i vintras)... Och de valde därför att inte ta hem... (Jag har Cylinda spis; skiiitsnygg med lite välvd framsida, och bra funktioner, dock inköpt för 3 år sedan.... Så jag har inget emot Cylindas produkter!)

  • mannehund

    Okej, du har bra info. De visste tydligen inte vad de pratade om i vår affär eftersom jag fick den informationen jag fick. Den här Cylinda-affären skulle varit aktuell så nyss som i vintras, och var anledning till att de ej tog hem åt oss.
    Men jag rekommenderar fortafarande Miele

Svar på tråden Köpa ny tvättmaskin? Åsikter om vad som är bra och dåligt?