• Anonym
    Äldre 11 Jun 22:07
    37190 visningar
    17 svar
    17
    37190

    Du vuxna - din navel?

    Ja min fråga gäller alltså vuxnas navel, inte barn
    Du som har en "hål-navel" dvs. en navel som går inåt som du kan sticka fingret i, rengör du?

    Min navel är ganska djup och blev djupare efter en operation då dom la ett snitt precis runt ingången. Ett par gånger om året har jag plötsligt torkat var (?) runt naveln och stoppar man in fingret så nageln når botten så är det lite fuktigt och lite vit illaluktande gegga är under nageln. Lukten påminner om härsken mjölk. Vad kan detta vara? Jag har inte ont eller är röd eller så..

  • Svar på tråden Du vuxna - din navel?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 11 Jun 22:24
    #5

    Jag brukar inte göra rent varje dag men ibland när jag duschar så kör jag in fingret tsm med massa vatten och "sköljer ur".
    Så man ska rengöra naveln med tops? Har hört att man inte ska :s

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 11 Jun 22:29
    #7

    Va äcklig jag känner mig nu

  • Anonym
    Äldre 11 Jun 22:46
    #8

    Helt normalt! Samma sak blir i hålen i öronen. Det är hudceller och fett från huden som samlas. Rengör med en tops och jordnötsolja (finns på Apoteket) emellanåt så kommer din navel vara fin fin

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 11 Jun 22:51
    #9

    Tack hur ofta?


    Anonym skrev 2009-06-11 22:46:54 följande:
    Helt normalt! Samma sak blir i hålen i öronen. Det är hudceller och fett från huden som samlas. Rengör med en tops och jordnötsolja (finns på Apoteket) emellanåt så kommer din navel vara fin fin
  • Anonym
    Äldre 12 Jun 07:42
    #10

    Rengör inte speciellt men min är ganska grund, varken utåt eller inåt liksom. Har aldrig varit med om att det luktar eller så.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 12 Jun 10:01
    #11

    Är den inte djup så blir de inte samma sak gissar jag..


    Anonym skrev 2009-06-12 07:42:36 följande:
    Rengör inte speciellt men min är ganska grund, varken utåt eller inåt liksom. Har aldrig varit med om att det luktar eller så.
  • Anonym
    Äldre 12 Jun 10:14
    #13

    Nämen, shit. Jag hade också en rätt djup navel. Men precis som dej opererades jag och dom sydde igen precis under naveln. Och efter det är den oändlig!
    Och dessutom har jag samma problem med det där geggiga, sambon tycker jag är urvidrig när jag sitter där och pillar
    Men iallafall, jag brukar göra rent där nästan varje gång jag duschar med tvål. Tar bara lite tvål på fingret, sköljer och torkar noga, sen är det klart!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 12 Jun 10:24
    #14

    Woho bellybutton-pals
    Varför blir den så djup efter ett litet snitt??? Förstår inte.
    Jag gör rent sådär i duschen ibland, men inte varje gång.. hmm får komma ihåg att göra det oftare


    Anonym skrev 2009-06-12 10:14:12 följande:
    Nämen, shit. Jag hade också en rätt djup navel. Men precis som dej opererades jag och dom sydde igen precis under naveln. Och efter det är den oändlig! Och dessutom har jag samma problem med det där geggiga, sambon tycker jag är urvidrig när jag sitter där och pillar Men iallafall, jag brukar göra rent där nästan varje gång jag duschar med tvål. Tar bara lite tvål på fingret, sköljer och torkar noga, sen är det klart!
  • Anonym
    Äldre 12 Jun 11:11
    #16
    Anonym skrev 2009-06-12 10:24:43 följande:
    Woho bellybutton-pals Varför blir den så djup efter ett litet snitt??? Förstår inte.Jag gör rent sådär i duschen ibland, men inte varje gång.. hmm får komma ihåg att göra det oftare
    Haha, ja inte vet jag. Har funderat och funderat på det där, men inte kommit fram till nåt svar Kanske för att dom liksom syr ihop så själva öh, hålet blir mindre och då kanske den blir djupare på det sättet...? Eller något..?
  • Anonym
    Äldre 12 Jun 19:12
    #17

    En eller ett par gånger i veckan, det beror helt på hur smutsigt det blir, det märker du själv Vissa kanske bara behöver göra det nån gång om året, andra nån gång i månaden eller så. Det beror hel på hur mycket fett och hudceller som din kropp producerar.


    Anonym skrev 2009-06-11 22:51:03 följande:
    Tack hur ofta?
Svar på tråden Du vuxna - din navel?