• Anonym (Kaffedraken)

    Theralen?

    Hej
    Jag äter citalopram sedan ett halv år tillbaka. Det funkar sådär. kan fortfrande må jättedåligt med kraftig ångest i långa perioder. Nu är jag inne i en sådan period och fick nu Theralen utskrivet. Är det någon som prövat det? Har det någon effekt? Ska troligen också byta till zoloft. Är det någon som vet om man brukar må ännu sämre under bytet. I så fall vet jag inte om jag orkar byta.

  • Svar på tråden Theralen?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Theralen funkar för mig. Lugnar mig lagom liksom. Men vet en god vän som blev helt "deckad" alltså supertrött första gångerna hon tog dem men det gick över. Lycka till!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tar ni Theralen som lugnande?
    Hur mycket då?

    Vet att jag somna som en gris på 1 ml....nu behövs dock 2 ml för att jag ska sova.
    Skulle nog inte funka som lugnande på mig....jag deckar och blir dessutom lite zombie dagen efter.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Knasiga morsan skrev 2009-06-24 20:02:51 följande:
    Mitt råd till er som tar Theralen är att ta det med förnuft och var försiktiga med det medlet! Jag vet hur lätt det är att överdosera och fastna i det ( jag utvecklade ett starkt starkt missbruk) och därför vill jag bara att ni inte ska hamna i samma helvete.
    Är Theralen beroendeframkallande...?{#lang_emotions_surprised} Trodde inte det faktiskt, eller är det mer ett psykiskt beroende, det kan ju också vara skitjobbigt.?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Theralen är inte alls beroende framkallande. Ta reda på fakta innan ni svarar.

Svar på tråden Theralen?