• Anonym
    Äldre 29 Jun 13:09
    52699 visningar
    32 svar
    32
    52699

    Förstoppning från helvetet!!! Hjälp mig!

    Jag har vart förstoppad i 5 dagar nu, och jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har testat det mesta: Katrinplommon, druckit en massa vatten och sen har jag klunkat i mig Laktulos Recip, fast det tog jag bara den första dagen då jag märkte senare att den hade gått ut en månad tidigare.. Eller kan man använda det ändå? Är det farligt om man dricker det fast det har passerat utgångsdatumet?

    Det är skitjobbigt detta! Jag kan knappt göra nånting. Vågar inte gå ut, för då är jag rädd att det bara ska spruta ut för jag har magknip nästintill hela tiden.
    Jag står inte ut med detta mera. Sån här jävla förstoppning har jag aldrig haft tidigare, tror jag. Inte vad jag har minne utav iallafall..

    Hjälp mig, snälla!!!!

  • Svar på tråden Förstoppning från helvetet!!! Hjälp mig!
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 29 Jun 13:24
    #5
    Fikon skrev 2009-06-29 13:21:26 följande:
    Är du gravid? För i så fall ska du inte följa mitt råd . När jag var förstoppad och inget hjälpte tog jag en cigarrett och kunde gå på toa tio minuter senare. Häpp!
    Nej, jag är inte gravid, eller rökare för den delen.
    Men tack för tipset!
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 29 Jun 13:25
    #6
    Issa79 skrev 2009-06-29 13:24:05 följande:
    Svart kaffe kan hjälpa ibland. Håller dock på mina kära frön.
    Jaså? Men har inte kaffe en negativ verkan mot tarmarna?
  • Anonym
    Äldre 29 Jun 13:29
    #9

    Microlax sviker aldrig, pröva det

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 29 Jun 13:36
    #11
    Anonym skrev 2009-06-29 13:29:46 följande:
    Microlax sviker aldrig, pröva det
    Okej, har den omedelbar verkan eller tar det nån timme innan magen sätter igång?
  • Anonym
    Äldre 29 Jun 13:43
    #13
    Anonym skrev 2009-06-29 13:29:46 följande:
    Microlax sviker aldrig, pröva det
    Jodå, om du har mer än en lätt förstoppning så kan dom definitivt svika. Jag fick en svår förstoppning efter ett sent missfall med mycket morfin och sövning vid skrapning. Efter typ 5 dagar började jag ta Microlax, det hjölpte inte ett dugg. Det var först när jag köpte någon sorts droppar på Apoteket och hade tagit dessa under 2-3 dagar som förstoppningen släppte.
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 29 Jun 13:44
    #14
    Issa79 skrev 2009-06-29 13:41:16 följande:
    Det tar inte många minuter.
    Okej, då kanske jag ska åka och köpa det då.
    Hade annars tänkt på sån här Ricinolja. Någon som har testat det?
  • Anonym
    Äldre 29 Jun 13:55
    #20

    Om du inte är alltför äckelmagad så....:

    Ifall problemet är att bajset sitter nere i tjocktarmen/ändtarmen men helt enkelt är för hårt för att du ska få ut det så ta på dig plasthandskar, olja in fingret och "gräv" ut det....

    äckligt men vad gör man. Det fick jag göra efter förlossningen.Katrinplommon och sånt var meningslöst för det påverkar ju inte vid det laget...

  • Anonym
    Äldre 29 Jun 20:16
    #24

    Fungerar inte microlax och grejjer finns ju laxuberaldroppar..det ska sätta fart om inget annat fungerar..tror att det är receptfritt också..

  • Anonym
    Äldre 29 Jun 20:19
    #25

    För mig funkar INTE Microlax, men däremot:

    Päron, Kiwi, Psylliumfrön och hallon

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 5 Jul 14:23
    #31
    ENAOLINE skrev 2009-07-05 13:09:32 följande:
    provat olja? 1-3 matskedar olja.. det är äckligt men funkar super! microlax funkar också. har jobbat inom vården och prova diverse olika metoder, men oljan har faktiskt hjälpt mest!
    Nu har iofs den värsta förstoppning gått över, men kanske bra och veta ändå. Vad för sorts olja? Vanlig matlagningsolja eller?
Svar på tråden Förstoppning från helvetet!!! Hjälp mig!