• strojes

    Tvillingföräldrar hösten/vintern 2007

  • Svar på tråden Tvillingföräldrar hösten/vintern 2007
  • Ofir1

    Är det någon som har BabyTravels tvilling paraplysulky? Vi ska ha kvar vår jogger men funderar på att komplettera men en mindre och enklare sulky också. Joggern är underbar men har ju tyvärr storlek som ett mindre fartyg vilket är opraktiskt i affärer och när vi ker buss (vilket är ganska ofta). Det verkar dock vara ont om tvilling sulkys. En i vår barnvagnsaffär förklarade det med att de vagnarna nästan bara kan användas av tvillingar och därför har en väldigt begränsad kundkrets. Vanliga dubbelvagnar kan till skillnad från sulkys användas av både syskon och tvillingar och är därför vanligare. Dumt:(

  • strojes

    Ofir: Vet inget om Babytravels tvillingsulky tyvärr. Vi har en tvillingsulky av märket BabyDan som vi köpt begagnad (nypris 2500:-, köpte vår för 800 . Praktiskt att ha en lite smidigare vagn (vår brukar ligga i bilen så har vi alltid en vagn med oss när vi åker iväg). Vår vagn har ett handtag på sidan som gör det lite enklare att bära vagnen när den är ihopfälld.

  • Ofir1

    När jag ringde till babyproffsen och frågade hade de den Babytravel för ungefär 1700:- och BabyDan för knappt 2000:-
    Ngon utav dem kan vara aktuell för oss. Dessvärre hittar jag inga bilder eller info om BabyDan vagnen när jag googlar och den finns inte på hemsidan.

  • strojes
    Ofir1 skrev 2009-07-06 21:22:48 följande:
    När jag ringde till babyproffsen och frågade hade de den Babytravel för ungefär 1700:- och BabyDan för knappt 2000:- Ngon utav dem kan vara aktuell för oss. Dessvärre hittar jag inga bilder eller info om BabyDan vagnen när jag googlar och den finns inte på hemsidan.
    Jag kan ta lite bilder på vår om du vill. Är inte hemma på dagen imorgon så det blir inte förrän framåt kvällen i så fall.
    Vad vill du veta om vagnen?
  • Ofir1

    Skydiver: Det får du gärna göra, men du behöver inte göra dig massa besvär för min skull. Jag kan ju titta på den i butiken när jag ska kolla på båda.

    Jag är ute efter en så liten och lätt vagn som möjligt, med svängbara framhjul och gärna någon typ av varukorg. (Stor och tung vagn har jag redan:))
    Hur står den sig i förhållande till mina krav? Är det vägg mellan sätena, suffleter, hur ser handtagen/et ut?

  • strojes

    ofir: Handtagen är höjbara (det är alltså inte ett handtag utan två snedställda handtag). Skiljevägg mellan så de inte stör varandra när de ska sova/sover. Löstagbara byglar framför sitsarna. 5-punktsbälte. En varukorg under varje sits. Ficka bakpå suffletten (mot den som kör) och en liten ficka på båda sidorna på suffletten. De svängbara framhjulen går att låsa i ett läge om man tex kör på lite ojämt underlag.

  • Ofir1

    Tack för informationen:) Den låter bra, ganska lik Babytravels dock så det kommer nog bli klurigt att välja.

  • Ofir1

    Skydiver - Du behöver inte ta några kort på vagnen. Vi köpte en BabyDan idag. Det var stor skillnad på kvaliten mellan den och BabyTravels sulky, medans priset bara skilde några hundralappar. Till och med säljaren sa att BabyTravel (deras egna märke) var ganska kass och den såg väldigt plastig ut.
    Än så länge är jag jätte nöjd, men jag har inte testat med några barn i utomhus. Det känns lite som att gå från en motorcykel till en eu-moppe (till sulkyn från joggern). Liten och praktisk, men inte alls samma "finess". Hur som helst så uppfyller den de önskemål vi hade för dennes användningsområde och vi kommer ju ha kvar joggern också.

Svar på tråden Tvillingföräldrar hösten/vintern 2007