• Anonym (Få)

    Behöver tröst. Ni som blivit gravida men sex få gånger - hur många gånger och när? Känner mig ledsen.

    Jag och min man är i en situation nu där vi inte har möjlighet att ha sex varje dag, eller varannan dag heller. Än så länge har vi lyckats ha sex en gång efter mensen, och det var på dag 12. Imorgon blir det också av och förmodligen två-tre dagar framöver. Sen någon gång efter det också hoppas jag att vi kommer kunna.

    Nu vill jag ha lite tröstande ord.

    Ni som blivit gravida - finns det någon här inne som inte haft sex hela tiden? Och om ni haft sex några få gånger men ändå lyckats, vilka dagar hade ni sex, i cykeln alltså?

    TACK!!

  • Svar på tråden Behöver tröst. Ni som blivit gravida men sex få gånger - hur många gånger och när? Känner mig ledsen.
  • Anonym

    Vi hade sex samma dag som ägglossningen och jag blev gravid på första försöket. Så nu är jag gravid och väntar vårat andra barn. Med första så tog det oss 7 månader innan de efterlängtade pluset kom.

  • Anonym (få sexad mamma)

    Det första du ska göra är å försöka släppa det. Ju mer du tänker på det ju svårare kommer du ha å bli gravid . Spelar ingen roll om ni har det 4 ggr/dag. Jag å min man blev gravid när jag som minst trodde det, för de 2 senaste månaderna hade vi typ sex 3 ggr. Men *poff*. HAde som börjat tro att jag inte skulle kunna få barn. Men som det heter plötsligt händer det.

    Så försök å inte *tvinga* fram sexet för då e det svårare.

  • Anonym

    Att ha sex för ofta är inte heller bra. Så att ha sex 4 ggr/dag är inte att rekommendera. Försök i stället att tajma in de dagar omkring ägglossningen.

  • Anonym (hmm)

    jag levde med en man som behandlade mig som en sopsäck.
    en gång var tredje månad fick han mig i säng och på fyra år resulterade det i två barn trots p-piller.

    så hopp finns det allt:)

  • Anonym (en gång)

    vi hade sex en gång på hela månaden och blev gravida

  • Anonym

    Sista barnet hade vi bara sex en gång på en hel månad, vet dock inte på vilken dag. barnet innan så hade vi sex sista gången tre fyra dagar innan ÄL och blev med barn iaf, precis som ni hade vi inte möjlighet att ses...

  • namera

    Vi hade sex en enda gång i samband med ägglossning; dagen efter ÄL. Var verkligen den månad då jag inte för en sekund trodde att det kunnat bli något. Men det blev det. Slappna av!

  • Anonym (L)

    När våra två yngsta blev till var vi inne i någon slags sextorka så det blev nog en gång i månaden runt ägglossning.

  • snuttizan

    Sonen blev till på endast tre ggr under två månader, fick mensen en vecka tidigare än beräknat månaden innan så hade inte stenkoll på cykeln månaden efter eftersom jag fått konstaterat dubbla ägglossningar vid olika skeenden som jag inte vet när de sker eller i vilka månader, kan skilja hela tiden.
    Vi hade innan plusset precis blivit tillsammans igen efter separationen och hela tiden vi bodde ihop första gången dvs nästan ett år hade vi oskyddat hela tiden utan att det blev något.
    Separationen i sig, omställningen och allt som skedde gjorde väl förmodligen att man blev mera mottaglig eller något för pang så satt det och inte var det planerat heller . Inte så att jag förespråkar separation absolut inte hehe.. men tror att både du och din sambo skulle må bra av att slappna av, inte tänka för mycket för det är vida känt att man lätt blockerar sig och blir omottaglig så kvittar det hur mycket man än försöker och jag har erfarenhet av det och vet att det mycket väl kan vara så...

    Lycka till TS... och snart snart när ni minst anar så smäller!! det till i babyverkstaden

  • Anonym

    Vi har inte haft särskilt mycket sex under den fertila perioden (jag var dock förtvivlad över att vi inte nuppade varje - varannan dag). För min del kändes det som att tiden bara gick för att vi inte lade manken till liksom.

    Men det räcker ju med en gång EGENTLIGEN. Sedan gäller det bara att ha tur. Jag märker på mina flytningar när jag har ägglossning och månaden då det tog sig hade vi sex ett par gånger under en vecka.

Svar på tråden Behöver tröst. Ni som blivit gravida men sex få gånger - hur många gånger och när? Känner mig ledsen.