• Sofne

    Tips på saker att göra med barn i Skåne!

    Vi har hyrt en stuga i Ystad nu i juli och hoppas såklart på fint väder så vi kan bada varje dag. MEN om nu sommaren redan har varit så måste vi ju hitta på saker att göra när det är mulet o regn med en snart 2-åring och en 3,5-åring. Därför hoppas jag att alla som har tips på roliga aktiviteter/platser i Skåne kan skriva ner dom här! 


    Wilma 060116 Lukas 070913
  • Svar på tråden Tips på saker att göra med barn i Skåne!
  • K L A R A

    Skånes djurpark finns i höör, Tropikariet i Helsingborg, Busfabriken i Helsingborg, Tomelilla (ligger väl i skåne?) äventyrsland. Vet inte om det var den typ av aktiviteter du sökte men det var de tipsen jag kunde komma på

  • evaoregon
    evaoregon skrev 2009-07-02 16:03:30 följande:
    En båttur över till Bornholm över dagen är kul!
    Kan tillägga att resan till Bornholm ifrån Ystad tar 2,5 timmar. Vill ni dit snabbare så går det under sommaren båtar mellan Simrishamn och Allinge på Bornholm (tar en timme).

    www.bornholmexpress.dk/

    Glimmingehus kan vara kul att besöka och där kan man ju titta runt inomhus även om det ösregnar.

    Cafe Annorlunda vid Stenshuvud är också värt ett besök.
  • evaoregon

    K L A R A skrev 2009-07-02 11:24:39 följande:


    Skånes djurpark finns i höör, Tropikariet i Helsingborg, Busfabriken i Helsingborg, Tomelilla (ligger väl i skåne?) äventyrsland. Vet inte om det var den typ av aktiviteter du sökte men det var de tipsen jag kunde komma på
    Jadå, Tomelilla ligger i Skåne!
  • Jagatt

    Cykla en runda på hven, ligger mellan helsingborg och helsingör. Båtar går från Råå hamn (Hbg) och Landskrona.

    Fastän det inte är så långa avstånd har jag tyvärr ingen jättekoll på södra Skåne...

    Ängelholm har väl också en park? Åk över till Danmark en dag med de stora färjorna via helsingborg. Spännande :)

  • emo

    Finns en jättefin bok som heter Barnens Skåneguide! Kolla på Naturkompaniet, Designtorget eller adlibris.se. Hur många tips som helst, författaren har bott i Skåne hela sitt liv och har själv barn. Massor av fina bilder, perfekt inspiration!
    Trevlig semester!

  • Sofne

    Tack för alla tips, toppen! Undrar om vi hinner allt på en vecka, kanske får boka stugan nästa år också!


    Wilma 060116 Lukas 070913
  • AndreaTeo

    Om ni kommer tillbaka till Skåne och letar efter aktivitet en regnig sommardag kan jag absolut rekommendera Bounce trampolinpark i Malmö. Riktigt kul för hela familjen! Massa olika trampoliner, en x-parkbana och freerun/parkour för de våghalsiga. ;) www.bounceinc.se

Svar på tråden Tips på saker att göra med barn i Skåne!