• Reyna

    Homofob

    Jag är så ledsen!
    Jag kom precis hem från sjukhuset, skulle ha varit kvar tills på måndag men jag valde att åka hem för jag klarae inte av att vara kvar.
    Jag är gravid i v 5 och hade väldigt högt blodsocker idag, 12 i faste och 17 efter mat.
    Med min dotter så hade jag insulin hela graviditeten för jag hade så svår diabetes, jag testade för att jag kände igen symptomen.
    Jag blev inlagd på akademiska på spec mvc och personalen var helt underbar, jag lämnade ett poss gravtest sen svepte jag 2 l vatten för jag var helt uttorkad och hade så högt socker.
    Då kommer läkarenm för kvällen och jag har aldrig träffat en sådan homofob!
    HOn undrade varför jag och min fru skulle ha barn, hon undrade HUR vi blivit gravida och vem det var som hjälpt oss.
    Hon ställde en massa frågor om varför vi ville ha barn när vi lever som homo etc, sen så sa hon att hon inte trodde på att jag var gravid så hon ville ta ett prov i armen.
    Jag bröt ihop grät och sa att det fick vara nog!
    Jag sa att när svaret kommer så kanske hon ska fundera på hur hon har bemött sin patient, jag sa jag skriver ut mig själv, jag kan inte vara kvar här.
    Svaret är klart om en timma och jag vågar inte ringa för läkaren hånflinade när hon frågade om hon skulle ringa med svaret eller om jag skulle ringa, "om du nu tror det är possitivt"....!
    SÅ JÄVLA ARG!
    Får man verkligen bete sig hur som helst bara för att man är läkare?!

  • Svar på tråden Homofob
  • JR Lily

    Fy fan vilket beteende. Det är skrämmande hur läkare kan bete sig alltså.

  • Reyna

    Jag måste ju ringa och få prov resultatet men jag klarar inte att prata med henne i telefon. Jävla subba!
    Usräkta men är så arg!!

  • Fyrbarnsmorsa

    Vore jag du skulle jag ringa direkt på måndag till chefen och tala om hur du blivit bemött.Säg till att om inte han/hon tar itu med det så får du nog gå vidare.Hoppas allt ordnar sig.Lycka till..

  • Fiie83

    Hade jag varit som dig hade jag anmält henne!
    Hon ställer frågor som inte behöver ha svar på. Har ni valt att bli gravida så har ni det, sen ska hon skita i allt annat!
    Hon ska göra en medicinsk bedömning på dig och ingenting annat!

  • BubbelBoom

    Hände detta i Sverige!!!??? Detta hade jag anmält! Vilket beteende!! Jag är helt chockad! Att såna människor inte bara kan hålla käften.. Åh så arg och ledsen jag blev för din skull nu!

  • Pappa i april

    Kan inte din fru ringa om du inte vill, kan eller orkar prata med läkaren.

Svar på tråden Homofob