• Äldre 3 Jul 21:56
    1852 visningar
    22 svar
    22
    1852

    Hård i magen av ersättning, vad göra?

    På min son funkar det att ge semperdroppar. Ibland går det flera dagar mellan att han bajsar. (Jag glömmer tyvär ge dropparna regelbundet) Men ger jag semperdroppar brukar han bajsa ett par timmar senare.


    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Äldre 3 Jul 22:02
    #11
    CloudBerry the 1st skrev 2009-07-03 22:00:15 följande:
    Amma jättemycket?
    Låter som ett väldigt dumt svar. Om hon nu hade kunnat/velat amma jättemycket så hade hon väl inte gett ersättning?
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Äldre 4 Jul 15:12
    #16
    CloudBerry the 1st skrev 2009-07-04 15:08:31 följande:
    Fast om du vill så kan du ju få upp produktionen med rätt hjälp, bebisen är ju bara 12 veckor så det är liten risk att amningshormonet redan ska ha försvunnit. Såg inte var tråden låg därav mitt svar.
    Vad spelar det för roll vart tråden låg? Hon skriver ju klart och tydligt i TS att hennes barn får ersättning. Varför fortsätter du tjata om att hon ska amma?
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Äldre 4 Jul 15:54
    #18
    mia 82 skrev 2009-07-04 15:39:22 följande:
    Det finns ju faktiskt barn som både ammar och får ersättning. Jag ammar min son men har ända sedan vi låg på bb fått lov att ge lite ersättning ockå eftersom jag inte har tillräckligt mycket mjölk. Från början fick han ersättning var tredje timme, nu klarar han sig oftast med att få ersättning en gång per dygn men han kan ändå bli hård i magen av den. Nu när det har varit så varmt har han ammat jättemycket, och faktiskt inte varit lika hård i magen så jag tyckte inte alls att det var ett dåligt råd.
    Jag vet, jag har faktiskt en sån pojk här hemma. Tyckte bara det var lite onödigt att svara att hon skulle amma jätteofta. om det hade funkat att amma jätteofta så hade ju TS inte behövt ge ersättning från början. Och när ts sen svarar att hon slutat amma eftersom b det inte fungerade så fortsätter hon o tjötar om amning.
    Ts ville ju ha hjälp med att hennes barn är hårt i magen, inte ha moralpredikningar om amning.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Hård i magen av ersättning, vad göra?