• synanc­eia
    Äldre 4 Jul 23:59
    40142 visningar
    10 svar
    10
    40142

    Silverfisk i sovrummet! Hur blir man av med dem?

    Som rubriken lyder så har vi en massa silverfisk i vårt sovrum. Vi hyr en del av ett gammalt hus och har riktigt gamla trägolv. Vi har klagat på att isoleringen bl.a. inte är så bra. Vårt sovrum är ovanför en garage och avgasdoften kommer in när de parkerar där. Det löste de med att de byggde ett nytt garage som är separat från huset.

    Hur som helst så vill jag mest bara veta hur sjutton man blir av med silverfisken. Jag märkte dem för ett par veckor sen och sen läste jag idag att när det är 25-30 grader så förökar de sig och en hona kan lägga 100 ägg ungefär. Fan! Det betyder ju att vi snart är helt invaderade av dem!

    Hjälp!

  • Svar på tråden Silverfisk i sovrummet! Hur blir man av med dem?
  • synanc­eia
    Äldre 5 Jul 00:05
    #3

    Nej det tror jag inte heller. Vi bor kvar här ett halvår till och jag tror inte att ägaren till lgh kommer att vilja riva upp golv och greja. De är dessutom bortresta hela månaden nu.


    namera skrev 2009-07-05 00:02:15 följande:
    Har ni en massa silverfiskar i sovrummet är det en indikator på fuktskador (låter ju inte helt osannolikt utifrån din beskrivning).
  • synanc­eia
    Äldre 5 Jul 00:27
    #10

    Hårspray har jag hemma redan nu. Kanske värt ett försök! Men tack för tipset. Jag kommer definitivt prova den där sprayen. Vet du var man får tag på den?


    drever skrev 2009-07-05 00:15:24 följande:
    ja jag med hatar kryp och speciellt dom små äckliga silverfiskarna skriker och hoppar upp på stolen nästan om jag ser en..litar inte på miljövänliga saker det ska vara gift så dom rirkigt dör och aldrig mera kommer tillbaka! snällaste är hårspray jag sprutat med :D
Svar på tråden Silverfisk i sovrummet! Hur blir man av med dem?