• Ord blind
    Äldre 9 Jul 18:43
    30655 visningar
    30 svar
    30
    30655

    Varning för Nids 4 kids, oseriös butik i Göteborg

    Till oss sa dom när vi skulle köpa bilbarnstol och frågade vilken av modellerna som tog minst plats i bilen att vi var tvungna att köpa ny bil. Min man skrattade till och skojade tillbaka men gubben menade det! *ASG* En sådan snubbe kan man ju inte ta på allvar!! Haha! Skulle aldrig handla där förutom smågrejer som potta och så, det är ju inget man reklamerar om det går sönder precis. Kan ju passa på att rekomendera Mölnals barnbutik, har alltid fått bra bemötande där även om det är en lite affär om man nu inte vill sponsra babyproffsen. :)

  • Ord blind
    Äldre 13 Jul 23:02
    #15
    AnnaJosefine skrev 2009-07-10 22:49:06 följande:
    Usch, det låter ju förskräckligt. Har sett en del reklam från dem bland annat på Blocket. Har själv aldrig förstått vart affären ligger, men då vet jag att jag inte skall leta upp den heller! De verkar ju inte vilja ha kunder om de beter sig så..!
    De har en av jordens sämsta lokaler bredvid Överskottsbolaget och Mattlandet på Backaplan.
  • Ord blind
    Äldre 13 Jul 23:03
    #16

    Trollet Ludenben skrev 2009-07-10 22:55:41 följande:


    Vi hade tänkt att köpa scooter där sen men nu vet jag inte riktigt. Jag vet att de kan vara lite småsnorkiga men de har bra pris på vagnar. Jag tror jag köper scooter på babyproffsen istället för typ 500 mer eller nåt...
    Så har vi också resonerat, att det kan vara värt att betala mer. Man kan säga vad man vill om Babyproffsen, men de känns faktiskt lite mer seriösa.
  • Ord blind
    Äldre 21 Jul 01:23
    #22
    Sansai skrev 2009-07-21 00:43:37 följande:
    Bara så att du vet så är konsumentköplagen ändrats. Du har alltid 1 års garanti och då ligger bevisbördan på butiken och inte dig (dvs de är skyldiga att reklamera/reparera varan kostnadsfritt så länge felet omfattas av garanti) Utöver de 12 mån garanti så har du 3 års reklamationsrätt från inköpsdat. Här gäller dock att du själv kan bevisa att felet var ursprungligt. Så stå på dig, du har rätten på din sida (så länge det inte är ditt fel att vagnen är trasig då men det tror jag inte :)Jobbar själv som säljare och önskar att all butikspersonal hade koll på de lagar som gäller, det ändras ju en del då och då :)
    Har den ändrats i sommar? Det rörde sig dessutom inte av garanti. Tror du blandar ihop det lite nu.
Svar på tråden Varning för Nids 4 kids, oseriös butik i Göteborg