• roise2

    Efterlikna pizzan Opera med varm smörgås med tonfisk på?

    Jag är ett stort fan av pizzan Opera, med skinka och tonfisk på(och tomatsås och ost, förstås).
    Men vad tror ni om att försöka efterlikna denna smakupplevelse som pizzan Opera ger, genom en varm smörgås med följande på:
    En rostfranska med smör, tonfisk, skivad tomat, ost och pizzakrydda?
    Kommer man i närheten av en Opera då, tro?
    Någon som testat?
    Och att göra varma mackor i micron går inte, vad? Krävs väl en elugn för detta?
    Och skinkan de har på pizzan........ så god så jag vet inte vad! Men vad är det för en skinka(för den smakar alltid lika oavsett pizzasort och ort)de har? Och vilken krydda använder pizzeriorna till den? Basilika, kanske?

  • Svar på tråden Efterlikna pizzan Opera med varm smörgås med tonfisk på?
  • sextiotalist

    Jag föreslår att du använder tomatpuré på smörgåsen, finhackad (gärna svettats i en stekpanna inna

  • sextiotalist

    Jag föreslår att du använder tomatpuré på smörgåsen, finhackad (gärna svettats i en stekpanna inna


    sextiotalist skrev 2017-10-08 18:05:59 följande:

    Jag föreslår att du använder tomatpuré på smörgåsen, finhackad (gärna svettats i en stekpanna inna


    Fortsätter, oregano och basilika (salt och peppar). Ost, tonfisk och riktig skinka. Hur man sedan kan kalla den pressade sörjan man har på pizzor för skinka har jag svårt att förstå, jag väljer alltid bort skinkan om det inte är riktig skinka när jag beställer pizza.

    Sedan ska den gräddas i en riktig ugn
Svar på tråden Efterlikna pizzan Opera med varm smörgås med tonfisk på?