• Anonym
    Äldre 13 Jul 16:51
    14576 visningar
    16 svar
    16
    14576

    receptfri ångestdämpande medicin?

    finns det receptfri ångestdämpande medicin? vad heter dem isåfall? tacksam för svar.

  • Svar på tråden receptfri ångestdämpande medicin?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 13 Jul 19:54
    #2

    jag kollade på apoteket.se och det står att alla dem där tabletterna har milt rogivande effekt. så dem kommer inte hjälpa mig.

    synd att man får ångest för att ens boka en läkartid, bara av tanken.. skrev till en sjuksköterska ang. detta på mina vårdkontakter, och frågade om man måste boka tid för att få ångestdämpande tabletter eller om man bara kan få recept skickat?

    nu har du fått tid hos xxxxxxx xxxxx den 16/7 kl08.30

    fick jag som svar.... fyfan vad arg jag blev... när hon vet att jag har ångest för sådant, och när hon fattar att jag inte vågar boka en tid, så gör hon så! jag avbokade tiden på en gång.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 13 Jul 20:18
    #4
    Brainstorm skrev 2009-07-13 20:00:13 följande:
    Skulle det kännas bättre med hembesök så kan du ringa din läkare eller vårdcentral och höra om det är möjligt. Lycka till!
    nej! ännu jobbigare. :(
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 13 Jul 21:48
    #6
    DreamBitch skrev 2009-07-13 21:44:10 följande:
    Du får nog välja. Antingen fortsätter du lida eller så tar du dig i kragen och går till läkaren trots allt. Jag vet vad jag pratar om eftersom jag själv har genomlidit samma sak.
    ja eftersom jag inte vågar och inte har vågat på 5 år, så är det svårt. försöker verkligen men jag kan bara inte
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 13 Jul 22:17
    #8
    DreamBitch skrev 2009-07-13 22:01:52 följande:
    Det handlar helt enkelt om att bestämma sig. "Vill jag leva såhär i resten av mitt liv eller ska jag uthärda den där halvtimmen det tar att gå till läkaren och kanske på så sätt kunna få ett rikare och mer givande liv?"
    jag vågar verkligen inte. mår dåligt bara av tanken att behöva fråga en läkare om medicin. fick panik när hon skrev att hon hade bokat in en tid
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 13 Jul 22:24
    #10
    korsdrag skrev 2009-07-13 22:21:52 följande:
    men fattar du inte? Ångestdämpande medicin är ofta narkotikaklassat, tror du på fullaste allvar att en läkare skriver ut det till en patient dom inte ens fått möjlighet att bedömma? Det finns ANLEDNINGAR till varför vissa mediciner är receptbelagda! Så, antingen går du dit, eller så får du vara utan. ENKELT.
    va? är det ofta narkotikaklassat?

    jag har aldrig sagt att jag tror att dem ska skriva ut det utan att bedöma om man behöver det eller inte. jag frågade sjuksköterskan hur det funkade, om man var tvungen att komma dit eller om de kan skicka över recept.

    förresten måste du låta så j-la arg? det gör inte saken bättre att någon kommer och "skriker" på en, och får det att låta som att man är helt j-la dum i huvudet.
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 14 Jul 11:45
    #14
    Jesster skrev 2009-07-14 07:44:45 följande:
    Ja självklart, annars så skulle de inte vara receptfria
    svårt för mig att veta då sjuksköterskan svarade att jag kunde kolla på apoteket om det fanns receptfria.
Svar på tråden receptfri ångestdämpande medicin?