• Anonym (Aj aj aj)
    Äldre 18 Jul 16:06
    82867 visningar
    51 svar
    51
    82867

    sår i underlivet...

    Hej

    Jag har ett problem som jag undrar om någon har tips på lösning.... Har sedan en längre tid ett sår som kommer och går precis där yttre blygläpparna går ihop. Det kliar och svider och ser ut som att huden spruckit. Mitt sexliv blir lidande och jag börjar bli riktigt frustrerad.... någon som har varit med om liknande?

  • Svar på tråden sår i underlivet...
  • Anonym
    Äldre 18 Jul 16:20
    #1

    Tvätta underlivet med olivolja. Det är bra och minskar sprickor.

  • Anonym (Tyvär­r)
    Äldre 18 Jul 18:49
    #2

    Jag skulle gissa till 99% att det är Herpes du fått.

  • Anonym (ehm)
    Äldre 18 Jul 23:01
    #3

    Behöver inte vara herpes... Jag går alltid sönder vid samlag oavsett blöthet osv och jag har då inte herpes. Jag har lärt mig leva med det. Brukar lägga på vaselin. Lindrar bra iaf.

  • Anonym (Tyvär­r)
    Äldre 18 Jul 23:16
    #4

    Hur vet du då att du inte har Herpes? Det kan enbart konstateras av läkare när man väl har en blåsa/sår och går ditt. Menar då alltså att det är svårt att veta om man inte varit i väg och kollat sig. Trodde precis som du att jag bara hade spruckit eller fått skavsår, men det var Herpes.

  • Anonym
    Äldre 18 Jul 23:45
    #5

    Om du inte har problem med dina slemhinnor så gå å kolla dej, så du vet vad det är.

  • Anonym (ehm)
    Äldre 19 Jul 01:35
    #6

    Anonym (Tyvärr) skrev 2009-07-18 23:16:03 följande:


    Hur vet du då att du inte har Herpes? Det kan enbart konstateras av läkare när man väl har en blåsa/sår och går ditt. Menar då alltså att det är svårt att veta om man inte varit i väg och kollat sig. Trodde precis som du att jag bara hade spruckit eller fått skavsår, men det var Herpes.
    För att jag varit hos läkare. Har varit så i 12 år, men har inte haft herpes. Kollade mig sist för ungefär 6 mån sedan. Klart det KAN vara herpes, men jag menar bara att det inte behöver vara det. Bra att kolla, men det behöver inte vara det bara.
  • Anonym
    Äldre 19 Jul 03:49
    #7

    Man kan stärka sina slemhinnor med Zinktabl, jag får det av läkare.

  • jakeba­na
    Äldre 19 Jul 04:02
    #8

    Beror ju mycket på hur det ser ut. Är det bara ett enda sår som kommer och går på samma ställt varje gång låter det ju mer som en vanlig spricka än herpes får jag hålla med om, men det är ju svårt att säga säkert. Sök på lite bilder på nätet så kan du jämföra.

  • jakeba­na
    Äldre 19 Jul 04:04
    #9

    Hmmm, hur blir man anonym? :)

  • Anonym (Aj aj aj) Trådstartaren
    Äldre 19 Jul 07:35
    #10

    tack för svar... det sitter på samma ställe hela tiden och inte på slemhinnorna direkt, snarare precis i hårfästet. Jag var hos läkaren för jag trodde jag hade svamp, det hade jag också men hon menade inte att det hade med såret att göra. Jag fick dock en kräm dactacord, och den hjälper men sen kommer det tillbaka direkt. Ska testa med olivolja....

    Anonym blir man genom att kryssa i det över symbolen man vill ha till inlägget

Svar på tråden sår i underlivet...