• Tvåbarnsmorsan

    Nån mer med barn som svettas mycket? ( Under 2 år )

    Min dotter är 20 månader och svettas väldigt mycket, hon har nästan alltid fett hår och är alldeles blöt på kudden/ryggen när hon sover fast hon bara sover i blöja med ett svalt täcke/rum! Kan det vara så att man ärver detta, för min sambo svettas också väldigt mycket? Tycker synd om min dotter som ska behöva svettas så mycket och inte alls gammal! Nån fler som har det så, vad har ni gjort åt det?

  • Svar på tråden Nån mer med barn som svettas mycket? ( Under 2 år )
  • kaksmulan

    Det finns inte så mycket att göra! Mina barn har också svettats som små grisar och gör det fortfarande. Men jag tycker att det har varit lite bättre när de har fått ha på sig en mer heltäckande tunn pjamas och i princip inget täcke på sig.


    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Pysselgalningen

    Våran tös (nu 2½) har alltid svettats mycket. Hon får konstant "smutsigt" hår och stora svettpärlor på näsan. Hur mycket man än tar av henne.

  • Softyy

    Min son är så, och sambon är likadan. Sonen är nu snart 11 månader och vi började märka att han vart varm och svettig lätt för ca 6 månader sen.
    Ser till så att han inte har så mycket kläder, eller enbart blöja varma dagar, håller oss inne mycket och framför allt ger mycket vatten.

  • lindalake

    det är väl något helt normalt hos barn.
    Brorssonen är, eller var sån, han fyller snart fyra år. Men jag vet iaf helt säkert att de första två åren svettades han mycket, huvudet blev alldeles blött.

  • Tvåbarnsmorsan

    Vad skönt att det finns fler, började tro att något var fel! Min son svettas också men inte ens i närheten så mycket som lillasyster! Jo det blir mycket vatten för man är rädd hon ska bli uttorkad!

  • Henkeblabla

    Vår son på 1,1/2 svettas också kopiöst, främst på huvudet, nacken och ryggen. Dygnet runt, mer eller mindre. Han känns ofta varm som en kamin, men tar man tempern så har han normal kroppstemperatur. Är väl mycket energi och rörelse, eller nåt.

  • ssa123

    Har en son som alltid varit väldigt varm. Toksvettas om nätterna.

    Han är 10 år idag och det är samma lika fortfarande

Svar på tråden Nån mer med barn som svettas mycket? ( Under 2 år )