• Äldre 19 Jul 20:14
    2044 visningar
    2 svar
    2
    2044

    När längtan blir lite för stor

    Efter att jag förlorade tvillingarna för ett år sen har jag inte velat någonting annat än att bli gravid igen. Med pappan till tvillingarna försökte jag bli gravid, men efter 7 försök blev livssituationen annorlunda och vi la allting på is. Numera så har det tagit slut mellan oss. Men det känns ok och jag har träffat en ny och känner mig glad vad gäller den saken. Men jag vill så hemskt gärna vara gravid nu. Jag vill att Leo och Konstantine ska få ett/flera syskon att ta hand om från himmlen. Och ibland blir längtan så stor att jag på allvar funderar att kasta p-pillerna åt helvete. Men jag vet att det inte går. Jag kan inte bli gravid med någon jag precis har träffat, det vet jag ju. Men hur kan man lugna ner längtan när den tar över helt och hållet?

  • Svar på tråden När längtan blir lite för stor
  • anni31
    Äldre 30 Jul 22:25
    #1

    Beklagar din oerhörda förlust. Förlorade min dotter 06. Hon blev bara 5 veckor. Tyvärr så går det nog inte att lugna ner den där längtan. Kropp och hjärna är ju inställda på att "ta hand om". Jag blev helt besatt av att bli gravid igen. Jag kunde inte ens glädjas åt att andra blev gravida. Blev bara jättesotis.
    Kan du prata med din kille om hur du känner? Det är nog viktigt att göra det.
    Kram

  • Äldre 31 Jul 09:10
    #2
    anni31 skrev 2009-07-30 22:25:10 följande:
    Beklagar din oerhörda förlust. Förlorade min dotter 06. Hon blev bara 5 veckor. Tyvärr så går det nog inte att lugna ner den där längtan. Kropp och hjärna är ju inställda på att "ta hand om". Jag blev helt besatt av att bli gravid igen. Jag kunde inte ens glädjas åt att andra blev gravida. Blev bara jättesotis.Kan du prata med din kille om hur du känner? Det är nog viktigt att göra det.Kram
    Ja, man blir som besatt. så hemskt det du harvarit med om=(
    Jag försöker prata med min kille om det. Men saken är att det hur jag än försöker förklara vad jag känner så låter det som att jag vill ha barn med honom nu på en gång. Jag tror att blir skrämd av det.
    Men det har blivit lite bättre nu, jag har planer på att fokusera på jobb! ge 100 procent och sen vänta ett par månader innan jag känner efter igen. =) tack för ditt svar
Svar på tråden När längtan blir lite för stor