• Anonym (Kaffedraken)

    Synen på sexleksaker för oss män.

    Har under många år njutit av ett antal olika lösvaginor (reser mycket, många ensama hotellnätter)......men en sak har slagit mig, vi är verkligen en minoritet vi killar som inte nöjer oss med den vanliga tråkiga torra högerhanden utan vill ha maximal njutning är vi njuter på egen hand. Besöker man vilken sexshopp som helst vimlar det av leksaker för tjejer, dildos, stavar m.m. skall man ha någon egen leksak finns det i bästa fall endast några prylar för oss män ''borta i hörnet'' , det roliga i sammanhanget är ju att det är säkert 99 % av besökarna som är män.....??? hur får man ihop det ?
    Lika så om man ser på apotekets satsning på sexleksaker inte finns det något större sortiment för oss män, finns det någon sexleksak för män överhuvud taget ?

    Tjejerna är långväga före oss män med sina sexlekspartyn där de öppet diskuterar olika modellers för nackdelar köper och njuter..., hos oss män är det nog lite tabubelagt at diskutera lösvaginor m.m. hur kan det komma sig, är man stämplad en ''loser'' om man onanerar med sexleksaker eller vad tycker ni ?

    Varför har det blivit så här ?

    PS. Ni skulle bara veta hur mycket skönare det är med en riktigt passade lösvagina jämfört med den torra tråkiga förutsägbara högerhanden. Man får en enormt mycket kraftigare långre utlösningar.

  • Svar på tråden Synen på sexleksaker för oss män.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Kanske för att sexleksaker för kvinnor ofta används ihop i ett par.
    En sexleksak för en man används nog inte lika ofta tillsammans.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag och min man har undrat precis samma sak som du! Och om det blev vanligare och mindre tabubelagt med sexleksaker för män så skulle de säkert användas mer av par tillsammans också. Och vice versa (alltså: började de användas mer så skulle det bli mindre tabubelagt).

    Vi hörde av oss till Apoteket och frågade varför de inte ville satsa på sexleksaker till män, men fick inget vettigt svar. Som jag förstod det så skulle de först utvärdera hur det gick med sortimentet de började med, och att det dessutom gick utmärkt för män att använda samma leksaker som kvinnor använder. Det stämmer väl, men det känns tråkigt att de inte kan ta in lösvaginor om de har löspenisar!

    Det som finns till män tycker jag ofta verkar vara "prestandahöjande", vilket är skittråkigt. Vem tycker att det är sexigt att ge en penisring till sin älskade? "Varsågod, du höll ju inte ståndet riktigt i fredags." Nej, fram för fler roliga saker som män kan använda själva, eller tillsammans med en partner!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har funderat i precis samma banor, var på ett sådant där sexleksaksparty i våras och detfanns en uppsjö av mer eller mindre roliga grejer för tjejer. För killarna fanns en lösvagina. Thats it!

    Men som någon annan skrev så har det säkert att göra med ett kvinnors leksaker blir parets leksaker då de används tillsammans i många fall. Och jag tror en man går i gång mer på att se enkvinna tillfredsställa sig med en dildo än en kvinna går i gång på att se en man "sätta på " en lösvagina.

    Men det är inte särskillt rättvisst.

    Du kanske har en ny affärside´ på gång. ;) Sexleksaker för män!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anna Paulita skrev 2009-07-20 08:56:51 följande:
    Och jag tror en man går i gång mer på att se enkvinna tillfredsställa sig med en dildo än en kvinna går i gång på att se en man "sätta på " en lösvagina.
    Men varför tror du att det är så egentligen? Är det "tradition", eller finns det faktiskt någon annan skillnad?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (undrar också) skrev 2009-07-20 09:01:25 följande:
    Men varför tror du att det är så egentligen? Är det "tradition", eller finns det faktiskt någon annan skillnad?
    Vetenskapliga undersökningar visar att mäns sexualitet är mer visuellt inriktad än kvinnors.
  • Anonym (Kaffedraken)
    BlommyNess12 skrev 2009-07-20 09:02:19 följande:
    Anonym (undrar också) skrev 2009-07-20 09:01:25 följande: Vetenskapliga undersökningar visar att mäns sexualitet är mer visuellt inriktad än kvinnors.
    Men man tänder ju på sin mans upphetsning (eller, jag har ingen aning om vad andra gör egentligen, men jag tänker mig att det är så för andra också ). Om han blir upphetsad av att använda en lösvagina på ett eller annat sätt (eller få den använd på sig), så tänder jag också på det!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Fick en sådandär lösvagina av min fru när hon handlade lite saker, hon använde den på mig som förspel, rackarns säger jag bara, gick dock sönder snabbt, virginmodellen var lite liten... hrm lite svårt att prova i affären :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kan nog till viss del hålla med om att leksaker till kvinnan är parets leksaker, men som jag förstått använder ju många många tjejer dildos och stavar på egen hand när inte gubben är hemma eller om man är singel, så där är det väl lika förutsättningar ?

    Jag har visat en del kvinnor hur skönt det kan vara att använda en lösvagina och det är på deras begära eftersom de var sååå nyfikna. Som jag märkte blev de riktigt tända av det. Man får ju en mycket kraftigare utlösning (med rätt typ av lösvagina) och det sprutar ofta mycket mer och större kaskader och man känner sig både knäsvag och svimfärdig direkt efter utlösningen.

    På tal om kvalitet, det är ju inte möjligt att prova i butiken, jag har nog köpt 5-6 st och bara två var riktigt sköna de andra för trånga/hårda (har 15 cm i omkrets) inte alls sköna., tyvärr verkar det som en del inte tål glidmedlet utan ''jellyn'' börjar så småningom tappa form och gå sönder.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har också undrat. Jag vill hitta något roligt att använda på min man....

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag köpte en lösmus till min karl för några månader sedan! {#lang_emotions_laughing}
    Helt underbart som lite förspel så... älskar faktiskt att se honom njuta av den för
    det verkar vara riktigt skönt!
    Ibland låter jag honom ta "henne" hela vägen
    Jag är höggravid och får lite ont av samlag just nu så det är supertrevligt att han har den lilla "lösa" att leka med.
    Kommer även att fortsätta med den efter graviditeten för det gör i allafall mig upphetsad av att se honom sätta på den!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Gammal tråd men vad gör det?

    Håller med TS och många andra i tråden, vi män är långt efter i detta sammanhang. Jag vet inte varför det är tabu med män och sexleksaker.

    Sitter och funderar på att införskaffa en fleshlite men det känns konstigt mot min tjej. Hon har både en vibrator (stav) och en Satisfyer. Jag har iofs varit positiv till att vi/hon skaffade dessa men hon har inte frågat mig om jag vill ha något.

    Homeparty där tjejer träffas och testar sexleksaker är en affärsidé som pågår idag. Det finns inget liknande för oss män, och skulle det finnas skulle det säkert bli ramaskri a la metoo.

    I många andra sammanhang är vi män förfördelade men när det kommer till sexuell njutning så ligger allt fokus på kvinnan. Det är bara att kolla utbud på valfri sexshop så ser man skillnaden.

  • Anonym (Kaffedraken)

    ...jag köpte ett Tenga-ägg till min man, otroligt skönt uppenbarligen och visuellt riktigt upphetsande att se. Jag använder det gärna på honom som förspel eller låter honom spruta om jag är på det humöret.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Så här gör du din egen leksak. Du behöver en hård kuk en kondom och en minivibrator. Trä på kondomen och lirka sen in vibratorn i kondomen så den hamnar mot strängen på ollonet. Nu är det bara att njuta. Sätt på vibratorn du behöver inte röra kuken vibratorn gör jobbet. När du är nära utlösning stäng av och vänta en stund. Fortsätt så tills du inte kan hålla emot utan du kommer i kondomen när vibratorn är igång. Detta är njutning deluxe. Prova själv

  • Anonym (Kaffedraken)

    Är det inte helt enkelt så att det är vanliga marknadskrafter som resulterat i läget?

    Det är få män som gillar sexleksaker (för män) och därför får de lite mindre utrymme i butiker och liknande. På nätet finns ju i regel alltid en sektion med sexleksakser för män, där är det ju lika. Även om sektionen för leksaker för kvinnor har ett större sortiment.

    Sen att det inte finns (eller vad vet jag) sexlekspartyn för män är väl samma sak. Det efterfrågas inte tillräckligt hög utsträckning helt enkelt.

    Tror inte det är direkt mer tabu för män än kvinnor att snacka sexleksaker.

    Jag har provat sexleksaker och gillade det inte. För mig var det bortkastade pengar. Frun däremot gillar ju dem, så hon har ju mer glädje av dem.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Troligtvis beror det på att den manliga sexualiteten ses som ful, äcklig och skrämmande medan den kvinnliga är vacker och eftersträvansvärd. Kvällstidningar recenserar med jämna mellanrum sexleksaker för kvinnor, men en kvällsblaska med jämförande test av 10 lösvaginor skulle såklart orsaka kräkreflex hos de flesta.

    Ämnet diskuterades bl.a. i denna tråd http://www.familjeliv.se/forum/thread/79731932-ar-den-manliga-orgasmen-och-njutningenful

Svar på tråden Synen på sexleksaker för oss män.