• Äldre 21 Jul 17:40
    17472 visningar
    27 svar
    27
    17472

    Mat till kräftskiva förrutom kräftor!

    Håller med Såpan, Västerbottenpaj är en klassiker! En god fruktsallad eller annan efterrätt är också kanon...

  • Äldre 21 Jul 17:42
    #8

    Det är en paj med Västerbottenost(smakrik god ost) i, googla så får du säkert fram lite recept...

  • Äldre 21 Jul 17:48
    #14

    Fransk potatissallad låter också gott och mycket bröd är viktigt! När jag äter kräftor behöver jag i och för sig inget annat än bara kräftor, men de flesta är ju inte lika galna i sånt som jag...hoppas ni får det trevligt!

    PS. Rökta räkor vet jag inget om, men rökt lax tror jag gravida avråds från att äta. DS.

  • Äldre 21 Jul 17:54
    #19

    Moonis: Du har nog rätt, blandade ihop det med gravad lax tror jag...nuförtiden får man faktiskt äta sushi med lax bara man vet om att laxen är fräsch...men det kan ju kännas onödigt att chansa...

    Jag gillar att äta kräftor med min man(fast helst ett paket själv ) för han äter bara några stjärtar och sen får jag resten...

  • Äldre 21 Jul 17:56
    #21

    Moonis: Jag är visst helt ute och cyklar: "Var försiktig med gravad, rökt fisk och sushi." står det ju på sidan du skickade...det är lustigt med det som står om mögelostar. Tydligen fanns det ett fall på 70-talet där sjukvården drog ett samband mellan Listeria och mögelost, men inget mer finns dokumenterat om det...

  • Äldre 21 Jul 17:57
    #22
    Moonis skrev 2009-07-21 17:56:25 följande:
    Lyckos dig
Svar på tråden Mat till kräftskiva förrutom kräftor!