• mysflikkan

    Bästa kattförsäkringen?

    Vilken försäkring anser ni vara den bästa och mest prisvärda försäkringen då man vill ha en huskatt (kattunge) försäkrad?? Kommer bli kastrerad och idmärkt.

  • Svar på tråden Bästa kattförsäkringen?
  • Fru annmi

    Vad de gäller Huskatt så..Får man inte livförsäkra kissen i alla bolag..
    Exvis Folksam får man Livförsäkra i max 1000kr medans i Sveland det du gett för katten,bra om man köpt en dyr husiskisse

    Min son har husisar & har Folksam livvärde i 1000kr & veterinärvård i 30.000 tror jag,kostar lite drygt 40 kr per månad..
    Själv har jag Birmor & de är försäkrade i If,är jättenöjd! Men...Ring runt & fråga olika & skriv ned vilkoren & välj sedan...Lycka Till!

  • Kattägd

    Vi har våra katter försäkrade hos Folksam. Är väldigt nöjd, har använt försäkringen mycket på två av katterna och det har inte varit några problem att få ut pengarna.

    Vi har veterinärvård upp till 40 000kr, då får jag ersättning för mediciner och rehabilitering också upp till en viss summa per år. Det kostar ca 50kr per månad. Det har verkligen varit värt att få ersättning för mediciner då två av katterna äter en väldigt dyr medicin resten av livet.

  • vackrastarflow

    Jodå, har Agria och är nöjd, men har aldrig behövt använda dem (är alltså nöjd med priser och vad man får).
    Mina föräldrars hund var också försäkrad i Agria så länge han levde och de fick precis den ersättning de förväntade sig när han behövde sjukvård.

  • Olivers  Mamma

    Jag är supernöjd med agria, bra priser och smidiga att ha o göra med.
    Kolla även med det bolag där du har din hemförsäkring, de brukar ge lite bättre priser

  • Majsan70

    Vart du skall försäkra beror ju lite på VAD du vill ha ut av din försäkring. Själv har jag inte hittat nån bättre än Agria på veterinärvårdsförsäkringarna, vad gällande både de höga beloppen och vilkoren. De har ju även medicinsk erästtning och rehabersättning om man vill ha det.

    Har Agria både till katterna och till hunden. Katterna är raskatter och således både liv och avelsförsäkrade, men hunden är en vanlig blandis.

  • Humlet

    Jag har agria, vilket funkar jättebra.
    Har dock en katt som är en 14 års gammal gubbe och det är inte så många bolag man kan välja mellan till så gamla katter

  • gulligavera

    Jag har IF till alla mina, vilket blir billigast i längden!

    Dock får man inte livförsäkra huskatt.

    Men dom har BARA fasta självrisker så du betalar max 2500kr i sjävrisk
    tex om du väljer det!

    Jag har alla mina 6 katter försäkrade där.
    Huskatten är i 40.000 veterinärvårdsextra och fast självrisk på 2500kr.
    Då täcker det även resor och medicin.

    //Stina Perseruppfödare

  • Rinlund

    Jag gjorde det enkelt för mig och följde rekommendationerna på bästakattförsäkringen.se och tecknade försäkringen online hos Moderna försäkringar. Någon som har erfarenhet från dem?

Svar på tråden Bästa kattförsäkringen?