• Äldre 25 Jul 08:52
    50178 visningar
    27 svar
    27
    50178

    Operation av yttre hemorrojder

    Har någon här opererat bort yttre hemorrojder?

    Hur blev resultatet? Blev det stort ärr av det?
    Har hört att det ska göra jävligt ont, och dessutom länge, så man vill ju vara säker på att resultatet blir bra efter all den mödan.

    Finns det nån sida med bilder efter hemorrojdoperation? Har inte hittat några, bara före. Och det är jag inte intresserad av.

    Hur lång väntetid är det på en sån operation om man bor i Skåne?

    Ni får gärna skriva om era erfarenheter vad det gäller smärtan efteråt och blödningen osv.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-25 10:03
    Undrar även om operationen kostar något?

  • Svar på tråden Operation av yttre hemorrojder
  • ENAOLI­NE
    Äldre 25 Jul 11:03
    #11

    jag har faktiskt ingen aning om det spelar någon roll om man har en eller fler. Jag har bara en som läkaren kände och tittade på sen skickade hon remiss. Jag fick även någon behandling (två veckors) som inte hjälpte något och därför skickade hon remiss med att ta bort den. Hon menade på att de inte skickar remiss förrän man har gjort denna behandling. (stolpiller och salva)

  • Äldre 25 Jul 11:03
    #12
    ENAOLINE skrev 2009-07-25 11:01:54 följande:
    Jag var hos läkaren nu i Juni innan hon gick på semester och jag fick brev från sjukhuset att de har mottagit remissen och kommer att ta kontakt med mig för en operations tid... Jag har inte fått någon tid än men nu är det ju semestertider osv. så det blir väl i början av augusti eller något liknande... Lycka till!
    Tack! Och lycka till du med!
    Hoppas du får tid snart.
  • Äldre 25 Jul 11:04
    #13
    ENAOLINE skrev 2009-07-25 11:03:14 följande:
    jag har faktiskt ingen aning om det spelar någon roll om man har en eller fler. Jag har bara en som läkaren kände och tittade på sen skickade hon remiss. Jag fick även någon behandling (två veckors) som inte hjälpte något och därför skickade hon remiss med att ta bort den. Hon menade på att de inte skickar remiss förrän man har gjort denna behandling. (stolpiller och salva)
    Okej, då förstår jag.
    Tror inte behandlingen kommer funka på mig heller men det är värt ett försök.
    Tack för din hjälp!
  • ENAOLI­NE
    Äldre 25 Jul 11:05
    #14

    ja det hoppas jag med! hatar den där fula, äckliga kulan.. blääähää! den är inte så stor men tillräckligt stor för att få en att känna sig osexig som bara den!

  • Äldre 25 Jul 11:05
    #15

    Ja men herregud! Jag har ju FYRA stycken! Det du! Osexigt är bara förnamnet...

  • ENAOLI­NE
    Äldre 25 Jul 11:08
    #16
    Mokan skrev 2009-07-25 11:05:51 följande:
    Ja men herregud! Jag har ju FYRA stycken! Det du! Osexigt är bara förnamnet...
    Ja det förstår jag! Stackare! Man går och tänker på det jämt (speciellt när man har sex) tänk om han ser den, tänk om han ser den... uffa mig! ska bli skönt att bli av med det! Har du nyligen fått barn eller har du bara varit "hård" i magen? Själv har jag inte barn, men har alltid haft problem med magen och denna homorrojd har jag haft i flera år, men jag har skämts så mycket att jag inte ens vågat berätta för min läkare! *suck* har liksom försökt ignorera bort det och hoppas på att den ska försvinna, vilket den då inte har gjort!
  • ENAOLI­NE
    Äldre 25 Jul 11:09
    #17

    hehe snyggt stavat, homorrojd.. :P

  • Äldre 25 Jul 11:14
    #18

    Dom ploppade upp under graviditeten. Men jag har aldrig varit särskilt noga med kosten måste jag säga.
    Och det ligger även i släkten, både på mammas och pappas sida.

    Min sambo vet om att jag har hemorrojder men jag vill inte att han ska se dom faktiskt. Hade jag bara haft en hade det inte varit så farligt.
    Men nu har jag ju en hel invasion hehe. Så ställningar där jag putar med rumpan är ju uteslutet!

    Jag är inte särskilt blyg av mig så att fläka upp mig för läkaren lär nog inte vara några problem
    Men det är ju klart, man hade ju helst sluppit!

  • Äldre 25 Jul 11:14
    #19
    ENAOLINE skrev 2009-07-25 11:09:42 följande:
    hehe snyggt stavat, homorrojd.. :P
    Jobbigt ord det där Många skriver hemmoröjd etc.
  • ENAOLI­NE
    Äldre 25 Jul 11:27
    #20
    Mokan skrev 2009-07-25 11:14:08 följande:
    Dom ploppade upp under graviditeten. Men jag har aldrig varit särskilt noga med kosten måste jag säga. Och det ligger även i släkten, både på mammas och pappas sida. Min sambo vet om att jag har hemorrojder men jag vill inte att han ska se dom faktiskt. Hade jag bara haft en hade det inte varit så farligt. Men nu har jag ju en hel invasion hehe. Så ställningar där jag putar med rumpan är ju uteslutet! Jag är inte särskilt blyg av mig så att fläka upp mig för läkaren lär nog inte vara några problem Men det är ju klart, man hade ju helst sluppit!
    min vet också att jag har en men jag vill absolut inte att han ska se den! Och ställningar med rumpan i vädret förekommer inte om det inte är mörkt i sovrummet vilket är supertråkigt tycker jag!
  • Äldre 25 Jul 11:36
    #21
    ENAOLINE skrev 2009-07-25 11:27:47 följande:
    min vet också att jag har en men jag vill absolut inte att han ska se den! Och ställningar med rumpan i vädret förekommer inte om det inte är mörkt i sovrummet vilket är supertråkigt tycker jag!
    Ja det är ju trist att inte kunna slappna av och släppa loss.
    Men jag fick ju som sagt under graviditeten och som småbarnsförälder så blir det inte så mycket snusk den första tiden
    Men nu vill man ju sätta igång igen och då känns det trist att känna sig så oerhört hämmad.

    Nu är vi rätt så skämtsamma av oss och bruka skämta om mina "rumpetroll" som vi kallar dom så om han skulle få syn på dom så är det inte hela världen.
    Men man vill ju inte att den bilden av mina hemorrojder ska sätta sig på hans näthinna liksom. Om du förstår vad jag menar?
    Det är ju så jävla osexigt med hemmisar så det finns inte!
  • ENAOLI­NE
    Äldre 25 Jul 11:39
    #22
    Mokan skrev 2009-07-25 11:36:02 följande:
    Ja det är ju trist att inte kunna slappna av och släppa loss. Men jag fick ju som sagt under graviditeten och som småbarnsförälder så blir det inte så mycket snusk den första tiden Men nu vill man ju sätta igång igen och då känns det trist att känna sig så oerhört hämmad. Nu är vi rätt så skämtsamma av oss och bruka skämta om mina "rumpetroll" som vi kallar dom så om han skulle få syn på dom så är det inte hela världen. Men man vill ju inte att den bilden av mina hemorrojder ska sätta sig på hans näthinna liksom. Om du förstår vad jag menar? Det är ju så jävla osexigt med hemmisar så det finns inte!
    Heheh jo jag förstår precis vad du menar! Här heter den druvan! mohaha! Ska bli underbart att slippa! SJälv har jag provat allt som finns på apoteket men inget har hjälpt, den har typ blivit lite mindre sen efter jag har varit på toa har den blivit lika stor igen. Så det ska bli skönt att bli av med "druvan" må den aldrig komma tillbaka igen! hehe!
  • ENAOLI­NE
    Äldre 25 Jul 11:40
    #23

    rumpetroll var supergulligt tycker jag haha!

  • Äldre 25 Jul 11:47
    #24

    Samma här, har provat på allt jag kan komma på men inget har hjälpt.

    Haha druvan! Sa till sambon senast idag att det ser ut som att jag har en hel druvklase i brallan

    Jag är avis på dig som har kommit så långt på druvborttagningsvägen!
    Jag har ju ens inte bokat tid hos min läkare. Men på måndag, då jävlar! Känner mig taggad.

    Hon sa inte alls hur lång tid det kan ta för dig att få en op-tid? Hoppas verkligen du får den snart!
    Var bor du förresten? Jag bor i Lund.

  • ENAOLI­NE
    Äldre 25 Jul 11:50
    #25
    Mokan skrev 2009-07-25 11:47:36 följande:
    Samma här, har provat på allt jag kan komma på men inget har hjälpt. Haha druvan! Sa till sambon senast idag att det ser ut som att jag har en hel druvklase i brallan Jag är avis på dig som har kommit så långt på druvborttagningsvägen! Jag har ju ens inte bokat tid hos min läkare. Men på måndag, då jävlar! Känner mig taggad. Hon sa inte alls hur lång tid det kan ta för dig att få en op-tid? Hoppas verkligen du får den snart! Var bor du förresten? Jag bor i Lund.
    Eftersom det var semestertider och så visste hon inte. Men hon trodde det skulle bli någon gång i augusti. Jag bor i Uppsala!
  • Äldre 25 Jul 11:52
    #26

    Men det är ju snart ju! Vad bra!!

  • Äldre 21 Dec 11:04
    #27

    Hej på er, och nu till mitt anala problem som startade i tisdagsmorse
    ( idag Söndag ) ont som om någon sparkat en upp i skrevet. inget slem,blod, eller illalukatnde vätska, ingen feber eller annan åkomma. Kan gå på toa utan större problem men inte torka eller annat, duschade av mig när jag var på toan.

    Köpte stolpiller och 5 i dygnet, säkert tio Ipren det dygnet, nästa dygn samma igen men ringde 1177, som ville jag åkte in då sååå ont var inte meningen och inte de normala symtomen. Väntade tills nästa morgon (då hade jag varit vaken hela natten gråtit kvidit men med varm vetekudde att lägga på baken och 1 IPEN tillsammans med två alvedon fungerar bättre.

    Kom på torsdagen till läkaren och han konstaterade en svår spricka och fick salva. hjälpte något, men Ipren och alvedon kvarstår var fjärde timme, hjälper inte mycket. Nu igår lördagmorgon vaknar jag med en böld stor som ett plommon och en värk som går över mitt förstånd, går bredbent mellan soffan och "köket" .
    Ringt igen och nu måste jag åka in och är livrädd för vad de skall göra när alla skriver att det gör skitont det jag nu skall göra ?

Svar på tråden Operation av yttre hemorrojder