• J1983

    Betala med ICA-kort

    Kan någon vänlig själ förklara för mig hur man bär sig åt för att betala med sitt ICA-kort eller framförallt hur man gör för att få in pengar på kortet? När jag betalar och drar kortet så frågar den ju om man vill betala med kortet men jag har inga pengar där och vill inte betala med kredit. Hur stoppar man in pengar på kortet, hur gjorde ni för att kunna sätta in pengar på kortet? Jag har undersökt detta flera gånger men aldrig fått någon klarhet i det och tycker inte jag blir klokare av ICAs hemsida.

  • Svar på tråden Betala med ICA-kort
  • Virriga Vera

    Man betalar in dem i förväg på samma sätt som man betalar en räkning, antingen via internet, postgiro, bankgiro, autogiro eller direkt på post/bank.

  • fruOO

    du säger till ikassan att du vill sätta in pengar, ger den i kassan pengar som hon sätter in, sen kan du handla!

  • Netha85

    - Kassan (säg till att du vill sätta in pengar på kortet)

    - Inbetalningskort (finns med i påsen man får hem med bonuskupongen)

  • J1983

    Virriga Vera skrev 2009-07-27 07:31:43 följande:


    Man betalar in dem i förväg på samma sätt som man betalar en räkning, antingen via internet, postgiro, bankgiro, autogiro eller direkt på post/bank.
    Hur gör man för att betala via internet?
  • J1983

    Så man kan göra det i kassan också, praktiskt, sätter man in kontanter då eller kan man göra det med vanliga bankkortet?

  • fruOO

    jag vet inte, har bara gjort det med kontanter.... men man kan ju ta ut pengar på ICA så det borde gå med kort..

  • antispantis
    J1983 skrev 2009-07-27 07:44:22 följande:
    Så man kan göra det i kassan också, praktiskt, sätter man in kontanter då eller kan man göra det med vanliga bankkortet?
    Du kan göra det med kontanter bara
  • Annelis Mamma

    Hej !!

    Du har ett bonuskort "bara" ,du får ansöka om att få ett betalkort. Då man antingen betalar in innan eller utnyttjar krediten på 4000 kr. Vi sätter in pengar varje månad och skiulle det inte räcka är det skönt att ha kredit så man inte behöver så där och inte kunna betala. Deras tel 033-474790

  • NoMatter
    Du som har ICA Kort

    Butik
    Du kan sätta in upp till 10 000 kronor per tillfälle i de flesta ICA-butiker. Du behöver ange din kortkod när du sätter in pengar i butik.


    Autogiro
    Sätt in pengar automatiskt via autogiro. Du kan sätta in ett stående belopp varje månad, eller den summa som du handlade för månaden innan. Beställ ansökningsblankett för autogiro på telefon: 033-47 47 90.

    Internetbank
    För att sätta in pengar via en Internetbank gör du en betalning till bankgiro 204-3727. Som OCR-nummer anger du ditt kontonummer (nio siffror, börjar med fem) och lägger till siffran 18. Mata in alla siffrorna i följd utan mellanslag, så här: 5XXXXXXXX18.

    Inbetalningskort
    Använd det förtryckta inbetalningskortet på fakturan/kontoutdraget du får varje månad. Extra förtryckta inbetalningskort beställer du via Talsvar på telefon 033-47 47 90.


    På ej förtryckta inbetalningskort anger du:
    Betalningsmottagare: ICA Banken AB
    Bankgironummer: 204-3727
    Meddelande till betalningsmottagaren: ditt kontonummer


    Du kan också använda plusgiro. Ange då:
    Betalningsmottagare: ICA Banken AB
    Plusgironummer: 475 28 00-5
    Meddelande till betalningsmottagaren: ditt kontonummer


    Det största modet är tålamodet!
  • Flugan87

    Här har ni en som jobbar i kassan på ica som kan förklara :D

    Vilket ica- kort du än har så kan du betala med det på ica. Alltså bonuskort eller bankkort. Skillnaden är att bankkortet (som har chip) kan du betala med ÖVERALLT och ta ut pengar i bankomater + att du kan ha en kredit på max 10.000 på det. Bonuskortet som bara är ett rosa platskort kan du endast samla poäng på och betala/ta ut pengar med i kassan på ica. När du ansöker om ditt kort kan du välja på just dessa två kort.

    När du vill sätta in pengar så kan du antingen göra det via:

    internet- Ica.se och använder dig av användarnamn och kod som du får i ditt bonusbesked. där kan du välja om du vill ha det på autogiro varje månad med.

    I kassan- Säg till kassören att du vill sätta in pengar på ditt kort INNAN hon börjar dra dina varor. Detta går endast att göra med kontanter eller med några få kort, swedbank, seb och 2 till som jag inte minns vilka det var (sitter en liten skylt i kassan med info ang. det). Du får sen ett kvitto och sen är det bara att betala med kortet.

    Så, det finns alltid ett konto kopplat till ditt kort även om det inte är några pengar på det. Koden får du hemskickad inom några veckor från det att du satt in pengar på det.

    Kom i håg att ica butikerna inte är samma som ica banken. I butikerna kan du endast betala, sätta in/ta ut pengar åt dig, kolla ditt aktuella saldo, och ändra din kod. Saker som att spärra ett förlorat kort, beställa nytt kort, få kontoutdrag m.m kan du bara göra genom att vända dig till ica banken.

    Lycka till!

Svar på tråden Betala med ICA-kort