• jaghopparhögt

    Engelska tv-deckare

    Någon som vet någon annan engelsk tv-deckare likt Inspector Morse, A touch of Frost, Midsomer Murders, Inspector Lynley?

    Eller kanske någon som har riktigt sjuk koll på engelska deckare och kan hjälpa mig att hitta ett särskilt avsnitt som jag inte minns vilken serie den tillhörde?
    Då menar jag riktigt äckligt bra koll alltså.

  • Svar på tråden Engelska tv-deckare
  • mamlan

    Komisarie Wycliffe.
    Poirot.
    Miss Marple.
    Tyst vittne.
    Mord i sinnet. Den är super bra, lite "råare" dock än morse och gänget.
    Kenneth Branagh har ju gjort en engelsk variant av Wallander nu , ska visst vara bra enligt vad jag hört, går kanske inte få tag i ännu.
    Mc Callum, en serie om rättsmedicinare eller tekniker, vad man ska kalla dem, före CSI serierna. Med killen i bla. fyra bröllop och en begravning, mumien, sliding doors mm.
    Pd James böcker/filmer om komisarie Adam Dalgliesh var ju oxå bra. Det var de jag kom på just nu..

  • jaghopparhögt
    mamlan skrev 2009-07-28 20:31:01 följande:
    Komisarie Wycliffe.Poirot.Miss Marple.Tyst vittne.Mord i sinnet. Den är super bra, lite "råare" dock än morse och gänget.Kenneth Branagh har ju gjort en engelsk variant av Wallander nu , ska visst vara bra enligt vad jag hört, går kanske inte få tag i ännu. Mc Callum, en serie om rättsmedicinare eller tekniker, vad man ska kalla dem, före CSI serierna. Med killen i bla. fyra bröllop och en begravning, mumien, sliding doors mm.Pd James böcker/filmer om komisarie Adam Dalgliesh var ju oxå bra. Det var de jag kom på just nu..
    Ah Mord i sinnet kan vara den jag söker kanske.
    Jag söker vidare med ljus och lykta.
  • mamlan
    jaghopparhögt skrev 2009-07-29 02:27:50 följande:
    Ah Mord i sinnet kan vara den jag söker kanske.Jag söker vidare med ljus och lykta.
    Beskriv lite mer vad det är du söker så kanske man kan vara till lite hjälp?
  • jaghopparhögt
    mamlan skrev 2009-07-29 22:03:43 följande:
    Beskriv lite mer vad det är du söker så kanske man kan vara till lite hjälp?
    Jag hittade :)
    Var ett avsnitt av Mord i sinnet.
Svar på tråden Engelska tv-deckare