• Farfalla

    Fler syskon som är planerade till 2010?

    Finns det fler som väntar syskon till sina änglar någon gång under det nya året?

    Rasmus är tänkt att bli storebror den 4e februari..

  • Svar på tråden Fler syskon som är planerade till 2010?
  • Barba bok

    Men...
    Åh vad det glädjer mig att höra. Det måste vara så befriande.
    Jag önskar er all lycka.
    Kram

  • Melkers mamma

    Ja, om allt går som det ska, blir Melker storebror i slutet av januari.
    Vågar dock inte tro på det riktigt ännu, den 10:e augusti ska vi till Uppsala för att kolla så att pyret inte har samma hjärtfel som storebror hade. Har därför inte vågat mig in i "väntar" tråden ännu.
    Alla lyckönskningar till er!

  • Farfalla

    Barba bok skrev 2009-07-30 15:28:48 följande:


    Men... Åh vad det glädjer mig att höra. Det måste vara så befriande. Jag önskar er all lycka. Kram
    Tack! Det värmer! Kramar!

    Melkers mamma skrev 2009-07-30 17:21:31 följande:
    Ja, om allt går som det ska, blir Melker storebror i slutet av januari. Vågar dock inte tro på det riktigt ännu, den 10:e augusti ska vi till Uppsala för att kolla så att pyret inte har samma hjärtfel som storebror hade. Har därför inte vågat mig in i "väntar" tråden ännu. Alla lyckönskningar till er!
    Vad för slags hjärtfel hade Melker? Rasmus var oxå hjärtsjuk och vi ska på ett ul enbart för hjärtat men har inte ännu fått datum för det.. Men oron finns där!
    Grattis till maggen förresten! Vilken vecka är du nu i?
    Kram!
  • WilleViking

    Grattis!

    Har inte heller blivit gravid än... Men spiralen är utplockad så nu hoppas vi på ett + snart.. Kram Anna

  • Farfalla

    Åh vad roligt med fler som satsar på syskon 2010 !

    Hoppas verkligen att det tar sig snabbt för er.. Det är en nog stor kamp att bara ta beslutet om ett syskon, iaf för mig.
    Just nu är det oron som regerar, finns en glädje långt där inne. Men vågar inte riktigt ta på den ännu.. men den finns!

    Och saknaden efter Rasmus är så stor. Jag vet att han är stolt där ovan! Men samtidigt gör det så ont att fortsätta livet utan honom på jorden.. Självklart finns han i mina tankar varje dag. Min älskade lillprins!

    Hur känner ni inför detta?

    Kramar!

  • Ceecee

    Hej!

    Även vi väntar syskon till våra pojkar (Wincent 3 år och vår ängel Wilmer d. 080828) med BF i slutet av Januari.
    Den här graviditeten har känts så annorlunda redan från början. Magen känns mindre, har mått så mycket sämre denna gången, har haft blödningar osv. Och så allt det psykiska som varit så jobbigt. All oro och alla tankar som inte vill ge sig. Vi har årsdagen på allt det hemska och ofattbara framför oss och det grämer mig.

    Jag tänker mycket på denna tiden förra sommaren - då jag gick höggravid och på övertid och bara väntade på att vår bebis skulle komma. Det känns lite speciellt att även vara gravid denna sommaren, men med en helt annan krabat.

    Har varit på ett UL i vecka 12+4 och fick så se både armar och ben sprattla där inne. Och det hjälpte mig en hel del att förstå att jag verkligen var gravid. Trodde inte riktigt på det innan.

    Jag hoppas vi blir några här som kan följas åt!

    Kram på er!

    /Cia

  • Linda 1987

    Hej!

    Vi väntar syskon till vår ängel Hampus. Jag har nu gått in i vecka 15. Men fattar inte riktigt att jag är gravid. Jag tar inte till mej det på samma sett som med Hampus som var först.
    Jag vågar inte riktigt. Man vet ju aldrig om nästa vill stanna..
    Hampus blev 3 dagar och sen somna han pga en jobbig förlossning som gjorde att han blev hjärndöd.
    Jag hoppas att det blir anorlunda denna gång. Men är givetvis lite nervös. Därav oxå att jag inte riktigt har fattat att jag är med barn igen..
    Hoppas allt går bra för er här inne och att vi kanske kan stötta varandra.

    Kramar Linda

  • Melkers mamma

    Vi har nu varit på ul av hjärtat och allt såg normalt ut, underbart!!!!! Vi ska dock tillbaka om 5 veckor igen för en uppföljning, de brukar tydligen göra så när de tittar så här pass tidigt (är i v.16) Men en stor sten har lyfts från bröstet och ett litet hopp har tänts, att kanske, kanske är det vår tur denna gång att få ett levande barn!!
    Melker hade det svåra hjärtfelet HLHS, vilket innebär att han inte hade någon vänsterkammare, en alldeles för stor lungven och en mycket, mycket tunn aorta.
    Läkaren sa att det barn jag nu väntar inte kan få detta hjärtfel, för då skulle de ha sett en obalans mellan kamrarna.

    Har liksom du Ceecee, haft en mycket jobbigare graviditet denna gång (hittils) förutom all oro hade jag fram till v.10 blodiga flytningar och mådde superilla fram till v.14. Läkarna har även valt att sätta cerklage (ett band runt livmodertappen) på mig denna gång, pga en förlossningsskada jag ådrog mig vid Melkers förlossning. Detta gjordes under ryggmärgsbedövning, men det gick bra. dock känner jag av cerklaget ibland, det liksom skär i magen. Läkarna säger dock att det ser bra ut så jag får väl lita på det.
    Ska inte klaga mer, det är ju värt all oro och allt strul om man i slutänden får ett levande barn med sig hem!

    Grattis till er andra oxå som väntar syskon, vore kul att följas åt för vi verkar ju ligga ganska lika när det gäller graviditetsveckor.

  • Lilla Gry

    Hej på er och grattis till er som redan väntar småsyskon! Jag hoppar in här i förhoppning om att snart få ett plus jag med (försöken påbörjades i måndags...).

    Hur har ni som är gravida igen blivit bemötta av sjukvården? Ställer de upp och stöttar extra?

    Stor kram

Svar på tråden Fler syskon som är planerade till 2010?