• Anonym (våga 3?)

    Svartsjuka vid trekant?

    Ni par som älskar varandra och utövar trekant nångång (par plus extra tjej), har ni råkat ut för svartsjuka? Hur hanterar ni det? Hur var diskussionerna innan första trekanten? Jag är så kär i min partner och är livrädd för att bli svartsjuk om vi skulle ta in en extra tjej. Extra kille vill han inte ha.

  • Svar på tråden Svartsjuka vid trekant?
  • Anonym (Polyman)

    Jag och min blivande fru hade en trekant i början av året och det var otroligt lyckat. Vi tog in en till tjej.

    Grejen för oss var nog att min fru är bisexuell så den extra tjejen blev inte bara en "bonus" för mig så att säga och det tror jag är en rät bra förutsättning.

  • Anonym (kille)

    Anonym (våga 3?) skrev 2009-08-02 10:28:47 följande:


    Anonym (kille) skrev 2009-08-01 22:28:19 följande: Det var en jobbig erfarenhet ni åkte på....och vilken jäkla typ sen!! Ännu en anledning att avstå trekant!! Men ni är ännu ett par? Kommer denna händelse fram i ert liv ibland i form av tankar och minnen?
    Jadå vi e gifta idag och har två barn, men det var jobbigt jävligt länge och vi kommer inte ha fler trekanter
  • Bidrottning

    Anonym (våga 3?) skrev 2009-07-30 22:33:34 följande:


    Ni par som älskar varandra och utövar trekant nångång (par plus extra tjej), har ni råkat ut för svartsjuka? Hur hanterar ni det? Hur var diskussionerna innan första trekanten? Jag är så kär i min partner och är livrädd för att bli svartsjuk om vi skulle ta in en extra tjej. Extra kille vill han inte ha.
    Tycker det är hyckleri från en kille som säger att han vägra att ställa upp med att ha trekant med sig själv och sin tjej och en kille till, men anser att det skall var okey med sin tjej, en tjej till och han själv.

    Skulle aldrig ställa upp på trekant med någon kille om han inte är beredd att ha trekant med en annan kille OCKSÅ.

    Jag har haft trekant, det skedde spontant vid ett tillfälle, och det var med konstellationen 2killar och mig. Jag och min kille (nu mer make) och en straight kille. Nu är jag själv bisexuell så jag har inga problem om min kille skulle vilja ha med en tjej till.
    Ingen av oss är svartsjuka i naturen och skiljer på kärlek och sex båda två. Men vi båda skulle inte vilja sexa utan att den andre är med och får njuta..
  • Anonym (an)

    Jag har alltid varit svartsjuk och konstaterat att jag aldrig skulle acceptera att maken hade sex med en flicka till och mig, själv tyckte jag det verkade trevligt med en till pojke i leken.
    För mig är det skillnad med två pojkar och två flickor, pojkarna kan man ha sex med, flickorna blir mer personligt i mitt tycke. Hur som så hade vi aldrig sex med fler utan det stannade vid fantasier.

    Nu har vi ett öppet förhållande och tanken på trekant är fortfarande långt borta för oss. Jag vet inte hur min man skulle ta det och att ta in en extra tjej är inte aktuellt då vi har väldigt olika smak. De han attraheras av attraheras jag inte av (jag är bisexuell kanske borde nämnas, men kräsen som få).

    Jag har i ett tidigare förhållande varit inblandad i en trekant, men då med en extra kille. Det gick... tja ok just då men svartsjukan kom sen. Trotts det så hade vi sex igen (för när kåtheten tog övertaget var ju killen tydligen på) men kom åter senare.

    Jag jag skulle säga är att många klarar det, många verkar också inte göra det. Varför vill du ha med en extra tjej? Varför vill din kille inte ha med en extra man?
    Du skriver det som om han proppsar på en trekant och inte ser din svartsjuka, det låter märkligt när han inte kan tänka sig att ha en till man med.

    Om du faktiskt vill ha en trekant så tänk över hur svartsjuk du är. Blir du ofta svartsjuk? På vad och varför?
    Om du tror att du inte kommer gilla det så är det bättre att avstå skulle jag tycka. Tror du att det går så testa.

    Jag vet inte hur jag skulle reagera om jag såg min man ha sex med någon annan, trotts att vi lever i ett öppet förhållande dvs han får ha sex med vem han vill utan att det riskerar vårat äktenskap. Jag vet inte heller hur han skulle reagera om han såg mig ha sex med någon annan.
    Jag är alltså inte ett smack svartsjuk längre, men vem vet vad som kan blossa upp? Risk värd att ta? Det måste man själv avgöra, men jag tror det är trist att alltid gå och vara rädd.
    Jag skulle däremot kunna tänka mig att åka till en swingerklubb, då väljer man själv när och om man ger sig in i leken och det känns mindre personligt.

  • Anonym (Polyman)
    Bidrottning skrev 2009-08-02 15:51:26 följande:
    Anonym (våga 3?) skrev 2009-07-30 22:33:34 följande: Tycker det är hyckleri från en kille som säger att han vägra att ställa upp med att ha trekant med sig själv och sin tjej och en kille till, men anser att det skall var okey med sin tjej, en tjej till och han själv. Skulle aldrig ställa upp på trekant med någon kille om han inte är beredd att ha trekant med en annan kille OCKSÅ. Jag har haft trekant, det skedde spontant vid ett tillfälle, och det var med konstellationen 2killar och mig. Jag och min kille (nu mer make) och en straight kille. Nu är jag själv bisexuell så jag har inga problem om min kille skulle vilja ha med en tjej till. Ingen av oss är svartsjuka i naturen och skiljer på kärlek och sex båda två. Men vi båda skulle inte vilja sexa utan att den andre är med och får njuta..
    Tycker inte att det automatiskt är hyckleri, även om jag förstår hur du tänker och antagligen skulle kunna hålla med beroende på fall.

    Om det som vi är en straight kille och en bisexuell tjej så blir det ju inte riktigt jämförbart hur man än vänder på det hela. Jag skulle ju inte få lika mycket ut av en extra kille som min bisexuella tjej får av en extra tjej.

    Tycker det är svårt att hävda absolut rättvisa i sexlivet, man är ju olika. Jag skulle inte vilja att min tjej gjorde allt med mig som jag gör med henne och tvärtom eftersom våra personliga preferenser inte ser likadana ut även om de synkar ganska bra.
  • Airlee

    Är man rädd för att svartsjuka ska uppstå så bör man vänta, är min åsikt.

  • Anonym (Polyman)

    Vill tillägga att jag tror att en förutsättning för att en trekant ska funka om två av "kanterna" är ett par är att man tänder på att se sin partner med en annan person. Då är det inte lika relevant med alla de osäkerhetsfaktorer som lätt uppstår annars som nämnts av olika i tråden. Framförallt så bryr man sig inte ifall ens partner ger "inhopparen" mer uppmärksamhet eftersom man själv njuter av att se på.

  • Anonym (våga 3?)
    Bidrottning skrev 2009-08-02 15:51:26 följande:
    Anonym (våga 3?) skrev 2009-07-30 22:33:34 följande:
    Tycker det är hyckleri från en kille som säger att han vägra att ställa upp med att ha trekant med sig själv och sin tjej och en kille till, men anser att det skall var okey med sin tjej, en tjej till och han själv. Skulle aldrig ställa upp på trekant med någon kille om han inte är beredd att ha trekant med en annan kille OCKSÅ. Jag har haft trekant, det skedde spontant vid ett tillfälle, och det var med konstellationen 2killar och mig. Jag och min kille (nu mer make) och en straight kille. Nu är jag själv bisexuell så jag har inga problem om min kille skulle vilja ha med en tjej till. Ingen av oss är svartsjuka i naturen och skiljer på kärlek och sex båda två. Men vi båda skulle inte vilja sexa utan att den andre är med och får njuta..
    Jag tror min kille har lite "bögfobi", eller kanske skraj för att det kanske uppdagas att det är tändande att se annan kille med stånd??
  • Anonym (våga 3?)

    Anonym (an) skrev 2009-08-02 17:48:34 följande:


    Jag har alltid varit svartsjuk och konstaterat att jag aldrig skulle acceptera att maken hade sex med en flicka till och mig, själv tyckte jag det verkade trevligt med en till pojke i leken.För mig är det skillnad med två pojkar och två flickor, pojkarna kan man ha sex med, flickorna blir mer personligt i mitt tycke. Hur som så hade vi aldrig sex med fler utan det stannade vid fantasier.Nu har vi ett öppet förhållande och tanken på trekant är fortfarande långt borta för oss. Jag vet inte hur min man skulle ta det och att ta in en extra tjej är inte aktuellt då vi har väldigt olika smak. De han attraheras av attraheras jag inte av (jag är bisexuell kanske borde nämnas, men kräsen som få).Jag har i ett tidigare förhållande varit inblandad i en trekant, men då med en extra kille. Det gick... tja ok just då men svartsjukan kom sen. Trotts det så hade vi sex igen (för när kåtheten tog övertaget var ju killen tydligen på) men kom åter senare.Jag jag skulle säga är att många klarar det, många verkar också inte göra det. Varför vill du ha med en extra tjej? Varför vill din kille inte ha med en extra man?Du skriver det som om han proppsar på en trekant och inte ser din svartsjuka, det låter märkligt när han inte kan tänka sig att ha en till man med.Om du faktiskt vill ha en trekant så tänk över hur svartsjuk du är. Blir du ofta svartsjuk? På vad och varför?Om du tror att du inte kommer gilla det så är det bättre att avstå skulle jag tycka. Tror du att det går så testa.Jag vet inte hur jag skulle reagera om jag såg min man ha sex med någon annan, trotts att vi lever i ett öppet förhållande dvs han får ha sex med vem han vill utan att det riskerar vårat äktenskap. Jag vet inte heller hur han skulle reagera om han såg mig ha sex med någon annan.Jag är alltså inte ett smack svartsjuk längre, men vem vet vad som kan blossa upp? Risk värd att ta? Det måste man själv avgöra, men jag tror det är trist att alltid gå och vara rädd.Jag skulle däremot kunna tänka mig att åka till en swingerklubb, då väljer man själv när och om man ger sig in i leken och det känns mindre personligt.
    Intressant med alla svar!!!
    När är man bisexuell då? Jag har ju varit med tjejerna i paren (när jag var singel), tycker det är spännande som en typ av sexleksak.
    Jag blir bara svartsjuk när jag har onda vibbar eller misstankar...men vet att det är hjärnspöken, mitt ex bedrog mig så jag har dålig erfarenhet.
  • Anonym (våga 3?)

    Anonym (Polyman) skrev 2009-08-03 00:17:16 följande:


    Vill tillägga att jag tror att en förutsättning för att en trekant ska funka om två av "kanterna" är ett par är att man tänder på att se sin partner med en annan person. Då är det inte lika relevant med alla de osäkerhetsfaktorer som lätt uppstår annars som nämnts av olika i tråden. Framförallt så bryr man sig inte ifall ens partner ger "inhopparen" mer uppmärksamhet eftersom man själv njuter av att se på.
    Hmmm.....du skriver "är att man tänder på att se sin partner med en annan person", där är grejen jag tror jag går igång på. Mitt ex bedrog mig som jag skrev i svaret till inlägg 34, han berättade för mig, och då förlät jag honom och hade sen vilt sex. Blev crazy av att nån annan ville ha honom...trots att kärleken till honom redan var över sen länge.
    Men att se sånt framför sig, se partnern njuta med annan, njaaaa....det blir NEJ.
  • Anonym (an)

    Anonym (våga 3?) skrev 2009-08-03 05:35:51 följande:


    Anonym (an) skrev 2009-08-02 17:48:34 följande: Intressant med alla svar!!! När är man bisexuell då? Jag har ju varit med tjejerna i paren (när jag var singel), tycker det är spännande som en typ av sexleksak. Jag blir bara svartsjuk när jag har onda vibbar eller misstankar...men vet att det är hjärnspöken, mitt ex bedrog mig så jag har dålig erfarenhet.
    Det är något jag tycker man får definera för sig själv. jag har aldrig haft sex med en flicka och är som sagt jätte kräsen, ändå anser jag mig vara bisexuell...

    Hur du dessa hjänspöken med/mot din man?
  • Anonym (kille)
    Airlee skrev 2009-08-03 00:11:27 följande:
    Är man rädd för att svartsjuka ska uppstå så bör man vänta, är min åsikt.
    Konstigt att jag alltid stöter på dig i dessa tråder=)
    nä men denna tjej har helt rätt, finns det svartsjuka bär man inte göra det!
    En sak tii kvinnor fantiserar väl oftast om en kille till och män om en tjej till, männen e väl rädd för att daska pungen mot någon annans haha
  • Anonym (våga 3?)

    Anonym (an) skrev 2009-08-03 06:18:33 följande:


    Anonym (våga 3?) skrev 2009-08-03 05:35:51 följande:
    Det är något jag tycker man får definera för sig själv. jag har aldrig haft sex med en flicka och är som sagt jätte kräsen, ändå anser jag mig vara bisexuell...Hur du dessa hjänspöken med/mot din man?
    Man kan säga att det tog hårt att bli bedragen 2 ggr! Har (när jag inte är kär...suck) bra självkänsla och klarar mig fint samt trivs att vara ensam med mig själv. Men är väldigt kär nu och känner mig sårbar med tanke på tråkig erfarenhet. Får lite bekräftelsebehov när jag är kär, mycket jobbigt. Vill inte vara sån, förhoppningsvis syns det inte...men det är inte rätt tillfälle att nappa på trekant, så mycket vet jag.
  • Anonym (an)

    Anonym (våga 3?) skrev 2009-08-03 21:01:16 följande:


    Anonym (an) skrev 2009-08-03 06:18:33 följande: Man kan säga att det tog hårt att bli bedragen 2 ggr! Har (när jag inte är kär...suck) bra självkänsla och klarar mig fint samt trivs att vara ensam med mig själv. Men är väldigt kär nu och känner mig sårbar med tanke på tråkig erfarenhet. Får lite bekräftelsebehov när jag är kär, mycket jobbigt. Vill inte vara sån, förhoppningsvis syns det inte...men det är inte rätt tillfälle att nappa på trekant, så mycket vet jag.
    då borde du avståd et nu och jobba på självklänslan och bygga upp dig själv istället.
    jag har också varit med om otrohet och svek och visst känns det
  • Bidrottning

    Anonym (Polyman) skrev 2009-08-03 00:10:41 följande:


    Tycker inte att det automatiskt är hyckleri, även om jag förstår hur du tänker och antagligen skulle kunna hålla med beroende på fall. Om det som vi är en straight kille och en bisexuell tjej så blir det ju inte riktigt jämförbart hur man än vänder på det hela. Jag skulle ju inte få lika mycket ut av en extra kille som min bisexuella tjej får av en extra tjej. Tycker det är svårt att hävda absolut rättvisa i sexlivet, man är ju olika. Jag skulle inte vilja att min tjej gjorde allt med mig som jag gör med henne och tvärtom eftersom våra personliga preferenser inte ser likadana ut även om de synkar ganska bra.
    Du missade innebörden i inlägget fast jag inledde med den de tre första raderna.. Grattis.
    Jag har inte prat om "absolut rättvisa" jag har prat om hyckleri. Liten men mycket viktig detaljskillnad.

    Ja jag är bisexuella själv så vad är problemet? Tycker dit svar använder kraftigt förutfattade meningar om bisexuella i ditt svar.
    Ditt svar fick mig att tänka på VISSA puckade par tror att bisexuella gladligen ställer upp på en trekant bara för att h*n är bisexuell och skulle njuta av att var någon form av "sexleksak" för paret..
    Ja trots att du skriver att du är ihop med en bisexuella tjej.

    Vad är det som säger att ANDRA bisexuelltjej skulle få ut "mer" i trekanten bara för att tjejen i förhållandet är bisexuell och hennes kille är straight och vill ta in en tjej till? Bara för att DIN bisexuella eventuellt skulle tjej gilla det och få ut mer av det?
    Det kanske inte är andras bisexuella tjejens önskemål om trekant.
    Vi bisexuella tjejer kommer faktiskt som individer. Så lägg ned och dra bisexuella efter en och samma kam baserad på din bisexuella tjej i framtiden.

    Den sexuella läggningen har absolut inget med saken att göra även om du kanske hoppas/önskar att det "är så" med ditt svar.

    Hyckleriet som består i att man ber om något från sin partner utan att var beredd på att ställa upp med samma sak tillbaka OM det skulle komma till tals.
    Det behöver inte i prakttiken innebära att det "måste bli absolut rättvisa" ändå om du nu trodde detta..

    Inte rikta till dig personligen utan personer i allmänhet:

    Det lika mycket hyckleri i från en kille som ber om att få sätta på sin tjej i stjärten men skulle börja bli sur och förbannad och bli illa till mods om tjejen önskade att få sätta på honom i stjärten med en strappa.
  • Bidrottning

    Anonym (våga 3?) skrev 2009-08-03 05:32:03 följande:


    Jag tror min kille har lite "bögfobi", eller kanske skraj för att det kanske uppdagas att det är tändande att se annan kille med stånd??
    Ja något är det. Om det är "bögfobi" så kan man ju undra om hur säker han är i sin egna läggning. Rent ärligt så har jag aldrig träffat på en kille som är säker i sin straighta läggning som är rädda för "bögsjukan" bara för att de ser en kille med stånd eller får en komplimang av att se bra ut från en bög..

    Kan ju var så enkelt med som att han är rädd att den andra killen har en större "donge" VISSA killar har ju en tendens i att mäta manligheten på snopplängden..

    Absolut rättvisa kan man inte ha det skall gudarna veta.. Dock så anser jag att hyckleri/dubbelmoral inte hör hemma i ett förhållande.
  • Tina45

    Två tips

    1. Ha ögonbindel, då slipper din man känna att du har sex med en specifik person. Då är det enbart köttslig njutning. (Vilket oftast är vad mannen vill se, sin kvinna njuta och ta för sig)

    2. Ha med fler män. Din man får ta en mer passiv roll och iaktta på nära håll. Med fler män så blir det en ?grej? snarare än en individ som kommer in mellan dig och din man.

    Idén kommer ursprungligen från en psykolog som studerat gruppbeteende. Och det fungerar utmärkt.

    (Vill du vara helt säker, ha även en bindel för ögonen här också)

  • PappaAndreas
    Anonym (våga 3?) skrev 2009-07-30 22:33:34 följande:

    Ni par som älskar varandra och utövar trekant nångång (par plus extra tjej), har ni råkat ut för svartsjuka? Hur hanterar ni det? Hur var diskussionerna innan första trekanten? Jag är så kär i min partner och är livrädd för att bli svartsjuk om vi skulle ta in en extra tjej. Extra kille vill han inte ha.


    Är du sugen på en tjej själv då?

    Du kanske kan träffa en tjej själv i så fall och om han känner sig svartsjuk så får han träffa en man?
  • PappaAndreas
    Tina45 skrev 2018-03-10 11:38:18 följande:

    Två tips

    1. Ha ögonbindel, då slipper din man känna att du har sex med en specifik person. Då är det enbart köttslig njutning. (Vilket oftast är vad mannen vill se, sin kvinna njuta och ta för sig)

    2. Ha med fler män. Din man får ta en mer passiv roll och iaktta på nära håll. Med fler män så blir det en ?grej? snarare än en individ som kommer in mellan dig och din man.

    Idén kommer ursprungligen från en psykolog som studerat gruppbeteende. Och det fungerar utmärkt.

    (Vill du vara helt säker, ha även en bindel för ögonen här också)


    Får männen också ha ögonbindel? Då kan man ju leka blindbock och när en man har trängt in i ett hål får han ta av sig ögonbindeln och se vem han är inne i?
Svar på tråden Svartsjuka vid trekant?