• dirpow­er
    Äldre 3 Aug 23:26
    40411 visningar
    82 svar
    82
    40411

    Slangad bil. Har ni några tips?

    Jag lägger detta i pappagruppen eftersom att kvinnor samma tänk som en man då man blir utsatt för brott.

    Just nu gäller det min parkering på Enkelstuguvägen i Västerås där det slangas hejvilt.

    För ett tag sedan blev min bil med centrallås på tankluckan slangad på ca 25 liter bensin och luckans lås var förstört. Sedan dess har jag alltid parkerat så att tanklocket syns tydligt från gården där det är mera liv och rörelse och ingen mer bensin har blivit stulen.

    Varje vecka har jag sett andra bilar stå med uppbrutna tanklock på vår parkering och fortfarande härjar bensintjuvarna fritt!

    Igår fick vi problem med frugans bil och vid tillfället gick det inte att starta den så vi lät den stå på en parkeringsruta där tanklocket inte syntes så bra. Förra veckan köpte jag ett bensinlock med lås från Biltema. Ett sådant lock som bara roterar när man försöker skruva loss det utan nyckel. Jag tänkte "Men en natt måste väl bilen klara sig, den har ju ett låst tanklock!".

    I morse när jag kollade om något hade hänt så var det låsta tanklocket borta och ca 25 liter bensin saknades i frugans bil.

    Jag åkte till Biltema och de sa att det inte finns någon garanti på locket och att det räcker med en skruvmejsel för att få upp locket! Här går man och köper ett lock med lås som är helt värdelöst enligt dem själva! Varför står det inte på förpackningen!? Ibland är Biltema verkligen sämst i världen.

    Jag blir fruktansvärt arg av detta. Frugan är på jobbet just nu och sover där eftersom att hon jobbar på ett behandlingshem. Barnen ligger och sover här hemma och jag sitter hjälplös här hemma. Säkert slangas det just nu.

    Jag kan inte gå ut och försöka konfrontera tjuvarna eftersom att en förälder inte ska lämna sina barn och blir man nerslagen och liggandes så är man inte en bra förälder då barnen fortfarande behöver någon hemma. Lyckas man ändå få tag på en tjuv så vet jag inte om han ens kan gå på sina egna ben efter mötet för jag skulle tappa all behärskning och då åker man väl själv dit på det.

    Polisen lär ju knappast bry sig om att patrullera hela nätterna och skulle man hålla fast en tjuv och invänta polisen så hamnar han väl knappas i fängelse utan går fri nästa dag. De prioriterar knappast vår säkerhet att göra utan går endast på larm.

    Så vad ska jag göra!!?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-03 23:35
    I början av inlägget skulle det stå "Jag lägger detta i pappagruppen eftersom att kvinnor inte har samma tänk som en man då man blir utsatt för brott".

  • Svar på tråden Slangad bil. Har ni några tips?
  • Freefr­omwow
    Äldre 3 Aug 23:47
    #1

    Jag lider med dig, tänker i samma banor som du. Man vill ju bara binda fast sånna jävla typer och tortera fanskapet, binda ena armen i en bil och sen köra iväg med den andra.

    Ok, kanske gick lite långt men ger någon sig på mig eller inkräktar på min integritet så vill jag tamigfan ge igen tusen gånger värre.

  • Gnagar­n
    Äldre 3 Aug 23:48
    #2

    Förstår din frustration! Har varit i samma sits själv och många med oss. Är sååå djävla trött på när hederliga medborgare får ta skit av folk som valt den mörka vägen.

    Farsan vaktade sin bil några nätter på 70-talet efter att alla bilar hade inrbott natt efter natt. Han fick tag i en av tjuvarna som sket ned sig när han fick en förskärare under halsen och en ilsken finsk boxares hand med ett fast grepp runt kulorna.

    Lagligt? Nope..men djävligt effektivt...inbrotten slutade sen!

    Har du inga grannar du kan snacka med så att ni kan pattrulera parkeringen? Ta gärna de med hund och be dem gå nåt varv runt parkeringen på kvälls och natt promenaden.

    Bor du i hyresrätt så sncka med hyresvärden att ni kanske behöver bättre belysning på parkeringen. Lusskygga typer är just ljuskygga.

    Är frugan på jobbet varje natt? Avvakta och vänta in dem när frun är hemma och kan ha koll på barnen? Jag skulle vakta iallafall och konfrontera tjuvarna. Blir det handgämäng så var smart. Snuten ser myyyycket mellan fingrarna om tjuvarna råkar få "lite" skador när ni höll i dem och de försökte fly. "snubblade med ansiktet i marken" osv.....

  • Freefr­omwow
    Äldre 3 Aug 23:48
    #3

    ops, missade själva huvudfrågan kom jag på, blev bara så upprörd. Nej inga tips tyvärr.

  • Äldre 3 Aug 23:49
    #4

    Men nya bilar (99 och framåt typ) går väll inte slanga ur har jag för mig... Hrm, köp en skrotbil och ställ där, tanka upp den med aceton eller nge annat skit och låt de slanga ur den, då får de problem sen med sin "moppe" (som jag tror det är till)

  • dirpow­er
    Äldre 4 Aug 00:01
    #5
    Gnagarn skrev 2009-08-03 23:48:19 följande:
    Bor du i hyresrätt så sncka med hyresvärden att ni kanske behöver bättre belysning på parkeringen. Lusskygga typer är just ljuskygga.
    Grymt bra tanke!
    StorFot skrev 2009-08-03 23:49:50 följande:
    Men nya bilar (99 och framåt typ) går väll inte slanga ur har jag för mig... Hrm, köp en skrotbil och ställ där, tanka upp den med aceton eller nge annat skit och låt de slanga ur den, då får de problem sen med sin "moppe" (som jag tror det är till)
    Jag har själv tänkt på om det går att få dem att slanga dåligt bränsle, exempelvis skaffa en dieselbil och låta den stå öppen men helst vill man göra något billigt. Typ trä in ett rör med någon egen vätska i som gör så att tjuvarna inte kommer åt själva taken utan bara röret.
  • Äldre 4 Aug 00:03
    #6

    Eller sätt sprängladdning som tänds när locket går upp utan centrallåset upplåst, värsta MacGyver grejjen... = problem solved...

  • dirpow­er
    Äldre 4 Aug 00:06
    #7
    Freefromwow skrev 2009-08-03 23:48:29 följande:
    ops, missade själva huvudfrågan kom jag på, blev bara så upprörd. Nej inga tips tyvärr.
    Släpa efter bilen känns fel för de kan ta ens registreringsnummer och kolla upp en. Men binda fast kanske fungerar. Typ slita av kläderna på dem och binda upp dem på någon lyktstolpe och sätta ett plakat framför dem som säger "Jag stjäl din bensin, visa barmhärtighet."
  • dirpow­er
    Äldre 4 Aug 00:08
    #8
    StorFot skrev 2009-08-04 00:03:08 följande:
    Eller sätt sprängladdning som tänds när locket går upp utan centrallåset upplåst, värsta MacGyver grejjen... = problem solved...
    Jo. Men man vill ju inte råka ut för det själv om man glömmer bort sig. Men tjuven lär ju inte kunna stjäla något mer.
  • Äldre 4 Aug 00:09
    #9

    Hrm... nee, finns nog inget enkelt sätt än att sova i bilen en natt och hoppas de kommer... låna en stor elak hund också så ni får tag i en av dem iaf.

  • dirpow­er
    Äldre 4 Aug 00:12
    #10
    StorFot skrev 2009-08-04 00:09:55 följande:
    Hrm... nee, finns nog inget enkelt sätt än att sova i bilen en natt och hoppas de kommer... låna en stor elak hund också så ni får tag i en av dem iaf.
    Även om de kommer undan så lär de väl ha en dunk som rymmer 25 liter. En moppe rymmer väl inte så mycket? Om de inte kan springa med dunken så kan man ju lämna in den för analys av fingeravtryck. Det kanske hjälper på något sätt.
Svar på tråden Slangad bil. Har ni några tips?