Inlägg från: Anonym (jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag)

    G pungts orgasm tjejer?

    Risken är ju ganska liten att hon kan få orgasm så, är hon under 30år är det väl bara bara ca 10% av alla tjejer som "kan". Är hon äldre är det bara ca 25% av alla som kan..övriga 75% av oss tjejer får ALDRIG en G-punkts orgasm i hela vårt liv. G-punkten är förövrigt den punkt i slidan där nerver från klitoris når ner. Det är med andra ord en form av klitoris orgasm man får och i början kan det hjälpa att stimulera både klitoris och G-punkten samtidigt och när hon nästan kommer övergår till att bara stimulera G-punkten för att "lära" kroppen. Men en del av oss (antagligen de där 10% som kan tidigt) bara får dem utan att behöva jobba så mycket för det...tex vid samlag.

    Jag känner mig aldrig kissnödig innan, men däremot kan jag känna mig kissnödig när G-punkten stimuleras precis efter att jag kommit. Så för mig låter det som att hon "tappat" upphetsningen och därför känner sig kissnödig istället...G-punkts massage innebär ju oxå att du trycker upp mot blåsan. När jag var yngre och hade sex fick jag inte orgasm via G-punkten alls...men det var skönt en stund vid samlag just där. Efter en stund avtog det sköna och man kände sig kissnödig, efter ngr år med min nuvarande sambo fick jag orgasm när jag red honom via G-punkten och nu kan jag även få det i andra ställningar ibland och när han fingerpullar. Men det är alltså ngt som kommit med åren och så brukar det vara för de få som kan. Jag är dock inte 30år.

    Men som sagt kissnödig känner jag mig först efteråt, inte innan...

  • Anonym (jag)

    Anonym (Linda) skrev 2009-08-04 09:05:24 följande:


    Anonym (jag) skrev 2009-08-04 08:32:26 följande:
    Jag har själv en gång fått en G-punktsorgasm men den kändes inte superhäftig utan det kom en himlans massa sekret å var häftig... däremot så kan man ju få sprut orgasmer å det är ju inte samma som G-punktsorgasm...
    Sprutorgasmer får jag INTE övht...har aldrig hänt bara G-punktsorgasmer när sambon finger pullar/jag rider och ibland i andra ställningar med. Jag tycker inte helller att det är riktigt samma sak som en vanlig klitoris orgasm, klitorisorgasmerna är skönare för min del. Dock är ju kombinationen av klitoris + G-punkt det som ger starkast och bäst orgasmer.

    Sprutorgasm är ju en G-punkts orgasm där det kommer vätska samtidigt och G-punkten är som sagt en förlängning av klitoris så allt ihopa är egentligen klitoris orgasmer
  • Anonym (jag)

    Du och jag är Miraklet skrev 2009-08-04 16:21:03 följande:


    G-punktsorgasm är kul! Och mycket skönare!När jag var yngre kunde jag BARA få det om jag var riktigt upphetsad! Det hände bara nångång per år eller nått.. Sen träffade jag en kille som var så totalt ego i sängen så att jag fick helt enkelt välja mellan att försöka få g-orgasm eller ingen alls.. Och då lärde jag mig hur jag skulle göra! Och nu med min nuvarande kille går det hur lätt som helst, för hans snopp är perfekt formad för det Jag är supernöjd!!!Trodde inte att det var såå ovanligt att få sånna orgasmer.. Jag är ju ändå bara 23..
    Det är för att när tjejer pratar så vill man inte vara den som inte kan, därför är det många som låtsas att de kommer av bara samlag när de pratar med kompisarna...framför allt när de är i tonåren. Man låtsas oxå få orgasm för att killen ska bli nöjd och om ngn tjej sedan försöker säga till killen att hon inte kan så säger han att "vad då alla min tjejer har kunnat det"..tjejen får prestationsångset och fejkar det hon med. Det är väldigt många som överhuvudtaget inte kan få orgasm alls innan 25-30år tillsammans med ngn annan...en del inte på egen hand heller. När tjejer pratar med varandra så verkar det alltså som att alla kan få både klitoris och G-punkts orgasmer..eftersom så många fejakr så tror killar att nästan alla kan få båda delar med men när man gör undersökningar där tjejerna kan svara anonymt visar det sig att nästan ingen får G-punkts orgasmer...många har svårt att få klitorisorgasmer med tillsammans med sin partner och att det för måånga är först när de är runt 30år lyckas. Vad gäller G-punktsorgasm är det fortfarande inte vanligt att det lyckas.
  • Anonym (jag)
    Airlee skrev 2009-08-04 18:11:32 följande:
    (Jag skrev det för att det verkar som om det blandas ihop lite i tråden.)
    Om man kan komma genom samlag på annat vis än genom en G-punkts orgasm så vet jag inte hur det fungerar, har aldrig varit med om det själv och inte heller hört talas om att det skulle gå :p Orgasmer under samlag utan klitoris stimulans brukar ju bero på att FRAMFÖR ALLT G-punkten stimuleras av penis. Därför jag har lättast att få dem när jag rider, min sambos penis hamnar då i PERFEKT vinkel...men det är ju lite olika för olika killar. De ställningar som fungerar sämst är om jag rider med ryggen mot honom eller om vi har sex i skjed då kommer han inte in i rätt vinkel. Så för min del handlar det främst om G-punkten och av vad jag förstått är det så det normalt sett är för de som får orgasm genom enbart samlag. Sedan har jag även känsliga punkter högt upp i slidan runt livmodertapppen till samt vid öppningen så det är inte enbart vid G-punkten det är skönt MEN om jag kommer så beror det på G-punkts stimulans. De undersökningar jag sett i ämnet har pratat om G-punkts orgasmer/klitoris orgasmer och inget annat...men är det så att man dessutom kan få en vaginal orgasm så bör odsen för en G-punkts orgasm vara ännu sämre än dessa 10-25% då man ju frågade kvinnorna om de kunde få orgasm genom enbart samlag utan att stimulera klitoris...och då svarade bara så få att de kunde det. Men det var G-punkt/klitoris orgasm man pratade om även om det inte specifierades i just den frågan..
  • Anonym (jag)
    Airlee skrev 2009-08-04 23:00:43 följande:
    Anonym (jag) skrev 2009-08-04 22:38:06 följande:
    Jodå visst går det, på samma sätt som man kan få orgasm av anal stimulans då man varken är i närheten av klitoris eller g-punkt.
    Nej jag får verkligen inte ngn orgasm via anal stimulans Inte ens nästan, har analsex ibland och kan tända på själva grejen att det är analt sex. Men jag har INGA punkter där som skulle kunna ge mig orgasm på ngt vis tro mig..

    Hur gör du vid samlag för att inte komma åt G-punkten?? Den sitter ju på insidan i slidan på den främre slidväggen. Jag kommer åt den i ALLA ställningar, i vissa bättre än andra men det fins ingen stälning vi inte kommer åt den i alls.

    Det fins ju de som kan få orgasm bara genom tanken, eller bara genom att knipa med musklerna i slidan..men som jag förstått det är det ff en klitoris orgasm vi pratar om rent tekniskt även om man får den utan att faktiskt ta på ngn del av kroppen. Och de nervändar vi har i slidan som gör att vi kan få orgasm via enbart vaginal stimulans är knutna till klitoris de med. När vi kniper med musklerna får vi en stimulans av dessa nerver och därför kan en del få orgasm bara genom att tex knipa. Men i slutändan är det ändå nerverna i antingen klitoris eller G-punkten som ger upphov till orgasmen.

    Jag kan ju genom att knipa, slapna av, knipa, slapna av få samma känsla som vid samlag när han kommer in i mig..en våg av lust liksom. Men inte ngn orgasm. Dock känner jag att det är via G-punkten denna känsla går då.

    Det fins ju oxå de som kan få orgasm via brösten och dyl och detta ska ju bero på att kroppen kan koppla samman nervändar från olika delar av kroppen vid behov och orgasmen via brösten är i princip en klitoris orgasm den med. Detta då signalerna från nerverna i brösten när de blir smekta då transporteras ner till klitoris. Jag tror att de flästa av oss upplever denna "våg av lust" ibland trots att ingen del av underlivet rörts vid..trots det kommer "vågen" därifrån och sprider sig genom kroppen. Och tex brösten är en erogen zon för många och stimuli där påverkar känslan i underlivet, så det är ju inte allt för konstigt att kroppen hos en del bygger ut nervbanorna så att de faktiskt kan få orgasm bara genom stimuli av tex brösten. Men det handlar ju ff om klitoris..

    Själv kan jag ibland vakna av en orgasm då jag drömt ngt...det är då vanligen klitoris orgasmer även om jag bara drömt mig till dem..

    Jag kan inte heller styra över det hur som hällst och de flästa kan INTE det. Men jag kan ju såklart styra över om det ska ta ngn minut att nå orgasmen..eller om jag ska dra ut på det. Jag vet ju hur jag ska knipa/slapna av för att få orgasm snabbast och jag vet när jag ska sluta om jag vill dra ut på det lite. Men jag kan inte från inget på en sekund bara framkalla en orgasm..och det krävs klitoris/vaginal stimulans för att jag ska få orgasm.
  • Anonym (jag)
    Pysselgalningen skrev 2009-08-05 00:23:04 följande:
    Man kan visst få anala orgasmer!BTW så har kvinnor även en Apunkt som sitter längre upp i slidan, den är bara fan så mycket svårare att stilumera OCH att hitta (vanligen den man kommer åt vid analsex dessutom )
    Jo jag tror säkert att en del kan få anala orgasmer..som sagt så kan ju en del tänka sig till orgasmer oxå så det finns nog de som kan få på lite olika sätt. Men personligen kan jag inte det och jag tror inte att det finns ngn punkt där att komma åt heller för just analt är nog ända stället som aldrig framkallat den sortens känslor vid stimulering..minst erogena zonen på min kropp typ.

    Jo högt uppe i slidan bakom livmodertappen ungefär har man en punkt som är känslig, sambon är välutrustad och när han stöter ända in så kommer han åt. Favorit ställningarna är de där man kommer åt G-punkten ordäntligt samtidigt som han kommer riktigt djupt in...absolut skönast. Jag skulle inte få orgasm av enbart stimulering av den punkten heller dock, mer än när det kombineras med G-punktstimulans när vi har sex. Men det är skönt när han kommer åt!!!

    För mig käns inte G-punkts orgasmen riktigt som klitorisorgasmen heller...övriga orgasmer du pratar om vet jag inte hur de käns då jag inte kan få dem Och för MIG är klitoris orgasmen skönast...jag tror dock att det främst beror på att jag kunnat fixa orgasmer så sedan jag var liiiten och alltså vet exakt hur jag ska göra för att de ska bli så sköna som möjligt och även kunna få flera på rad med ngn sekunds mellanrum. Men G-punkts orgasmen är inte riktigt lika skön varar kortare stund och ger inte samma "mättnad"...efter en klitoris orgasm är jag alltid HELT nöjd och har inget behov av att sexa ngt mer ALLS egentligen Brukar tom vara lite öm och ha svårt för beröring efteråt. Efter en G-punkts orgasm däremot är det bara att köra vidare, blir inte öm på samma vis och är fortfarande kåt...nästan mer kåt haha. Jag tror det beror på att koncentrationen nervändar är olika i klitoris och G-punkten. Vissa har lättare för G-punkts orgasm än klitoris orgasm och är väl då känsligare där. Klitoris är ju stooor på insidan och liiiten på utsidan så den når ju en större del av underlivet än vad man kanske först tror...det är ju nervändar från klitoris som når upp högre i slidan med (punkten vid livmodertappen till). Sedan sitter där ju nerver som inte tillhör klitoris där med som oxå reagerar på beröring och på att området fylls av blod, blir varmt osv vilket ju kan påverka hur orgasmen käns oxå.

    Jag har nog inte tillräckligt med nervändar uppe i slidan för att kunna få orgasm enbart via den punkten, men vid G-punkten har jag tillräckligt. Många har inte tillräckligt där heller...man ska nog mäst vara glad för de orgasmer man kan få med andra ord
Svar på tråden G pungts orgasm tjejer?