• jakeba­na
    Äldre 4 Aug 23:10
    25410 visningar
    8 svar
    8
    25410

    Apotektets urinstickor (uvi)

    Apotekets teststickor är nitritstickor va? Ungefär 80 % av UVI:er orsakas av nitritproducerande bakterier hos vuxna. Är lite osäker hur det är med gravida men det känns som att det kan vara en idé att testa. Då får du tänka att om du får positivt så har du med högsta sannolikhet UVI men om du får negativt så utesluter inte det, då får du väl odla.

  • jakeba­na
    Äldre 4 Aug 23:31
    #6
    xXMaLoXx skrev 2009-08-04 23:24:03 följande:
    Ja jag får testa och ger det utslag så får jag hoppas att jag isf får en kur preliminärt tills odlingen är klar isf. Får jag inte utslag så får jag ringa och rådgöra med min barnmorska om hur jag ska göra. Har inga sammandragningar (vad jag vet, men var på rul igår och hade samma känsla i magen som nu men inga sd). Vad är det för skillnad på stickorna de har på te x vc, mot de som säljs på apoteket? Sen kan man ju undra vad det är för vits med apotekets om de ändå inte är så jättepålitliga. Jag menar uvi är ju inte nyttigt som ogravid heller.
    De tar många fler "prover" än bara nitrit såsom leukocyter, socker, blod, ketoner osv. Är lite för komplicerade för att gemene man ska kunna tolka dem.
Svar på tråden Apotektets urinstickor (uvi)