• Anonym (Kaffedraken)

    Läkarn på vårdcentralen trodde att jag hade en sjukdom och därför valt mamamia som mvc.

    Alltså vilket jävla bemötande man får på vårdcentralen. Jag var där för 2 månader sen och gjorde grav-test. Fick då utskrivet urinvägsinfektionskur OM jag får besvär under graviditeten. De gick ett tag och jag fick besvär. För en vecka sen avslutade jag kuren, var på inskrivning under tiden jag gick på kuren. BM sa att hon ville att jag skulle lämna in urin på vårdcentralen för en koll att bakterierna är borta. Jag var där idag och fick komma in till läkarn som frågar om jag har en sjukdom och därför valt mamamia.


    Har man en sjukdom om man valt mamamia?? Jag har valt mamamia pga min sexuella läggning.
    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Svar på tråden Läkarn på vårdcentralen trodde att jag hade en sjukdom och därför valt mamamia som mvc.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Den här läkarn prata övergrepp med mig när jag sökte för dottern då hon hade flytningar och svullet underliv. Han börja fråga om vi har en manlig person nära oss som kanske har varit på henne. Dom tog prover som visade ingenting. "Problemen" hon hade försvann efter att jag sagt åt henne (dottern) att sluta tvätta mellan benen med duschcreme.


    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det låter som att det är läge att byta läkare?


    0401 & 0807
  • Anonym (Kaffedraken)
    Sencha skrev 2009-08-05 12:50:04 följande:
    Det låter som att det är läge att byta läkare?
    Jag gick på öppen mottagning idag och hoppades på att INTE få honom. Suck!!
    Jag ska bli uppringd av vårdcentralen om en stund. Andra gången jag känner kränkt av honom.
    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Men va?
    Jag går på mamamia åxo, har gjort det båda min garviditeter, det beror på att jag tycker dom är så bra där, att dom har ul och att man lätt och smidigt kan få träffa en läkare.
    Har väl ingenting med om man är sjuk att göra?!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Pitan skrev 2009-08-05 12:53:49 följande:
    Men va? Jag går på mamamia åxo, har gjort det båda min garviditeter, det beror på att jag tycker dom är så bra där, att dom har ul och att man lätt och smidigt kan få träffa en läkare. Har väl ingenting med om man är sjuk att göra?!
    Ja jag undrade också. Är det så läkarna på vårdcentralen ser på mamamia
    Jag sa bara att jag lever ihop med kvinnor (inte just nu dock) och tycker inte min lokala mvc är så bra. 
    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tiro skrev 2009-08-05 12:56:57 följande:
    en fråga bara. Vad är mamamia?
    De är en mödravårdcentral som är egen enhet som har precis allt. Läkare, ul, mvc i samma hus.
    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Blev uppringd av vårdcentralen som jag begärde och fick prata med en syster. Hon sa att det brister i språket och han är rakt på. Han vill veta massor som han sen inte förstår. Han trodde att jag var inskriven på spec mödravården antagligen sa systern och därför frågade han och jag är sjuk. Han är kvar 2 veckor till så jag slipper honom i fortsättningen.


    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Dt låter helt klart lite konstigt med den där läkaren men att han frågar om du e sjuk för att du går på mamamia kanske inte bottnar i nån homofobi trots allt. Det e ju kanske ovanligt att en kvinna väljer att gå på MVC i ett annat område än hon tillhör. Docktorn viste nog inte om att de har mottagning för Regnbågsfamiljer.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hn kollade på mig med stora ögon och sa bestämt "Har du sjukdom!!?" Kändes inge skoj.


    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mirix skrev 2009-08-06 17:02:09 följande:
    Jäkligt osmidigt men ändå inga tecken på homofobi.
    Jag tror inte han homofobisk. Anser att han beteede sig otroligt klumpigt. Otrevligt bemött.
    I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mirix skrev 2009-08-06 15:49:15 följande:
    Dt låter helt klart lite konstigt med den där läkaren men att han frågar om du e sjuk för att du går på mamamia kanske inte bottnar i nån homofobi trots allt. Det e ju kanske ovanligt att en kvinna väljer att gå på MVC i ett annat område än hon tillhör. Docktorn viste nog inte om att de har mottagning för Regnbågsfamiljer.
    Tror inte det är särskilt ovanligt att man väljer en annan MVC än den man så att säga tillhör, iaf inte i Stockholm.
    Många av mina vänner har valt MVC med tanke på att dom kanske jobbar inne i stan och vill kunna ha nära och få MVC-tiderna att passa ihop med jobbet osv.
    Och vissa MVC har avtal med vissa förlossningar osv.
    Jag tror bara han var riktigt okunnig och dålig på att bemöta människor, vilket är helt galet med tanke på vilket jobb han valt.
    Men det är inte alltför ovanligt när det gäller läkare tyvärr.
Svar på tråden Läkarn på vårdcentralen trodde att jag hade en sjukdom och därför valt mamamia som mvc.