• Äldre 7 Aug 09:33
    19696 visningar
    29 svar
    29
    19696

    Tacos, behöver tips o inspiration till nya tillbehör

    illoi1 skrev 2009-08-07 09:25:43 följande:
    e kompis till oss brukar ha jordnötter på oxå de kan inte vara utan de
    Fast då kan det vara bra att försäkra sig om att ingen av gästerna är hyperallergisk mot det först. Vissa klarar ju inte ens att vara i samma rum som en jordnöt.

    Om man tänker på vad det är i salsorna så skulle kanske ananas och mango fungera? Ananas har jag testat men då måste den vara väl avrunnen.

    Riven ost eller ostsås kanske?

    creme fraiche o yogurt med vitlök eller någon annan krydda?

    tacoskal (det finns ju små skal som är platta i botten nu)

    Äpple har jag haft i ibland, men de blir ju så tråkiga i färgen efter ett tag som upphackade.

    Vad det gäller salladen så gillar jag om det är olika sorters sallad och inte bara isbergssallad.
    Storstädning pågår!
  • Äldre 7 Aug 09:39
    #14

    Jag såg att du ska ha köttfärs med standardkrydda...du kanske ska göra lite av den starkare varianten med öfr de lite mer eldiga i sällskapet!


    Storstädning pågår!
  • Äldre 7 Aug 10:08
    #17
    Ullis69 skrev 2009-08-07 10:05:30 följande:
    Vilken respons! Tack tack, var användbara tips o lät goda allihopa Kan tillägga att det bara min glutenintolerans o syrrans mjölkmage att ta hänsyn till när det gäller matkänslighet så sånt har vi koll på. Tacos är bra på det viset, de flesta människor kan äta nästan det mesta. Hos oss skippar jag tortillan o syrran creme fraichen sen är allt grönt Finns det fler tips så ös på
    Fast är din syster mjölkproteinallergisk eller laktosintolerant? Det finns ju många bra ersättningsprodukter att använda. Den laktosfria creme fraichen smakar ju precis som den vanliga, men den är lite dyrare.
    Storstädning pågår!
Svar på tråden Tacos, behöver tips o inspiration till nya tillbehör