• Majorn­a
    Äldre 7 Aug 13:31
    2319 visningar
    2 svar
    2
    2319

    Regnbågsfamiljer i Göteborg hösten 2009?

    Hej!

    Vi är ett tjejpar som väntar vårt första barn i december. Efterlyser andra i samma situation, det skulle vara kul att prata mer med andra om de funderingar man har och praktiska saker som måste lösas. Tankarna tog fart då vi funderat på om vi ska gå i vanlig föräldragrupp på MVC eller hur vi ska göra. Det finns ju ingen särskilt regnbågsgrupp här, till skillnad mot Stockholm där det iaf har funnits tidigare...

    Som sagt, skoj om ni vill höra av er!!!

    Hälsningar Sardin

  • Svar på tråden Regnbågsfamiljer i Göteborg hösten 2009?
  • Äldre 7 Aug 21:42
    #1

    Hej!

    Vi (jag och kaffemonster) väntar vårt första barn i slutet av november och träffar gärna andra par.

    Har tänkt våga oss på att gå på de mammabarn träffar som finns, var det en gång i månaden? Har fått tips via mejl men inte kommit iväg än. ( Säkert någon som läser här som kan berätta mer om dessa, vi har ju inte vågat oss dit än som sagt...)

    Vi tänker våga oss på att gå på vanlig föräldragrupp, men är vi flera som ska ha ungefär samtidigt kanske man kunde kuppa in fler av oss i samma föräldragrupp? Om MVC-centralerna är lite flexibla vill säga...

  • catpow­er
    Äldre 7 Aug 22:47
    #2

    Hej! La just in denna tråd under förälder- regnbågsfamilj. Det är ju ingen mvc grupp men ett bra sätt att träffa andra och låta de kommande barnen träffa andra etc. Vore jättekul om ni hörde av er!

    (Våga vi är snälla och trevliga!!!)

    Hej alla mamma-mamma-barn familjer i göteborg!

    Den 23e augusti kommer våra träffar igång igen. Vi välkomnar gamla och nya att komma!!!

    Vi är ett gäng lesbiska med barn i eller utanför magen eller både och eller i planeringstagen som träffas en söndag i månaden.

    Vill ni vara med på mailinglistan eller veta mer så är det bara att skriva till min inbox så ordnar jag det efter bästa och snabbaste förmåga.

    Ha det bra!

Svar på tråden Regnbågsfamiljer i Göteborg hösten 2009?