• My Lonely Heart

    Hur gör man egen tryck på t-shirt?

    Hej,
    Jag ser att nu är det mode att det är någon band eller artist tryck på t-shirts i alla butiker: h&m, lindex mm. Jag tycker att sånna är snygga, men det finns aldrig någon artist som jag gillar.. det är alltid samma: ac/dc, david bowie och blondie.

    Hur gör man egna tryck? Finns det någon som har gjort själv? Vad för material krävs det?

  • Svar på tråden Hur gör man egen tryck på t-shirt?
  • Frk Svår

    En printer och ett stryk-på-papper eller en tryckerifirma i stan

  • My Lonely Heart

    Frk Svår skrev 2009-08-10 18:50:06 följande:


    En printer och ett stryk-på-papper eller en tryckerifirma i stan
    Jag vill ha Thin Lizzy logo på t-shirt, måste man inte ha särskild lov att göra det om man skulle göra hos en tryckerifirma?
  • Frk Svår

    Nu var det längesedan jag läste upphovsrättslagen men så länge du ska göra trycket åt dig själv och inte sälja det eller så tror jag inte att det är någon fara.

  • My Lonely Heart

    Frk Svår skrev 2009-08-10 18:55:58 följande:


    Nu var det längesedan jag läste upphovsrättslagen men så länge du ska göra trycket åt dig själv och inte sälja det eller så tror jag inte att det är någon fara.
    Har du gjort en sån t-shirt själv?
  • Frk Svår

    Jag har tryckt ett spindelmannen och black cat-tryck på ett linne en gång i tiden. Det gjorde jag själv med stryk på-papper och kan väl inte rekommendera det pga då linnet sträcktes ut sprack trycket. Har man det på en tshirt som sitter lite lösare fungerar det nog bättre.

    Har även lämnat in en tshirt för att få ett "Ikväll får 101 svenskar gonorré"-tryck inför en fest. Kostade lite mer men blev nog bättre kvalitet också...

Svar på tråden Hur gör man egen tryck på t-shirt?