• sandra dahl

    15 o redan stor byst

    fick ett uppvaknande i dag när jag och älsta dottern gick till en undeerkläds affär för att få hjälp med BH storlek. Hon har just fyllt 15 o har tedan 75D.
    Själv har jag alltid haft A-kupa...

    Behöver hon ha sy dyra BH (nästan 600kr) eller går det bra med en från Lindex?

  • Svar på tråden 15 o redan stor byst
  • jayne doe

    Hon måste få en bra bh utprovad i affär, t.ex. change. Köper man själv blir det alltid fel.
    Har ni väl provat ut en och fått råd om de modeller som passar henne och vet exakt storlek så kan ni  handla på lindex förutsatt att de sitter precis likadant som den expertutprovade.

  • Lundby87

    som hon har denna bust storleken så hade jag gått till en riktig så hon får bra stöd då hennes rygg kan ge henne smärta då detta är tungt att bära. men fynda typ på channel dem har ibland halva på hela butiken osv. bli medlem så samlar man poäng 10% går in på kortet så kan hon uttnyttja det vid nästa köp tex.

  • sandra dahl

    Jo vi köpte en BH där idag o den har hon haft hela dagen o är jätte nöjd med.
    Brösten är väldigt fasta men hon behöver väl riktig tränings BH också?

  • jayne doe

    En riktig träningsbh är guld värt om man har stor byst, särskilt om man ska vara med på skolgympor.

  • sandra dahl

    Blir att åka o handla BH imorgon igen då
    Tror vi ska kolla på Lindex nu nät hon vet att det är rätt storlek.
    något mer jag ska tänka på?
    SportBH förstås också

  • Cynric

    Breda axelband! Annars kan dom skära in i axlarna. KLart hon kan ha nån med tunna finare ibland med till varadgs borde dom vara breda

  • sandra dahl

    tack för svaren!
    Är det vanligt att 15 åringar har så stora bröst som 75D? Har bara sett en av hennes kompisar som ser ut att ha stora.
    kommer hon att ha "störst i klassen"?

  • sandra dahl

    Idag har jag varit med tjejen o köpt en märkes BH o en billigare från lindex + en sport bh StayInPlace...

    är det vanligt med 75D för 15 åringar?

  • BlommyNess12

    sandra dahl skrev 2009-08-11 07:19:51 följande:


    tack för svaren!Är det vanligt att 15 åringar har så stora bröst som 75D? Har bara sett en av hennes kompisar som ser ut att ha stora.kommer hon att ha "störst i klassen"?
    Det är väl ganska vanligt att brösten har nått den ca storlek de kommer ha under livet vid 15- års åldern.
  • sandra dahl
    BlommyNess12 skrev 2009-08-11 23:28:26 följande:
    sandra dahl skrev 2009-08-11 07:19:51 följande:Det är väl ganska vanligt att brösten har nått den ca storlek de kommer ha under livet vid 15- års åldern.
    Tror du det? kommer inte ihåg att nån jag kände hade så stora när jag va 15....
    är ju ett tag sen:)
Svar på tråden 15 o redan stor byst