• Anonym (Hjälp­)
    Äldre 11 Aug 21:11
    10619 visningar
    82 svar
    82
    10619

    Hjälp mig hitta en vän.

    Har ett stort problem och det är att jag vet inte hur man hittar nya vänner. Eller jag vet hur man hittar dom men inte hur man behåller intresset från deras sida. Så alltså vill jag ha eran hjälp, vad skriver ni till era nya vänner? Kan någon hjälpa mig att hitta vilka fel jag gör?

    Många tack från en desperat vänlös människa.

  • Svar på tråden Hjälp mig hitta en vän.
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 11 Aug 21:23
    #2

    Vill inte lämna ut vart jag bor då det finns personer som kan känna igen mig då. '

    Men jag kan berätta vem jag är.

    Jag är en tjej på snart 26år som bor i en villa tillsammans med min fästman och våra barn. Det jag gillar att göra är att baka,laga mat,sitta framför datorn, kolla på film och vara ute och se naturen förändras efter årstiderna. Gillar att skriva brev när lusten faller på men det får inte bli ett måste för då låser det sig totalt med skrivandet.

    Så långt är jag med när det gäller att skaffa nya vänner men det är liksom när man har kommit över det stadiet det börjar bli svårt.

  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 11 Aug 21:36
    #4
    MaRo skrev 2009-08-11 21:27:38 följande:
    jag vill ha vänner! synd att du inte vill lämna ut var du bor hade varit lite lättare då.
    Vart bor du då?
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 11 Aug 21:40
    #6
    MaRo skrev 2009-08-11 21:38:18 följande:
    Värmland
    Det är långt ifrån mig
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 11 Aug 21:44
    #9

    Anonym (vill ha vän) skrev 2009-08-11 21:41:08 följande:


    Hej,vill också ha bra vänner. Jag har bara ytliga bekanta, har många gånger trott att jag hittat en nära vän, men det slutar med att det bara är jag som kontaktar o försöker...Är så trött... vill ju bara ha ngn att dela saker o ting med, prata om vardagligasaker, tunga saker eller vad som helst. Någon som finns där oavsett vad...Vet inte hur man lyckas...
    Låter som det är jag som har skrivit det här. Exakt så är det för mig också.

    Du vill inte möjligtvis avslöja ungefär vart du bor?
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 11 Aug 21:46
    #11

    Anonym (vill ha vän) skrev 2009-08-11 21:42:56 följande:


    kan ju berätta att jag oxkså är 26, har ett barn & man. Älskar att baka & pyssla, vara i trädgården & bara dega i soffan...
    När du pysslar vad pysslar du med då? Jag har många gånger funderat på att börja pyssla men det har inte kommit längre än till en tanke än så länge.
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 11 Aug 21:47
    #13

    BF 2008 02 23 skrev 2009-08-11 21:46:04 följande:


    Anonym (vill ha vän) skrev 2009-08-11 21:41:08 följande:
    Tror det tar tid att bygga upp en relation med riktiga vänner.Men såna att bara snacka lite skit med och hitta på lite grejer ihop med; se till att inte bara sitta hemma. Läs en kurs, gå till öppna förskolan, börja träna/sporta...
    Jag gör typ allt det du räknar upp men jag har fortfarande inte hittat en vän som stannar mera än max 6månader. Vet inte vad jag gör för fel.
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 11 Aug 21:52
    #15

    Fru Höstlöv skrev 2009-08-11 21:50:02 följande:


    "vara ute och se naturen förändras efter årstiderna. " Det låter exakt som mig, jag släpar ut min man så ofta jag kan, jag älskar att vara utomhus långt från Västerås centrum där vi bor.Om du vill avslöja dej (inte nödvändigtvis i denna tråd då) så är det en bra idé att starta en fikagrupp eller liknande här på FL. Då krävs förvisso att du bor i en lite större stad så det finns lämpliga personer här på FL. Men jag startade en fikatråd för cirka en månad sedan och imorgon ska vi fika ihop nästan tio tjejer med barn. Vi har redan fikat några gånger och det är jätteskoj!
    Har startat många trådar där jag söker personer dels från kommunen där jag bor och dels från hela länet. Men aldrig fått napp. Alltså det har jag gjort oanonymt.

    Kul att du har lyckats hitta nya människor att umgås med.
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 11 Aug 21:59
    #17

    Fru Höstlöv skrev 2009-08-11 21:57:24 följande:


    Vilka tråkmånsar som bor i din kommun! Om du bestämmer dej för att flytta till Västerås så är kaffepannan nästan alltid redo för användning. Lycka till i sökandet!
    Dricker inte kaffe Men jag kan ta med mig saft till mig och bullar till oss båda.
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 11 Aug 22:05
    #21

    Fru Höstlöv skrev 2009-08-11 22:02:10 följande:


    Det låter toppenbra, för jag kan inte baka bullar för fem öre. Dom blir torra och tråkiga innan dom hinner svalna och varje gång jag frågar nån om baktips så säger dom olika, för mycket mjölk, för länge jästa mm, så nu har jag gett upp!!!!
    Jag har faktiskt bara baka riktiga bullar en gång i mitt liv men då blev dom bra så jag hoppas på samma tur nästa gång.

    Du verkar vara en sådan där härlig person som man gärna skulle bli vän med.
Svar på tråden Hjälp mig hitta en vän.