• nasse8­1
    Äldre 14 Aug 12:40
    22814 visningar
    11 svar
    11
    22814

    åksjukearmband??

    Är det någon som har provat åksjukearmbanden?? Är dom bra? Jag börjar bli ruggigt less på att må illa större delen av dagen....

  • Svar på tråden åksjukearmband??
  • Äldre 14 Aug 12:41
    #1

    jag hade sånna, tror mest att det var psykiskt dom hjälpte. för jag mådde illa även om jag hade dom...
    vet att det finns åksjuketabletter man kan ta som gravid. det ska tydligen vara bättre. fast jag har själv aldrig testat.

  • Äldre 14 Aug 12:42
    #2

    Åh, stackare! Jag förstår dig, mådde konstant illa fram till mitten på fjärde månaden. Inte så jag spydde, men det hade nästan varit skönare så man blev av med det.

    Jag provade åksjukearmbanden från Apoteket. Vet inte om jag tyckte att dom va så bra. Tror jag ville tro på dom första dagen och då funkade dom, sen tyckte jag inte det och la ner det hela.

  • Äldre 14 Aug 12:45
    #3

    Jag gick till BM när jag mådde illa, det var inget i magen min men illa mår jag ändå, men jag köpte ett par, har de på när jag mår illa, åksjuk osv...
    Fick även tips av BM att äta åksjuketabletter, tror de heter prostafen...ska kolla

  • Äldre 14 Aug 12:45
    #4

    För mig funkade de jättebra, provade även postafen som är åksjuketabletter å dom va dunderbra. Väntade dock ganska länge innan jag provade dom, vet inte varför.
    Nu håller vi på å få till en två så om jag mår illa nästa gång tänker jag ta postafen från början...=)
    Lycka till!

  • Äldre 14 Aug 12:48
    #5

    Jag blev bara jätte trött av Prostafen. Tog jag en sån så va det bara att gå och lägga sig, det gick inte att göra mer under dagen än att sova.

  • majka7­9
    Äldre 14 Aug 12:50
    #6

    köpte också sådana i början av graviditeten, men tyvärr märkte jag ingen skillnad, mer än att jag blev typ 150 kr fattigare

  • Äldre 14 Aug 13:39
    #7

    Jag åt också postafen och dom hjälpte mig verkligen!!! Rekomenderar dom absolut =) Finns at köpa på apoteket! =)

  • Trollm­or 86
    Äldre 14 Aug 14:12
    #8

    Jag äter postafen.. de hjälper ibland o ibland inte.. vet att det ska finnas några andra tabletter som ska vara bättre men de måste en läkare skriva ut..

    jag blev trött av postafen i början men tar en om dagen så nu känner jag mig inte lika trött längre som jag gjorde i början..

  • Julech­ka
    Äldre 14 Aug 14:12
    #9

    Armbandet funkar bra på mig. kan inte säga att jag blev helt av med illamående men mycket bättre iaf. Innan så mådde jag illa 24 timmar om dygnet, typ även när jag vände mig i sängen på natten. jag var kritisk till armbandet från början, men den håller illamåendet nere. tycker synd om dig verkligen. jag är i v. 15 och futfarande spyr varje dag.

  • Äldre 14 Aug 14:31
    #10

    Jag mådde inte superilla, men tyckte att armbanden hjälpte mot det jag hade. Tyckte det var lite läskigt att ta postafen, då försvann ju i princip alla mina gravsymptom

  • Äldre 14 Aug 14:35
    #11

    Jag använde armbanden några veckor, tycker det funkade lite grann. Men på kvällen när jag tog av dem kändes det som om illamåendet hade ackumulerats, då mådde jag pyton. Min läkare skrev ut Lergigan åt mig men jag är lite skeptisk till tabletter så jag tog bara vid ett par tillfällen. Blir trött av både Lergigan och Postafen.

Svar på tråden åksjukearmband??