• SaramedM

    Vetenskapliga artiklar MOT vaccinering?

    Det finns massor med trådar med länkar men jag har fortfarande inte sett någon vetenskaplig studie som visat på dessa enorma nackdelar med vaccinationsprogrammet som många pratar om

    Med vetenskaplig menar jag publicerad forskning på tex pubmed, inte kloka gubben

    Så ni som är emot vaccinering, vart finns denna forskning?

  • Svar på tråden Vetenskapliga artiklar MOT vaccinering?
  • SaramedM
    maria12 skrev 2009-08-20 17:08:37 följande:
    ahaa, da forstar jag, (ungefar)....det kan forklara varfor folk tidigare klagat pa att de inte kunnat folja upp vissa kallor/lankar.....men det blir da lite svarare att lanka till saker som publicerats i vetenskapliga tidskrifter, alltsa, om alla har maste betala for att se dem. (jag trodde det rakte om man sjalv betalat eller var inloggad/registrerad pa tidningen for att kunna ge ut lankar)Vet inte om det ar sa det ar fallet med de artiklar jag har pa andra datorn som jag vill ha analyserade, men det ar ju studier fran just medicinska tidskrifterna denna trad ville ha, vilket jag sjalvfallet kan forsta.Naja, skam den som ger sig.
    Man kan se "abstract" så det är inte så svårt att länka om man hittar nått
  • maria12

    Hej

    Jag kommer inte at min andra (barbara) dator pa ett tag da min man annu har den pa resa, och jag ska sjalv i vag pa mandag, sa jag lagger in lite intressanta lankar har som jag last/minns/hittat och sen far ni avgora sjalv vad ni tror pa eller inte. Kommer kanske inte kunna komma online sa mkt under tiden jag ar borta, men laser sen om ni har nagra kommentarer.

    Som sagt var ar jag ytterst tveksam till vaccin, men inte varken for eller emot, eftersom jag inte anser att jag har nog med kunskap for att ta stallning annu. Darfor vet jag inte om alla artiklar speglar min personliga uppfattning, utan forsoker bara revelera vad som fragas efter i just denna lank.

    Vissa studier/artiklar maste man betala och registrera sig for att lasa, men da ar det upp till var och en. Vissa lankar ar inte direkt MOT vacciner, utan vacker tankar om en del vaccins verkliga effektivitet. En del kanske man maste vara ganska palast fran aven "ovetenskapliga kallor" for att forsta. Manga kan se ut att vara odelat positiva till vacciner om man inte laser noga vad studierna sager.

    Jag tror sjalv inte pa alla vetenskapliga studier till hundra procent, varken for eller emot vaccin, eftersom de ar sa ofta sponsrade fran ex lakemedelsforetag som har enormt vinstintresse i studiernas utgang.
    Darfor kanns det lite dubbelt for mig att forsoka BARA presentera "lankar fran vetenskapliga tidskrifter/medicinska journaler etc"

    Detta har analyserats bla i en studie ang "conflicts of interests " fran British Medical Journal, las sammanfattningen av studien som sager "Conclusion: Publication in prestigious journals is associated with partial or total industry funding, and this association is not explained by study quality or size.:
    www.nvic.org/Downloads/Jeffersonetal-BMJ2009.aspx

    Lite andra lankar:

    general-medicine.jwatch.org/cgi/content/citation/1994/114/2
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10714532
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp
    www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez&db=PubMed&list_uids=11587808&dopt=Abstract
    pediatrics.aappublications.org/cgi/content/abstract/113/3/455
    www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/mm55d518a1.htm

    - spontana tankar kring denna lank....laser jag ratt att bara 6% av de i Iowa som fick mumps var ovaccinerade, resten vaccinerade? Forman sager ofta att skyddet ar hogt, ca 70-90%!
    Jag tror mycket av dessa grupper dar man blir sjuk aven fast man vaccinerar inte behover ha att gora med att vaccine inte alls fungerar eller ar daligt helt rakt ut, utan att det ger skydd olika lange, i valdigt olika grader, for olika personer.
    Vi ar ju alla olika,de tar ju inte ofta man ordinerar en och samma medicin till alla mojliga sorters manniskor, just darfor. Sa manga som vaccinerar sig gar med en falsk kansla att vara skyddade, ofta manga fler an vad man tror. Sen beror det ju pa om de testar vaccinets effektivitet efter 6 manader eller efter 6 ar efter sprutan, det LAR ju bli olika resultat?.fragan ar, vilket presenteras till oss?

    Tank bara pa hur dubbelt detta ar: I sydamerika vaccineras man mot Hep B dag ett, alltsa nar man fods, men nar man kommer upp I tonaren da man verkligen kan utsatta sig for ett beteende som riskerar hep B, sa ger inte vaccinet skydd langre!

    Sen haller jag med om att statistic visar pa manga hall att sjukdomfrekvens gar ner enormt mkt efter man infort vaccinering mot sjukdomen, men det pavisas sallan I samma information hur mkt sjukdomen faktiskt gatt ner FORE inforandet av vaccinet. Har tyvarr inte all denna info tillganglig, och har som sagt var inte annu min egen dator, sa jag kan inte/har inte tid att leta fram statistiken, men ni kan garna kolla upp sjalva.

    Man klagar ju ibland pa att sjukdomarna kommer tillbaka, och jag ser det inte som att vi annu kan skylla detta pa de som inte vaccinerar. Hur manga I de senaste masslingutbrotten I Europa ex var vaccinerade?

    Googla garna oxa pa: Dr. Buchwald testimony before the Quebec College of Physicians Medical Board
    Jag har last en artikel fran ett universitet(pa portugisiska, sa det hjalper inte mkt har) hur pertussis (kikhosta) kommer tillbaka trots sa hog vaccinationsfrekvens. Om det beror pa att de har vaccinerar med det gamla vaccinet, DTP istallet for acelulara DtaP, vet jag inte.

    content.nejm.org/cgi/content/full/358/20/2089&keytype2=tf_ipsecsha

    - vad som slog mig nar jag laste denna artikel, var inte framst om vaccine kan trigga autism OM man har en underliggande mitochondrical disorder, utan hur enormt manga som stamt lakemedelsforetag tidigare (och vunnit I domstol)?.tills man numera inte kan enligt lag stamma lakemedelsforetag: Las I artikeln fran New England Journal of Medicine: " In the late 1970s and early 1980s, American lawyers successfully sued pharmaceutical companies claiming that vaccines caused a variety of illnesses, including unexplained coma, sudden infant death syndrome, Reye's syndrome, transverse myelitis, mental retardation, and epilepsy. By 1986, all but one manufacturer of the diphtheria?tetanus?pertussis vaccine had left the market. The federal government stepped in, passing the National Childhood Vaccine Injury Act, which included the creation of the VICP. Funded by a federal excise tax on each dose of vaccine, the VICP compiled a list of compensable injuries. If scientific studies supported the notion that vaccines caused an adverse event ? such as thrombocytopenia after receipt of measles-containing vaccine or paralysis after receipt of oral polio vaccine ? children and their families were compensated quickly, generously, and fairly. The number of lawsuits against vaccine makers decreased dramatically."

    Alltsa, jag sager inte att detta med vaccination ar daligt rakt igenom, men ibland tror jag lite pa uttrycket "ingen rok utan eld". Fatta, om det var sa mkt "lawsuits" att bara EN tillverkare av DTP fanns kvar pa marknaden?..da maste det ju finnas skal till oro!

    Eftersom det kan vara ganska dyrt att stamma nagon antar jag att alla dessa lawsuits inte ar pahittade eller ar desperata forsok att hitta forklaringar pa en sjukdom. Jag menar, jag skulle inte dra nagon till ratten savida jag inte sjalv var ganska saker pa att vaccinet verkligen skadat mitt barn.

    Pa tal om DTP sa finns det ganska mkt vetenskapliga artiklar publicerade ang. dess faror, men antar att det inte ar aktuellt for er i sverige, eftersom tack och lov Sverige har insett detta och darfor bytt till DtaP, som ska vara mkt mindre aggressivt. Ska se dock om jag hittar undersokningen som ser ett samband med att om man SKJUTER UPP forsta dosen (inte struntar I den) DTP sa typ halveras risken for astma senare I livet. De vet inte om detta annu galler for DTaP.

    www.vaccinerx.com/news/cervical-cancer/avn-reports-that-guardasil-cervical-cancer-vaccine-may-be-unsafe-20080729-511-56.html
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19228431&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9682341&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=1&log$=relatedarticles&logdbfrom=pubmed
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6308406&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=2&log$=relatedarticles&logdbfrom=pubmed
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7998593&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=3&log$=relatedarticles&logdbfrom=pubmed
    www.vaccinerx.com/news/latest/immunization-no-guarantee-against-meningococcal-disease-20070728-446-56.html

    Kolla aven om ni lyckas komma in pa denna lank:
    Clinical Trials; Vaccine Efficacy Overestimated Pediatrics, vol. 102, no. 4, part 1, October 1998, pp. 909-912, Har last den tidigare, men kommer inte in nu. Samma galler tyvarr en del lankar fran CDC, som har "flyttats" och nar man klickar pa dem sa kommer man bara typ till deras "vaccine homepage"?..konstigt.
    Vet inte om det har att gora med att jag bor I sydamerika och mitt internet kan vara minst sagt kockobalocko ratt ofta (saaaaknar svensk standard sa ibland!)

    Men sa ar det ex for denna lank jag tidigare kunnat se (testa sjalva): MMWR Measles in an Immunized School-Aged Population ? New Mexico Vol 34, No 04;052 02/01/1985.
    The school system reported that 98% of students were vaccinated against measles before the outbreak began. www.cdc.gov/epo/mmwr/preview/mmwrhtml/00000476.htm

    pediatrics.aappublications.org/cgi/content/full/118/2/810&keytype2=tf_ipsecsha
    -har inte last denna sa noga, tror att den I grunden ar positive till vaccination, men belyser behovet av mer info?.ska kolla sen. Hor den inte till amnet ber jag om ursakt.

    www.cbsnews.com/blogs/2008/05/12/couricandco/entry4090144.shtml

    - Jag ar medveten o matt CBSnews inte ar en medicinsk tidskrift, men Dr Bernadine Healy ar en som jag tycker har nog med "credentials" for att vi kan ta oss tid att lyssna pa vad hon har att saga, (" she once was a top government health official as head of the National Institutes of Health. She founded the first school of public health in Ohio, and then headed both the school of public health and the school of medicine at Ohio State University. She's an internist and cardiologist. And she's a member of the Institute of Medicine, the government advisory board that tried to put the vaccine-autism controversy to rest in 2004 by saying a link was not likely")

    Mark val att hon inte pa nagot satt talar EMOT vaccin, utan bara ifragasatter att det gick sa fort att ga ut med att saga att vaccine och autism inte har nagon link etc.

    www.cdc.gov/vaccinesafety/00_pdf/draft_agenda_recommendations_080404.pdf
    www.thelancet.com/search/results&fieldName=AllFields&year=1999&volume=354&page=&journalFromWhichSearchStarted=lancet

    Lank som ej ar varken for eller emot, men vaccinet togs bort for det ansags for farligt, aven om fa fick allvarliga biverkningar ansags val vaccinet farligare an sjukdomen, annars antar jag att man skulle haft kvar vaccinet: www.vaccinerx.com/news/latest/the-absence-of-suitable-vaccine-makes-japanese-children-vulnerable-20070718-415-56.html

    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6269169&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=4&log$=relatedreviews&logdbfrom=pubmed

    Argentinsk ovaccinerad pojke som smittas av poliovirus fran vaccinerade:
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12828159&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=3&log$=relatedarticles&logdbfrom=pubmed

    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17184391&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=5&log$=relatedreviews&logdbfrom=pubmed
    - denna diskution kan man hitta pa manga andra hall, men dessa lankar ar "ovetenskapliga"

    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2990717&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=4&log$=relatedreviews&logdbfrom=pubmed
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9842449&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=5&log$=relatedreviews&logdbfrom=pubmed
    content.nejm.org/cgi/content/short/357/6/628
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14768785&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=2&log$=relatedarticles&logdbfrom=pubmed
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3320922&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=5&log$=relatedreviews&logdbfrom=pubmed
    -de som forsvarar levande poliovaccin anvander ofta argumentet att det avdodade inte ar nog bra, varav jag tror de vill testa mer pa att anvanda en kombiination av bada, men det behovs mer forskning.

    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9292105&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=4&log$=relatedreviews&logdbfrom=pubmed
    - nat att tanka pa, om man blir sjuk manader eller ar efter vaccinationen kommer man mest troligt inte fa ersattning och inte heller komma med I statistiken, eftersom VAERS ofta bara klassar sjukdomar som vaccinationsskador om de intraffar och bevisas upp till ca 3 dagar efter vaccinationstillfallet. (ratta mig om jag har fel)

    Sen, jag bor sjalv I brasilien, och tror inte for en sekund att man har koll pa hur manga fall det egentligen ar for sjukvarden funkar inte sa bra har?..ofta fungerar den inte alls. Kom ihag att I Sverige anvands inte levande poliovirus, utan avdodat, som inte ar associerat med att kunna ge polio.
    Men, tyvarr, sa sprutas levande poliovaccin in I barn i de flesta andra lander, sa enligt WHO mfl, sa har mitt barn endast chans att fa polio om hon vaccineras mot det:
    whqlibdoc.who.int/hq/1998/WHO_EPI_GEN_98.12.pdf
    Jag tycker att detta ar viktigt i vaccindebatten aven om detta vaccin inte anvands i sverige. Det sager ungefar hur mkt man kan lita pa de globala lakemedelsforetagen (samma som aven tillverkar svenska barns vacciner).

    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14768785&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=2&log$=relatedarticles&logdbfrom=pubmed
    Man kan utrota sjukdomar utan vaccin, men det ar ofta inte sa intressant ekonomiskt (las slutet av artikeln). Forstar jag fel, eller havdar denna artikel att aven smallpox utrotades UTAN vaccin? Det brukar ju annars havdas annorlunda overallt. Jag har hort att man pa andra hall i for-vaccin debatter anvander sig av kallor som sager att smallpox (smittkoppor pa svenska?) utrotades av vaccin, men samtidigt har jag bara nummer pa att totalt ca 10% av jordens befolkning nagonsin vaccinerades?.och 10 procent vaccinerade kan val inte vara orsaken till att 100% blir friska? Kan batter hygien/kost etc inte ha nat med saken att gora? Se lank: content.nejm.org/cgi/content/full/356/25/2561

    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18159478&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1969568&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=4&log$=relatedreviews&logdbfrom=pubmed

    Vet ej om Business Wire ar lika vetenskapligt som ex the Lancet, men battre an ex Aftonbladet i allafall, och man kan soka vidare fran dessa lankar efter andra kallor etc, om ni kommer in pa dem, testade igen just och nu gar det inte:
    www.businesswire.com/portal/site/google/&newsId=200902120055
    www.businesswire.com/portal/site/home/permalink/&newsId=20090209005358&newsLang=en21&newsLang=en

    Man vill sluta vaccinera mot polio men ar da radd att de vaccinerade ska sprida viruset vidare:
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18755232&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_RVAbstractPlus
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3597450&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=3&log$=relatedarticles&logdbfrom=pubmed
    www.jpands.org/vol11no1/clemetson.pdf

    OBS! Lanken som foljer har nedanfor ar INTE vetenskaplig, sa ni kan strunta i att lasa den och skrolla bara ner till slutet av sidan dar ni hittar 172 st lankar som jag tror nastan alla ar kopplade till medicinska tidskrifter, som jag inte har sjalv hunnit kolla upp, men kanske nagot dar kan vara utav intresse: web.mac.com/rblaylock/Russell_Blaylock_M.D./Information/Entries/2008/3/12_Vaccines%2C_Neurodevelopment_and_Autism_Spectrum_Disorders.html

    Lagger aven in en lank till Congressman Dan Burtons hemsida, for de som har intresse, aven om den inte ar vetenskaplig sa kan det vara intressant att hora att det aven finns hogt uppsatta personer i kongressen (som har latt tillgang till all mojlig forskning och olika myndigheter), som anda oroar sig over vaccinationer: burton.house.gov/issues/autism

    Vetenskaplig artikel(??): www.whale.to/a/pdf/Bernard%20et%20al%202001.pdf

    content.nejm.org/cgi/content/short/347/24/1909
    aje.oxfordjournals.org/cgi/reprint/149/4/304&HITS=10&hits=10&RESULTFORMAT=1&author1=Peter+Aaby&author2=Badara+Cisse&andorexacttitle=and&titleabstract=Waning+of+Vaccineinduced+Immunity%3A+Is+It+a+Problem+in+Africa&andorexacttitleabs=and&andorexactfulltext=and&searchid=1&FIRSTINDEX=0&sortspec=relevance&volume=149&resourcetype=HWCIT
    www.vaccinerx.com/news/latest/book-supports-parents-who-want-to-opt-out-of-vaccinations-20080919-557-56.html
    www.jpands.org/vol11no1/innis.pdf

    Institute of Medicine verkar anta, men inte vara sakra pa att det inte finns samband mellan foljande:
    1) www.iom.edu/CMS/3793/4705/5391.aspx
    2) www.iom.edu/CMS/3793/4705/4317.aspx
    3) www.iom.edu/CMS/3793/4705/15625.aspx

    Klicka har sa kommer du till Institute of Medicine of the national academies hemsida, klicka da pa "start download" sa kommer du till dokumenten jag vill lanka till:
    1) www.iom.edu/CMS/3793/4705/17047/18065/18578.aspx
    2) www.iom.edu/CMS/3793/4705/17047/18065/19029.aspx

    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18207561&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_RVAbstractPlus
    www.jpands.org/vol11no1/geier.pdf
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16575109&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7744445&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=4&log$=relatedreviews&logdbfrom=pubmed (om man laser mellan raderna ar inte tbc vaccinet effektivt alls, vilket visats genom en enormt stor studie i indien:
    whqlibdoc.who.int/bulletin/1979/Vol57-No5/bulletin_1979_57%285%29_819-827.pdf
    www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736%2805%2977108-7/fulltext
    www.neurology.org/cgi/content/full/61/1/46
    Vetenskaplig sida (??) www.informaworld.com/smpp/content~content=a713836129~db=all
    www.informaworld.com/smpp/content~content=a713936661~db=all (studien har aven blivit publicerad i International Journal of Toxiology)

    online.wsj.com/article/SB123535050056344903.html
    -Eftersom the Wall Street Journal INTE ar en medicinsk eller vetenskaplig tidskrift rekomenderar jag endast de som ar SUPERintresserade av amnet klicka pa subscribe sa de far se hela artikeln och darav kan istallet kolla kallorna till artikeln, som kan vara intressanta.

    Diskution i The British Medical Journal, om autism och vaccin....har ej last hela, tror den har argument bade for/emot vaccin/autism koppling (skrolla till langre ner pa sidan for debatten):
    www.bmj.com/cgi/eletters/330/7483/112-d

    content.nejm.org/cgi/content/short/354/6/650
    FDA som ska godkanna vacciner, ofta globalt, har de tid och tillgangar att gora det? Eller far de forlita sig pa studier som tillverkarna utav vaccinerna uppvisar?
    content.nejm.org/cgi/content/full/360/14/1373
    se aven, om ni kommer in pa den: jama.ama-assn.org/cgi/content/full/295/16/1921
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19224741&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
    conflicts of interests, som aven ror vaccintillverkning: www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18664007&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

    Detta beskrivs ocksa i fd vice vdn Peter Rost biografi, for lakemedelsforetaget Pfizer, sid 220-222, "sjuka pengar". Peter Rost avgick bla for att han ej gillade lakemedelsforetagens satt att arbeta. Detta ar inte en vetenskaplig kalla, men en Vice VD for ett lakemedelsforetag vet nog anda en del.

    www.jpands.org/vol11no1/girard.pdf
    Medicinska tidskriften fran AAPS har varit i blasvader, for de ar en organisation av lakare etc som svurit att alltid halla sig till sanningen och har bla varit inblandade i rattsprocesser da de gatt ut med saker (och vunnit), ni far sjalva avgora om ni tycker deras lankar /info haller.

    - Testa att googla "Merck"+"MMR II" sa kommer du till lakemedelsforetaget for MPR vaccinet: Merck's hemsida. Las det 12sidor langa dokumentet som i amerika kallas "Material Safety Data Sheet" for MPR II (pa engelska MMR II). Las extra noga sidan7 som uppvisar en lista pa "Sideffekter/Adverse Reactions". Las under "Nervous Systems" dar det star: "Encephalitis; encephalopathy; measles inclusion body encephalitis (MIBE) (see CONTRAINDICATIONS); subacute scloerosing panencephalitis (SSPE); Guillain-Barre Syndrome (GBS); febrile convulsions; afebrile convulsions or seizures; ataxia; polyneuritis; polyneuropathy; ocular palsies; paresthesia."
    Bevisar detta att Merck sjalv erkanner en del konstiga bieffekter som vi kanske inte hor sa mkt om. ?.och kan dessa framkalla autism?
    Sjalv har jag inte en aning.

    Tack och hej, nu ska jag packa for en sol och badresa i norra Brasilien! Om nagon lank ar inaktuell eller inte funkar ber jag om ursakt.
    Kram

  • maria12

    ps, prioritera garna att se filmen/foredraget "vaccines-the risks, the benfits and the choices" som jag rekomenderade tidigare, for den ar en kalla som jag verkligen kanner att jag skulle vilja ha (ev negativa) komentarer pa!!!

  • hullerombuller

    Tack Maria12!

    Det ska bli intressant läsning, jag har tidigare länkat till en hel del forskning runt vaccinering men tyvärr så brukar det vara så att ingen egentligen är intresserad av att läsa all information och sedan debatera på ett sakligt sätt. Lägger den här tråden till mina favoriter och hoppas på att det kan ske här!

  • maria12

    lite extra, bara for att fa med lite "konspirationsteorier":

    Man kan i extremt ovanliga fall bli steril som man OM man far passjuka i vuxen alder. Det har man blivit fran vaccin ocksa, och i mycket hogre grad, om man ar kvinna och oturligt nog inte bor i vast.

    Las lanken fran pubmed, om hur man tillsatt hcg hormonet som kan sterilisera fertila kvinnor i stelkrampsvaccin varlden over. Folk far skrika att detta ar konspirationsteorier hur mkt de vill, men detta har bevisats i hogsta domstolen i Filippinerna. Konstigt aven att aven dar bara kvinnor i fertil alder omfattades av denna vaccinationskampanj.

    Vet ej om de skulle vaga gora detta i lander som Sverige, men eftersom jag bor i sydamerika, sa SKULLE detta kunna galla min egen dotter! (eller mej!) BLA darfor svaljer jag inte allt alla statliga myndigheter pastar om vaccinationers sakerhet, for dessa samma organ var trisst nog med och organiserade denna olagliga och oetiska vaccinationskampanj.

    Det finns MASSA info om detta, men eftersom pubmed ar en accepterad vetenskaplig site har sa lankar jag till den:
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12346214

    och fran WHO, las under "undesirable side effects" sa far ni en kommentar om Filippinerna mm: whqlibdoc.who.int/hq/1999/WHO_V&B_99.24.pdf

    Fran ett forum i Pediatrics: forums.about.com/n/pfx/forum.aspx&nav=messages&webtag=ab-pediatrics&tid=1623

    Fran who, har inte last den, men blivit rekomenderad den, vet inte om den ar aktuell i denna trad:
    www.whale.to/a/whovb00.html

    Denna lank ar inte vetenskalig (forlat, kunde inte halla mig, men Brasilien ar sa aktuellt for mig), men jag kan konfirmera att det har pagatt en enorm rubella vaccin kampanj har i brasilien med lite konstiga "krav", bara kvinnor som vaccineras, och aven da de som tidigare haft rubella (roda hund) ! www.whale.to/vaccine/braz.html
    Men det behover ju inte betyda nat...

    Kram

  • hullerombuller

    Ho ho är det någon som har börjat läsa informationen?

  • maria12
    Mandolin skrev 2009-08-20 17:36:02 följande:
    Jag har nu skummat igenom artikeln i fråga, vad var det du hade funderingar över? Kan försöka svara på dina funderingar så gott jag kan
    Jag funderade over "adjuvants" i vaccin och framst denna fras: "Since the introduction of aluminium salts as vaccine adjuvants more than 70 years ago, only one adjuvant has been licensed for human use"

    Forstar jag ratt att bara EN adjuvant (minns ej vad de kallas pa svenska) forutom aluminium salts har blivit godkand de senaste 70 aren.....fragan ar da, anvander de inte fler an dessa adjuvants i vacciner.....och ar da inte de andra de anvander godkanda???

    Det ar ju en ratt allvarlig fraga i sanafall, eftersom artikeln sjalv belyser att de ar ganska "farliga/reaktionsframkallande" eller hur jag nu kan oversatta "their inacceptable reactogenicity. "
    Jag tycker att da borde det MINSTA man skulle kunna krava ar att de faktiskt ar godkanda av FDA eller liknande organ. Eller har jag forstatt hela artikeln helt fel? (kan gott och val handa)

    Sen star det: "It is known that, in many instances, antigen-specific antibody titers do not correlate with protection"..... nar de mater om ett vaccin ar effektivt/ger skydd, ar det inte da just "antigen-specific antibody titers" som de mater? Fragar for jag vet inte, kanske svart att veta/svara pa, men jag chansar.
  • maria12

    ps, ett sista tips: Vill ni ha ANNU mer lankar/kallor som ar kopplade till faror med vacciner, sa kan ni sjalva kolla upp de kallor som mina olika lankar anvander sig av, hanges oftast i slutet, langst ner, i varje studie, eftersom det ar mest helt vetenskapliga studier som man hittar i deras kallhanvisningar.

  • miaelund

    Tack Maria12, ska bli intressant läsning när jag sovit, men nu väntar kudden

    Tack tack igen {#lang_emotions_sunny}


    Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 7/10
  • Fenna
    maria12 skrev 2009-08-23 07:58:07 följande:
    laser jag ratt att bara 6% av de i Iowa som fick mumps var ovaccinerade, resten vaccinerade? Forman sager ofta att skyddet ar hogt, ca 70-90%! Jag tror mycket av dessa grupper dar man blir sjuk aven fast man vaccinerar inte behover ha att gora med att vaccine inte alls fungerar eller ar daligt helt rakt ut, utan att det ger skydd olika lange, i valdigt olika grader, for olika personer. Vi ar ju alla olika,de tar ju inte ofta man ordinerar en och samma medicin till alla mojliga sorters manniskor, just darfor. Sa manga som vaccinerar sig gar med en falsk kansla att vara skyddade, ofta manga fler an vad man tror. Sen beror det ju pa om de testar vaccinets effektivitet efter 6 manader eller efter 6 ar efter sprutan, det LAR ju bli olika resultat?.fragan ar, vilket presenteras till oss?Tank bara pa hur dubbelt detta ar: I sydamerika vaccineras man mot Hep B dag ett, alltsa nar man fods, men nar man kommer upp I tonaren da man verkligen kan utsatta sig for ett beteende som riskerar hep B, sa ger inte vaccinet skydd langre!
    Hej Maria12, jag har inte last studien men att en stor procent av de som smittas ar vaccinerade kan ju bero pa att i princip alla ar vaccinerade sa aven om fa vaccinerade smittas blir det manga jamfort med de ovaccinerade.

    Det ar kant att speciellt MMR vaccinet har biverkningar, men dessa "biverkningar" ar mycket vanligare och fler om du blir sjuk i massling eller passjuka. Iallafall enligt den information jag har hittat.

    Jag tror att man vaccinerar barn mot hepatit B for att de lattare utvecklar en kronisk infektion och ar skyddet borta kan man ju vaccinera igen.
Svar på tråden Vetenskapliga artiklar MOT vaccinering?