• Anonym (Majsan)

    Test

    Hej jag har en fundering,

    Hade ägglossning för fem dagar sedan. Tog ett clearblue igår som visa väldigt väldigt svagt plus.

    Är det ett spökstreck eller är det verkligen möjligt att det kan visa så tidigt?

  • Svar på tråden Test
  • Clearblueexperten

    Hej Majsan,

    Tack för din fråga.

    Man kan tidigast göra ett Clearblue graviditetstest upp till 4 dagar innan din förväntad menstruation. Om din cykellängd varierar går du på den längsta cykeln du har haft under de senaste månaderna.

    Inte alla kvinnor har tillräckligt med graviditetshormon i urinen före den dag deras menstruation förväntas. Det är därför viktigt att testa igen på den dagen du förväntar dig din menstruation om du fått ett "Inte Gravid" resultat.

    För att ett resultat ska betraktas som ett "Gravid" resultat ska alla linjer vara klart synlig inom 10 minuter efter utfört test och se ut som bilden i bruksanvisningen.

    I laboratorietester är Clearblue graviditetstest 99% korrekt från den dagen menstruationen förväntas och vi förväntar oss att observera ett mycket litet antal av både falska "Gravid" och falska "Inte Gravid" resultat.

    Du är välkommen att ringa mig på 07717 90 000 (jag är tillgänglig måndag till fredag mellan 9 och 12) om du har fler frågor.

    Med vänlig hälsning,
    Heli

Svar på tråden Test