• lillamye

tips på bra liten bänk till hallen?

vi håller på bygga ut en hall där vi ska ha ytterkläderna.
    söker nu en liten bänk som man kan sitta på då man ska ta och på sig
    skor o dyligt

nån som vet om en bra bänk?
    helst passa både barn o vuxna.

• Svar på tråden tips på bra liten bänk till hallen?
  • levelivia

Jag letar också bänk och tar också gärna emot tips. Maxlängd i vårt fall 120cm i övrigt kan den se ut nästan hur som helst...

• Scraptroll

Jag fick Ikeas katalog idag och där fanns det en vit bänk med 2 hyllor för skor under...så smart tyckte jag iaf Har letat efter en sådan ett tag

• lillamye
    Scraptroll skrev 2009-08-19 12:53:59 följande:
    Jag fick Ikeas katalog idag och där fanns det en vit bänk med 2 hyllor för skor under...så smart tyckte jag iaf Har letat efter en sådan ett tag
    vik´lken sida?
  • Lady Maria

Vi har köpt IKEA´s Tjusig Bänk som finns i den nya katalogen på sidan 294 och är helnöjda.

• middiz

Vi har satt ihop två malm byråer, dom minsta, och så sydde jag en dyna och la på.. funkar jättebra som bänk och dom sväljer massa mössor, vantar, tjocka tröjor mm!

• M E M

Har en jättefin vit med tre vita korgar under sitsen där det ligger en vit dyna. Jättefint. Finns på Jysk. Hittade inte just bänken så kanske har de slutat med den men den ser i alla fall ut som denna hylla fast det är en bänk då.

www.jysk.se/210/136/138/3600002/a/catalog

Brukar inte gilla Jysks möbler för jag har alltid haft otur med dem, men denna bänk har jag varit väldigt nöjd med. Så skönt att kunna sätta sig och klä på barnen t.ex.

• lillamye

kom sj på en sak en såkallad telefon bänk skulle ju passa bra både förvaring och sittplats,

vars köper man dessa?

• levelivia

Hmmm...enligt IKEA har inte Tjusig bänk anlänt till butik ännu, hur kan man då köpa den??? De vet inte heller när den kommer, iaf inte i Göteborg. Ni som tydligen köpt den, var har ni hittat den???

• Lady Maria

Jag har köpt Tjusig bänk i Sundsvall. Jag hittade inget lagersaldo på internet utan jag fick ringa till IKEA´s kundservice som hittade den efter lite letande och berättade att det fanns flera hemma.

Ring IKEA´s kundservice och fråga.

• lillamye

ser inte tjuug bänk på hemsidan?

• Lady Maria

Jag hittade Tjusig bänk bara på startsidan för Hall på IKEA´s hemsida. Det sitter en pojke på bänken. Om man för markören över bänken så står det kontakta närmaste IKEA varuhus eller Kundservice för mer information.

• levelivia

Hmmm...skumt. Personalen på Bäckebol hittade den i datorn men sa att den ej finns att köpa ännu, de hade ingen leveransinfo alls. Vi får väl vänta och se om den kommer in. Lite långt att ta sig till Sundsvall för en bänk!

• 1 tu 3

Jag köpte två enkla små byråer från ikea, RAST, som jag byggt om lite grann. Sågade av ca 10cm på varje byrå, så det skulle gå att sitta på.

Den ena byrån har jag lådorna kvar på (dock bara 2 st, var 3 frå början) och i den andra satte vi in en hylla istället så det blir en skohylla. Byråarna står helt ihop och blev 120cm lång och bara ca 30 sm djup. Målade allt vitt och sydde endyna och la ovanpå.

Hittade aldrig ngn färdig som motsvarade våra behov i liten hall, men detta blev helt utmärkt!!

rast byrån från ikea www.ikea.com/se/sv/catalog/products/75305709

Svar på tråden tips på bra liten bänk till hallen?