• Anonym

    Proppar o blåmärken....

    Det bästa vore ju om du får en tid hos en läkare som går igenom resultatet med dig, vare sig det är positivt eller negativt. När såna där symptom dyker upp så vill man ju ha svar på varför och inte bara om det är farligt/ofarligt. Hoppas att du får svar snart!

  • Anonym

    Det kan vara lättare att få proppar om man har högt blodvärde, blodet flyter långsammare så. Det kan hjälpa att dricka mer vatten bara. Jag har själv högt blodvärde och är dålig på att dricka. Men har inte haft proppar vad jag vet.

  • Anonym

    TS - hur har det gått?

    Jag får blåmärken lite här o där utan någon som helst orsak,
    läkarna hittar inget fel på mej, alla mina värden är bra osv,, dom tycker det är ett mysterium,,, det gör jag också.. men jag antar att jag kommer få leva med detta.. Får testa dricka mer vatten, är jätte kass på att dricka det.. men det då hade som teori ändå var dålig blodcirkulation, för att det kunde tydligen ge blåmärken osv.. hmmm

  • Anonym

    Alltså, du har inte ett för tjockt blod. Du verkar snarare ha en tendens att blöda lätt, vilket snarare skulle tyda på tunt blod om man vill svänga sig med så generella benämningar. Även blåmärkena tyder på att man har lätt att blöda. Jag tror inte att det är proppar du känner i fingrarna. Gå gärna och ge blod, men du har inget behov varken av att tunna ut eller förtjocka blodet eftersom allt verkar ligga inom normala gränser. Och blodproppar verkar du inte ligga inom risk för, om man enbart går på det du har skrivit i tråden.

  • Anonym

    Jag har under några år fått proppar i fingrar i handen, fötterna.

    För 2veckor dedan blev min vad blå ett stort blåmärke på över 1 dm...Det gjorde jätte ont och kom plötsligt..Jag tänkte att det kansdke var ett kärl som sprack...Det värkte i benet ca 1 vecka...Gud kan det ha varit en djupare propp? Sitter nu med en propp i fingret och det gör onte det med.

    Undra om man ska ringa vården men vad kan de göra? Blåmärket på benet är borta..

    Kan man se på blodprov om man kan få proppar?

  • Anonym
    Anonym skrev 2009-10-28 18:21:40 följande:
    Jag har under några år fått proppar i fingrar i handen, fötterna. För 2veckor dedan blev min vad blå ett stort blåmärke på över 1 dm...Det gjorde jätte ont och kom plötsligt..Jag tänkte att det kansdke var ett kärl som sprack...Det värkte i benet ca 1 vecka...Gud kan det ha varit en djupare propp? Sitter nu med en propp i fingret och det gör onte det med. Undra om man ska ringa vården men vad kan de göra? Blåmärket på benet är borta.. Kan man se på blodprov om man kan få proppar?
    Du bör nog kontakta en läkare,
    så får dom kanske ta beslut om att ge dej något så du inte får
    dessa proppar, typ propplösande eller liknande.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-10-28 19:01:17 följande:
    Du bör nog kontakta en läkare, så får dom kanske ta beslut om att ge dej något så du inte får dessa proppar, typ propplösande eller liknande.
    Jag har sökt tidigare för proppar i händer fötter men de sa att det är ytliga inget farligt, men med benet känns inge kul?..

    Jag ska nog ringa och rådgöra med vården i morgon...
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-10-28 22:20:56 följande:
    Jag har sökt tidigare för proppar i händer fötter men de sa att det är ytliga inget farligt, men med benet känns inge kul?.. Jag ska nog ringa och rådgöra med vården i morgon...
    jo gör det, för du ska ju inte ha så ont, nä, stå på dej, vården är dock under all kritik, men stå på dej.

    lycka till
Svar på tråden Proppar o blåmärken....