• lottie­88
    Äldre 20 Aug 15:59
    18021 visningar
    27 svar
    27
    18021

    Hur lång tid att fåhunden rumsren?

    Hur lång tid har de tagit för er som har valp att få hunden rumsren och inte alltid behöva gå upp mitt i nätterna?

  • Svar på tråden Hur lång tid att fåhunden rumsren?
  • lottie­88
    Äldre 20 Aug 16:59
    #2

    okej, aa vi fick hem henne i söndags å nu är hon 12 veckor.. så antar att ni fick hem er tidigare då.
    De är så vi gör med, på nätterna säger hon till oftast men på dagarna är de liite svårare, men bruka gå ut alltid när hon ätit, sovit eller bara lekt..

  • lottie­88
    Äldre 20 Aug 21:26
    #4

    jo de beror väl lite på hur man gör också...

  • lottie­88
    Äldre 20 Aug 21:47
    #7
    Tös skrev 2009-08-20 21:46:14 följande:
    Hjälp så fel det blir ibland. :) Jag läste rubriken ' Hur lång tid att få fÄhunden rumsren'. :D O direkt koppling till manssläktet. :D Sorry ts, helt ot.
    Haha jo om de va så så, de kan ta tid det med ibland:P haha...
  • lottie­88
    Äldre 20 Aug 21:48
    #8
    linjes skrev 2009-08-20 21:32:58 följande:
    Vi var ute första natten med våran valp,sen sov han hela nätterna så skönt..Han blev rumsren väldigt fort på mindre än 2 veckor och det är jag väldigt tacksam för,resten av uppfostran funkar sådär Vi hämtade honom när han var 4 månader tror jag och han hade då bott ute,så det fanns ingen som helst rumsrensträning på honom
    Låter skönt.. men de känns nästan som att om hunden inte är rumsren är värre än uppfotran:P inte för de kanske är de, för hundar kan ju va hemska vissa:/ tyvärr..
    Idag när ja vaknade hann inte valpen ut å såg sen att han var lös i magen å de hamnade på mattan:/ inte så skoj:/
  • lottie­88
    Äldre 20 Aug 21:59
    #12

    jo men på nätterna så väcker hon oss genom att gnälla lite eller slicka i ansiktet de är mest på dagarna som de är jobbigt

  • lottie­88
    Äldre 21 Aug 09:18
    #18
    köttbullelydnad skrev 2009-08-20 22:02:52 följande:
    Vad är jobbigt på dagarna? Olyckorna?
    nej inte olyckorna, men att inte veta när hon behöver gå ut, eftersom hon säger inte så mkt på dagarna men på nätterna väcker hon oss om hon behöver..
  • lottie­88
    Äldre 22 Aug 06:05
    #25

    Hon har inte behövt gå ut en enda gång inatt:D
    Känner mig helt utvilad, förutom att ja skulle upp vid 5 å jobba men de är en annan sak:P
    Tog ut henne direkt när ja vaknade.. å då kissade hon direkt=)

  • lottie­88
    Äldre 23 Aug 05:52
    #27
    riboflavin skrev 2009-08-22 14:59:16 följande:
    Nej våran var inte "rumsren" före 4 månader eftersom hon inte kunde hålla emot om hon blev nödig, däremot har vi aldrig haft någon olycka inne eftersom vi hade turen att hitta hennes rytm fort, nattetid väckte vi henne vid 3 efter att varit ute vid 11, sen väckte vi henne igen vid 7. Den första veckan gick vi ut varannan timme även nattetid, och/eller efter bus, mat och sömn Om man inte är snabb nog får man räkna med olyckor (det är inte hundens fel) fram till åtminstone 4 månader, vissa hundar är senare.
    aa fast hon har blivit riktigt duktig nu, hon väntar tills vi vaknar, vilken är kvart över 5 eftersom ja börja jobba halv 7.. å så kissar och bajsar hon direkt när hon kommer ut=)
Svar på tråden Hur lång tid att fåhunden rumsren?