• Anonym (hjälp­!)
    Äldre 21 Aug 22:46
    9063 visningar
    13 svar
    13
    9063

    Vätska ur brösten

    Jag upptäckte just att det kommer en klar vätska från mina bröst. Kände först något nästan som en skorpa på bröstvårtan och pillade lite för att se vad det var. Det var som små kristaller som lossnade, såg ut som strösocker ungefär. Så kom det en droppe vätska, och när jag klämde lite kom flera droppar. Lika på båda brösten.

    Någon som råkat ut för detta? Vad kan det bero på?

  • Svar på tråden Vätska ur brösten
  • Anonym (hjälp­!) Trådstartaren
    Äldre 21 Aug 23:01
    #3

    Jag tror inte att jag väntar barn, men blev lite osäker nu. Jag hade oskyddat sex i juli. Har haft mens efter det, men den var konstig.

    Kan man få vätska ur brösten så tidigt som ca vecka 7?

  • Anonym (hjälp­!) Trådstartaren
    Äldre 21 Aug 23:43
    #4

    Puff!

    Ingen som vet om man kan få vätska ur brösten tidigt i en graviditet? Eller som vet andra orsaker?

  • Anonym (hjälp­!) Trådstartaren
    Äldre 21 Aug 23:47
    #6

    Använder inget p-medel, har inte gjort så sedan januari.

  • Anonym (hjälp­!) Trådstartaren
    Äldre 21 Aug 23:56
    #8

    Anonym (me2) skrev 2009-08-21 23:53:30 följande:


    jag har haft så i flera år, dock inga kristaller eller vad det nu var du hade. men jag har typ klar/vit vätska som kommer antingen i nån droppe eller en liten stråle. jag vet dock inte vad det beror på, men tydligen inget farligt eftersom jag har snackat med några gynekologer om det. bland annat på reproduktionscentrum där jag och sambon går nu, har även gjort blodprover och dom var normala så det var inget vajsing med hormonerna iaf!
    Ok, skönt att allt är som det ska iaf.

    "Kristallerna" jag hade tror jag var vätska som hade torkat, lite som sånt där grums man kan ha i ögonvrån på morgonen.
  • Anonym (hjälp­!) Trådstartaren
    Äldre 21 Aug 23:58
    #12

    Ok, jag ska kolla upp det om det fortsätter. Känns överdrivet att ringa efter 5 droppar dock.

    Tack för era svar!

  • Anonym (hjälp­!) Trådstartaren
    Äldre 21 Aug 23:59
    #13

    Jag äter inga mediciner alls, och har inget hormonellt p-medel.

Svar på tråden Vätska ur brösten