• mamiss

    Gamal barnlåt!

    Kommer någon ihåg en gamal barnlåt som gick ungefär såhär:
    Jag älskar mamma & pappa & min lilebror, jag älskar dockan och nallen och cykeln jag fick i fjol....

    Önskar att jag visste mer om låten och att någon vet vad den heter och vem som skrev den. Vore toppen om ni kan texten!

    Har fått den på hjärnan men hittar inte den på nätet....

    Vänligen Marie

  • Svar på tråden Gamal barnlåt!
  • Ellih73

    Hej!

    Jag känner igen den :) men kan inte ett ord mera, tyvärr! Synd att du inte hittade den på nätet!
    Har du frågat äldre bekanta, de kanske kan den?

    Lycka till :)

  • Marlene S

    Fick du någonsin tag i låten?
    Jag går och sjunger den tillsammans med min dotter men her inte hittat den på nätet någonstans?!

    Vet att ditt inlägg var för längesedan - men vill du ha hela texten så kan jag

    Marlene

  • Marlene S


    OK ... nu har jag rotat fram skivan i förrådet men hittar den INTE på nätet...
    Skivan heter "Mors Lilla Olle"

    En stor brunbjörn på framsidan
    Medverkar gör bla Nackabarnen, Ingela Renliden, Marie-Louise Håkansson, Ulla-Greta Hansén, Anne-Margreth Warberg (som faktiskt bor i närheten av min pappa ... OM jag stöter på henne ska jag fråga ) och Carl-Bertil Agnestig.

    Hoppas du/ni ser detta fast att ditt inlägg är ett år gammalt så vi kan hjälpas åt att leta vidare

    Marlene
  • Marie Louise H
    mamiss skrev 2009-08-24 12:16:43 följande:
    Kommer någon ihåg en gamal barnlåt som gick ungefär såhär:
    Jag älskar mamma & pappa & min lilebror, jag älskar dockan och nallen och cykeln jag fick i fjol....

    Önskar att jag visste mer om låten och att någon vet vad den heter och vem som skrev den. Vore toppen om ni kan texten!

    Har fått den på hjärnan men hittar inte den på nätet....

    Vänligen Marie
    Hej Marie!
    Det är jag och min mamma som sjunger den Glad
    Hon skrev den åt mig när jag var nio år.  Alla sånger som fanns på den tiden handlade om vuxenkärlek och därför skrev hon en barnsång om kärlek.
    Mamma hette Marion Sundh-Håkansson och jag Marie-Louise Håkansson på den tiden.
    Skivan heter "Vi har sån lust att sjunga" med Österskärsbarnen.
    Tyvärr finns den inte längre att köpa.
    Ska se om jag kan föra över den jag har och lägga ut?

    Möjligen kan man hitta den om någon lägger ut Hylands Hörna med Per Oscarssons skandalframträdande för ca. 42 år sedan. Vi var numret efter...

    Kul att sången lever vidare och att du tycker om den Glad
    Mamma skrev också en sång som heter "Hej Vind" som sjungs på dagis lite här och där.

    Med vänliga hälsningar
    Mimmi Dahlström (då ML Håkansson)
  • Nomi Lind

    Hej Mimmi,

    Roligt att du svarade, jag har letat i åratal din fina låt: jag älskar mamma o pappa och min lillebror. Jag skrev ett meddelande nyss på din Facebook. Sången var den gulligaste jag någonsin har hört, sjöng den till mina barn (vi bodde utomlands då) kan man få texten? Sången? Den borde spelas in på nytt!!!

    Skicka gärna sången.

    Nu arbetar jag på en förskola och vi pratar mycket om kärlek, jag behöver verkligen din fina sång.

    Hälsningar

    Nomi Lind

Svar på tråden Gamal barnlåt!