• Äldre 26 Aug 23:07
    27744 visningar
    43 svar
    43
    27744

    Carolina Mottagningen i Uppsala

    Måste bara få skriva av mig lite har vart på Vul idag på Carolina Mottagningen här i Uppsala jag var väldigt nervös och undrade om dom ens skulle se något samt att det var en manlig läkare och min karl skulle följa med vilket kändes lite olustigt.

    Men jag måste bara säga att det var den bästa läkare jag har träffat som hade förståelse för att man var orolig när man har missfall i historiken bakom sig.
    Så proffsig på alla sätt tog sig tid att förklara tills man verkligen förstod och sa flera gånger att får du några fler blödningar så är det bara att ringa då jag frågade flera gånger eftersom jag och min sambo kände oss ensammast i världen då vi fick missfall sist för dom ville verkligen inte ha in en på sjukhuset.

    Så jag vill bara skriva tack till Carolina Mottagningen i Uppsala för underbart bemötande samt att det är första gången jag hör en läkare säga att många gånger behöver man bara lite omsorg för att hjärtat ska läka snabbare!

  • Svar på tråden Carolina Mottagningen i Uppsala
  • Äldre 26 Aug 23:39
    #11
    drömhus skrev 2009-08-26 23:37:31 följande:
    Nu ska jag gå för att titta på bebis! Men jag var i februari i år på en vanlig undersökning och allt såg bra ut. Min doktor uppmuntrade mig att komma tillbaka om det inte tog sig snart för att kunna få hjälp, men nu behövde jag inte det!
    Jaha ok, då är jag med! Grattis till graviditeten!! Vilken vecka är du i?
  • drömhu­s
    Äldre 26 Aug 23:40
    #12

    6+2. Väldigt tidigt, men jag håller tummarna.

  • Äldre 26 Aug 23:41
    #13
    drömhus skrev 2009-08-26 23:40:33 följande:
    6+2. Väldigt tidigt, men jag håller tummarna.
    Jag håller mina med för din skull!
  • Äldre 26 Aug 23:42
    #14
    Tessie80 skrev 2009-08-26 23:38:59 följande:
    Va skönt. Jag tyckte faktiskt att det var pinsammare att min sambo satt med mig i huvudändan än att göra själva undersökningen och hur många gånger har inte han sett mig näck liksom.
    Haha jag såg på min sambo att när jag tagit av mig byxorna så visste han inte vart han skulle kolla eller vart han skulle stå så det kanske var därför jag slappnade av då jag såg att inte bara var jag som kände mig nervös men varför blir man nervös när sambon är med egentligen de borde ju vara hur naturligt som helst konstigt:P
  • Äldre 26 Aug 23:44
    #15
    drömhus skrev 2009-08-26 23:40:33 följande:
    6+2. Väldigt tidigt, men jag håller tummarna.
    Åh vad roligt grattis!
    Då kanske vi ses på BB då?
    Trodde jag var 7+2 men blev flyttad till 6+3
    Bor du i Uppsala?
  • Äldre 26 Aug 23:44
    #16
    JenniferPavlovic skrev 2009-08-26 23:42:51 följande:
    Haha jag såg på min sambo att när jag tagit av mig byxorna så visste han inte vart han skulle kolla eller vart han skulle stå så det kanske var därför jag slappnade av då jag såg att inte bara var jag som kände mig nervös men varför blir man nervös när sambon är med egentligen de borde ju vara hur naturligt som helst konstigt:P
    Ja, men visst! Det borde ju inte vara nåt konstigt med det liksom.
  • drömhu­s
    Äldre 26 Aug 23:44
    #17
    Tessie80 skrev 2009-08-26 23:41:49 följande:
    Jag håller mina med för din skull!
    Tack!
  • drömhu­s
    Äldre 26 Aug 23:47
    #18
    JenniferPavlovic skrev 2009-08-26 23:44:07 följande:
    Åh vad roligt grattis!Då kanske vi ses på BB då?Trodde jag var 7+2 men blev flyttad till 6+3Bor du i Uppsala?
    Haha, ja vi kanske ses på BB! Jo, jag bor i Uppsala. Vi får väl ses i en gravidtråd här på FL först! Jag har inte startat någon ännu visserligen och inte sett någon. Det är ju så tidigt. Vill inte skylta alltför mycket med att jag är gravid ännu... Men skriva lite i trådar här och där gör jag, gillar att leva "lite farligt"
  • Äldre 26 Aug 23:51
    #19
    drömhus skrev 2009-08-26 23:47:12 följande:
    Haha, ja vi kanske ses på BB! Jo, jag bor i Uppsala. Vi får väl ses i en gravidtråd här på FL först! Jag har inte startat någon ännu visserligen och inte sett någon. Det är ju så tidigt. Vill inte skylta alltför mycket med att jag är gravid ännu... Men skriva lite i trådar här och där gör jag, gillar att leva "lite farligt"
    Haha jo samma här efter missfallet förra gången går vi som på nålar.
    Men efter besöket med läkarn idag då han förklarade att det var 85% att vi får en bebis nu när vi sett hjärtat så kändes det bättre sen blir det hela 95% nästa vecka.
    Sedan så fick jag "mus piller" som ska försöka förebygga missfall så det kändes verkligen seriöst och som att han ville hjälpa till. Kul för så har jag inte blivit bemött tidigare!
  • drömhu­s
    Äldre 26 Aug 23:53
    #20
    JenniferPavlovic skrev 2009-08-26 23:51:12 följande:
    Haha jo samma här efter missfallet förra gången går vi som på nålar.Men efter besöket med läkarn idag då han förklarade att det var 85% att vi får en bebis nu när vi sett hjärtat så kändes det bättre sen blir det hela 95% nästa vecka.Sedan så fick jag "mus piller" som ska försöka förebygga missfall så det kändes verkligen seriöst och som att han ville hjälpa till. Kul för så har jag inte blivit bemött tidigare!
    Oj, vad heter det pillret? Hur många VUL planerar ni att göra?
Svar på tråden Carolina Mottagningen i Uppsala